Hoeveel uren werken jij en je partner? manlief 40+ uur en ik 32+ uur (+ = overwerken is normaal) Wie doet wat in het huishouden? 50-50. Ik kook vaker en doe de was en wat schoonmaakwerk. Manlief zuigt, stoft en doet de grote dingen (onderhoud, vuilnis buiten zetten, bed opmaken, vloeren dweilen) en doet 90% van de boodschappen. Strijken doe we ieder onze eigen dingen en van de kindjes delen we. Wie doet wat met de kinderen? We doen het samen. Ik koop wel alle kleding (vind ik ook erg leuk) en bedenk alles maar manlief voert net zoveel uit als (en hij wast altijd de haren.. zo'n feestje not!) Wie doet de administratie thuis, etc. Ik doe de administratie, ramen lappen, grote schoonmaak. Onderhouden van contacten doe ik ook. Manlief onderhoudt contacten met aannemers etc. We hebben geen hulp en de kids gaan 2 dagen in de week naar het kinderdagverblijf.
Hoeveel uren werken jij en je partner? Ik werk 16 uur, de dinsdag en woensdag Hubbie werkt 40 uur, ma-vr van 4.30-13.30 Wie doet wat in het huishouden? Ik doe het "echte" huishoudelijke werk, wassen, strijken, stoffen, stofzuigen, badkamer en wc's schoonmaken enz enz Hubbie stofzuigt soms ook wel ns voor me als ik dat vraag, hij doet ook meer het buitenwerk en de vuilnisbak/containers enzo.. En haalt indien nodig de vaatwasser leeg, hij kookt op de dagen dat ik werk. Hij ruimt de tafel na het eten af en zet dat op t aanrecht, ik ruim dan t aanrecht af en hubbie houdt kleine man even zoet, want dat is meestal ff een jengeluurtje. Boodschappen doen we meestal samen (met zn drieen dus) ons wekelijkse uitje En ook het bed verschonen doen we samen (vooral het dekbed in de hoes) de rest lukt me alleen wel.. Wie doet wat met de kinderen? Ik doe het meeste met de kleine man, maar ja ben dan ook meer thuis, hubbie gaat wel elke zaterdag met hem in bad, geeft hem in de weekenden s morgensvroeg de fles en op dinsdag haalt hubbie hem s middags op tijd op bij mijn schoonmams omdat zij dan moet gaan werken, hubbie geeft hem dan zijn groente. En als kleine man lekker op het kleed ligt te spelen, gaat hubbie er ook gerust bij liggen om ff lekker te dollen. Wie doet de administratie thuis, etc. Administratie doet hubbie en ook de auto's bijhouden (tanken, wassen, apk ik de gaten houden, afspraken maken met garage) doet hubbie.
Mijn man doet eigenlijk ook alle klusjes in huis (schilderen, gaatjes boren dat soort dingen) Zoals je ziet hebben wij een hele ouderwetse taakverdeling, al moet ik daar wel bij zeggen dat als ik vraag of hij iets wil/kan doen, (bijv de badkamer) hij het ook altijd doet en meestal beter dan ik... Maar goed, voor ons werkt dit. Ik verdien stukken minder dan mijn man, daarom was het logisch dat ik minder ging werken. En eerlijk is eerlijk, ik verdien nu met mijn 16 uur net zoveel als 5 jaar geleden met 32 uur. Dus wat dat betreft zijn we er niet op achteruit gegaan. Ook is het met een eigen bedrijf lastig om parttime te werken... Mijn man vangt wel de uren op die de kinderen niet naar het kdv gaan, maar dat zijn vaak maar 4 dagen in de maand, waarvan er vaak ook nog 2 in het weekend vallen, wat mijn man dus geen effectieve werktijd kost. We hebben zelfs het uitslapen verdeelt.. De ene zondag mag ik, de andere hij... (de zaterdag ochtend werkt hij ook) Nu heb ik vakantie, mijn uren moesten op en kan ik op donderdag uitslapen dus mag hij 4 weken lang op zondag uitslapen... En o ja, heel belangrijk... Hij maakt op zondag ochtend altijd het ontbijt... Heerlijk danerolle croissantjes een zachtgekookt eitje en een lekker sapje...
Ik werk 24 uur (3x8) en doe de administratie, mijn man werkt 36 uur (4x9) en doet de was en kookt meestal. Voor de schoonmaak hebben we hulp. En ja, we hebben het heel scheef verdeeld maar dat komt omdat ik chronisch moe ben en dus geen dingen kan doen die lichamelijk inspannend zijn.
