wonen in een appartement zonder lift en kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Deedee91, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Er zullen hier vast mensen zijn die in een appartement wonen zonder lift? Mijn vraag is hoe doen jullie dat? Wij wonen 1 hoog en zitten aan de rand van het appartement. Aan ons huis zit een brandtrap die wij gebruiken maar daar kan je niet met de wagen naar beneden.

Wij willen het onderstel in de auto leggen, die staat meestal thuis. Maar en dan? met de bak sjouwen naar de gezamenlijke deur en daar naar beneden? Voor een klein tripje naar de ah ca 20 min kunnen we straks de maxicosi gebruiken en via de brandtrap maar voor nu wil ik graag de bak gebruiken. Ook hebben wij een draagzak.

We mogen naar buiten maar zie er gewoon tegen op, geen idee hoe we het moeten doen....

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Kan je de wagen niet met een slot in de hal beneden zetten? Zo deed mijn schoonzus het. Er woonde maar 2 andere gezinnen in dat gedeelte dus was het wel vertrouwd.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Heb je geen berging beneden? Daar zette ik mijn kinderwagen altijd neer.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Wij kennen idd mensen die het onderstel aan een paar haken in de hal hadden opgehangen, was een kleinschalig appartementen complexje, hebben ze toen in overleg met de andere bewoners gedaan. verder zette ze dan eerst de wagen in de hal in elkaar, en namen dan hun kleintje mee naar beneden. of eventueel, deden ze de kleine in de draagzak en zette dan de wagen nog in elkaar. het is wel een gedoe, maar wel heel fijn om even lekker te wandelen met de kleine, die van ons ligt altijd heerlijk in de wagen en voor jezelf is het ook fijn om weer buiten te lopen, zeker met het mooie weer.

5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Heb je een berging? Wij wonen 3hoog zonder lift en de kinderwagen staat gewoon in de berging. Eerst zeulde ik de reiswieg steeds mee naar boven maar nu til ik de baby gewoon zelf naar beneden en leg ik haar in de berging in de kinderwagen. Als ze tijdens het wandelen in slaap is gevallen neem ik haar ook gewoon in mn armen mee naar boven end an tukt ze nog door.

En verder gewoon naar buiten gaan hoor! Zo'n ramp is het nou ook weer niet en hoe vaker je doet hoe sneller het gaat en makkelijker het word :) Veel te mooi weer om binnen te zitten!

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Wij hebben een berging maar daar staat mijn elektrische fiets en die kan niet naar buiten.

Maar dat zou dus ook kunnen eerst de wagen beneden in elkaar zetten en dat de ander met haar naar beneden gaat? mijn vriend werkt vanuit huis dus is altijd thuis behalve op de donderdag. Dacht meer aan of het niet te koud is dan. De bak kan wel schuin via de brand trap naar beneden dus dat scheelt lopen.

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Onderstel van de wagen in de auto ( nu de buggy) het is een gesjouw maar het went erg snel en je word er steeds handiger in.
    Had ik de wagen nodig plaatste ik zowel zoon als nu dochter even in de autostoel zodat ik de wagen klaar kon zetten en bij thuiskomst hetzelfde.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier de eerste 8 maanden ook in een huis zonder lift, op 3 hoog, dus dat was een aardige trippel.
    Ik heb alleen de eerste weken de wagen boven gehad, als ik dan weg wilde die dag dan droeg m'n man de wagen 's morgens voor hij ging werken vast naar beneden en zette hem in de berging of in de auto. Als ik dan naar buiten wilde hoefde ik alleen baby nog mee te sjouwen naar beneden, dit deed ik meestal in de maxi cosi. De maxi cosi liet ik dan in de berging of de auto staan en dan legde ik zoontje over in de bak.
    Hier was het zomer, dus geen last van een koude kinderwagen als hij in de berging stond.
    Wat ik wel lastig vond is dat zoontje vaak tijdens het wandelen in slaap viel, maar ik hem nooit slapend boven kreeg.
    Als ik hem uit de bak tilde werd hij wakker en hem met bak en al 6 trappen op tillen lukte mij de eerste weken echt nog niet. Toen ik dit later wel deed werd hij daar ook wakker van.
    Ik ging er dus ook regelmatig met de draagdoek op uit, dan kon hij tenminste lekker blijven slapen.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Mijn zus woont 2 hoog zonder ligt, een hele steile trap en 1 m2 onderaan de trap, dus ook geen ruimte om wagen ofzo daar neer te zetten. Zij hadden haken aan het plafond waar ze de wagen aan op konden takelen, maar in de praktijk gebruikten ze de wagen nooit, altijd de draagdoek of draagzak, dus heeft ze de wagen al heel snel weggedaan. Nu verwacht ze de tweede en volgens mij komt er niet eens een wagen in huis.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    We gaan het beleven vanmiddag, bedankt voor de tips zover.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb 2 kinderen en woon 4 hoog zonder lift. Soms wel lastig maar ik zet de kinderwagen gewoon in de kelder. Wij hebben een duo en een enkele wagen. De enkele wagen zit in de achterbak van de auto.
    Ik zie bij jou ook niet zo het probleem. Je hoeft maar 1 hoog, dat is toch wel te doen? Desnoods zet je eerst je kind in huis en dan pak je de kinderwagen.
    Met boodschappen dan breng ik vaak ook eerst de boodschappen naar boven en dan loop ik nog een keer met de kinderen.
    Het is niet anders maar het lukt altijd wel. Of ik ga per verdieping. Mijn zoon kan zelf traplopen maar is soms lui (geef hem ongelijk) dan zet ik eerst mijn dochter en de tassen op de verdieping en dan pak ik mijn zoon en til hem verder omhoog.
    Het duurt allemaal wat langer maar is te doen. Het scheelt trouwens wel dat wij 3 lange trappen hebben ipv allemaal korte trapjes en bochtjes.

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik zette in het begin de kinderwagen in het halletje van het appartementencomplex. Dan haalde ik de kleine man, legde ik hem erin en daarna gingen we op pad.
    Later heb ik de kinderwagen in de berging gezet. Maar we hebben een berging die vroeger was kelder en kolen opslag is geweest. Daardoor kan ik via de kelder naar buiten, scheelt een gesleep naar buiten.
    Toen de kleine man te zwaar werd om in de maxi cosi naar beneden te dragen, hebben we de maxi cosi vast in de auto staan. Scheelt een hoop zeg! We zetten meneer in de auto in de maxi cosi.
    En als ik even geen gedoe wil en toch naar buiten wil, gebruik ik de draagzak. Even om doen en je kunt op pad. Al loop ik dan niet heel lang maar dat komt omdat mijn spieren nog moeten wennen :)

13. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Toen mijn oudste geboren werd woonde wij in Amsterdam, 4 hoog zonder lift en berging. Wij hadden beugels in trapgat hangen waar onderstel aan opgehangen kon worden. Mijn man sjouwde altijd de kinderwagen bak omhoog en omlaag. Als ik alleen op pad ging, ging mijn dochter mee in de draagzak.

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij woonden tot ons zoontje 6 maanden oud was 3 hoog zonder lift. De berging was op -2 dus ook niet handig ;). Ik had het onderstel in mijn auto liggen en sleepte de bak/maxi cosi mee naar boven. Was prima te doen maar ik was zo enorm blij toen wij verhuist waren ;)

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    Wij hadden met de oudste hetzelfde. Appartement op 2,5 hoog, berging een halve verdieping lager dan de entree en bij de entree nog drie traptreden. Ik ben denk ik twee of drie keer met de kinderwagen naar buiten geweest, als manlief ook thuis was en kon helpen de wagen vanuit de berging op straat te zetten. Mijn draagdoek en draagzak daarentegen werden dagelijks gebruikt! Toen dochter een maand of 10 was hebben we de wagen verkocht. De wijk was er ook niet naar om een wagen onbeheerd op straat te laten terwijl ik een kind boven bracht, plus dat je een baby niet uit kan leggen dat je het huis uit gaat maar zo weer terugkomt 😳
    Bij de jongste woonden we in een flat met lift, maar een kinderwagen is er niet meer gekomen. We hebben een fijne buggy (gekocht toen de oudste ruim anderhalf was en ik met mijn zwangere buik niet goed meer kon dragen), en ik heb heel wat kilometers gemaakt met de oudste in de buggy en de jongste in de draagzak 😄

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Draagzak gebruiken. Onze dochter loopt nog niet heel goed en we gaan al lange tijd met alleen een draagzak/draagdoek op stap. Neemt veel minder ruimte in dan een kinderwagen. Kan de kinderwagen opgevouwen in de berging? Eventueel de reiswieg op de fiets zetten? Dan kun je hem in elkaar zetten met je kindje in de draagzak en daarna in de wagen leggen zodra die in elkaar zit.

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hoe is het trouwens gegaan vanmiddag?

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Pfff. I now had dit met mijn zoon.

Moest twee hoog.... zetten de wagen beneden. Kind naar boven terug naar beneden voor boodschappen. Was toen geen hobby van mij...

Gedoe. Succes.

19. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wij hadden het onderstel in de auto of in de berging achter het gebouw, en dan bracht ik eerst de bak mee naar beneden (maar die heb ik maar 1 keer gebruikt voor het wandelen) en dan de baby, of maxi cosi met baby erin. Super onhandig allemaal maar we hebben het altijd gered. Ik wilde het onderstel hier niet beneden in het trappenhuis hebben staan want daar lopen iedere dag gigantisch stinkende honden langs, bah. :p

20. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Oh ja dit hadden wij in onze flat met de oudste. Vreselijk. Ik had de kinderwagen beneden in de berging en moest dan 7 trappen naar boven sjouwen met kind op de arm en evt boodschappen. Vaak deed ik dochter boven in de box dan naar beneden rennen tassen pakken en naar boven rennen.

Deel Deze Pagina