Leuk om te zien hoe het overal verdeeld is! Hoeveel uren werken jij en je partner? Ik werk 27 uur, mijn man 36 uur. Wie doet wat in het huishouden? Ik kook meestal, net als dat ik 9 van de 10 keer de trappen schoon maak (witte trappen, moet dus vaak ) De wc's en badkamer neem ik vaak voor m'n rekening, net als het bedenken van ons eetmenu en het opschrijven van de boodschappen. Wie ze vervolgens haalt gaat om en om. M'n man maakt altijd de glazen wand in de badkamer schoon en zonder mokken doet ie ook de kattenbak en buiten zo'n beetje alles. Dweilen doet ie ook, ik trek dat superslecht met m'n bekken. De rest doen we samen, afstoffen, vaatwasser inpakken, stofzuigen, de was (hoewel, eigenlijk doe ik die vaker ) Wie doet wat met de kinderen? Dat doen we echt samen, vast omdat we (nog) maar één kind hebben. Meestal doen we haar samen in bad, sporadisch doen we het alleen. Verder valt er nog niet zoveel te doen met haar, flesjes geven doe ik uiteraard op de dagen dat ik thuis ben, 's avonds als m'n man er weer is doet hij de laatste fles, het zelfde geldt andersom als ik aan het werk ben. In het weekend doen we het om en om. Wie doet de administratie thuis, etc. M'n man doet de administratie, dat vindt ie geweldig en dat komt mij maar wat goed uit
Ben nu met verlof, dus de week ziet er dan iets anders uit maar in principe zo: Hoeveel uren werken jij en je partner? Ik 24, man 40 (vanaf het nieuwe jaar 1 dag ov) Wie doet wat in het huishouden? Ik houd alles op mijn vrije dagen bij(stofzuigen, stoffen, afwas, wc) In het weekend stofzuigt mijn man het huis en doet hij de badkamer en wat verder nog nodig is. Ondertussen doe ik de weekendboodschappen. Wie als eerst thuis is kookt(50/50 ongeveer) Wie doet wat met de kinderen? Leuke dingen doen we altijd samen in het weekend.. Douchemomentje ben ik meestal bij, rest van het avondritueel doet mijn man meestal(tanden poetsen, boekje lezen etc.) Ik ben van de verzorging, zorg voor de kleding en dat zijn nagels geknipt zijn etc. Wie doet de administratie thuis Ik! Vind ik leuk om te doen. Uiteraard is hij van alles op de hoogte.
Ik ben nu ook nog met verlof. Maar normaal: Ik werk 27u (3x9) en manlief 40 uur. Hij werkt wat verder weg dus pas half 7 thuis. Hij doet savonds de tafel afruimen en samen doen we de kids. Door de week doe ik op mijn vrije dagen alles, schoonmaken, kids, boodschappen, lijstjes bijhouden etc. En ik kook altijd, omdat ik eerder thuis ben. In het weekend doen we de kids samen, net hoe het uitkomt. Manlief doet de vaatwasser, stofzuigen, de kleine dingen die evt. nodig zijn. En de klusjes in huis die nodig zijn... maar het liefst doe ik het door de week, zodat we het weekend lekker samen hebben.
Hoeveel uren werken jij en je partner? Hij 36 (4dagen van 9 uur) Ik 32 uur (zit momenteel thuis in de ziektewet) Wie doet wat in het huishouden? nu ik thuis zit doe ik alles, als ik weer ga werken dan 50/50. Wie doet wat met de kinderen? als ik weer ga werken dan was en kleed ik haar aan s´morgens, als mijn man thuis komt dan geeft hij haar de groentehap, pyama aan, luier verschonen en dan samen naar bedje brengen. Ik zal haar dan s´morgens weer naar het kdv brengen en mijn man haald haar op. op de dag dat hij papa dag heeft doet hij alles. Wie doet de administratie thuis, ik.
Ik werk 17 uur, mijn man 32 uur. Ik maak schoon, doe de was, breng de kinderen naar school/kdv ( 4 dagen in de week ) en doe boodschappen. Mijn man klust in en om het huis, de prullenbak. Maar ook op de dag dat hij vrij is, ruimt hij op, brengt hij de oudste naar school. Soms doet hij uit zijn werk nog even een boodschapje. Samen, eten koken, op en af ruimen, kinderen ontbijt geven en aankleden.
bij ons is het net andersom dan bij de meesten.. (voor zover ik weet) ik werk 32 uur en manlief werkt 20+ uur (3 dagen) huishouden doet mijn man het meerendeel (strijken,stofzuigen,stoffen,koken). de boodschappen, administratie en de was in de wasmachine doen, komt op mijn schouders. de kinderen gaan 2 dagen naar kdv, 2 dagen bij papa, 1 dag bij mama en de weekenden zijn we met zn allen thuis. gaat prima! (hoewel ik nog steeds negatieve reacties krijg. zo van: een vrouw hoort meer thuis bij de kinderen te zijn dan de man... hoezo?!)
Vriend heeft een eigen bedrijf dus soms zelfs 6 dagen in de week aan t werk.. Ik werk 12 u,doe t huishouden,zorg voor de beestjes en heb daarnaast een lease paard die ik 2 a 3 x in de week doe. Soms kookt hij en helpt me wel met dingen tuin houdt hij voornamelijk bij en administratie doen we samen, Booodschappen doe ik alleen is makkelijker.. En verder komt t zo die gaat ene week doe ik een hoop in huis en andere week helpt mm ventje een hoop... Vind t belangrijk datr hij ook af en toe zn verzetje heft en dus bokst hij 2 x in de wk... Verder zijn de avonden voor ons 2 en dan doe ik weinig in t huishoude en de hond uitlaten doen we ook samen,... gr gemma
Ik: 32-36 uur Man: 40 uur Koken, stofzuigen, dweilen enz. de ene keer ik, andere keer hij. Wc's schoonmaken heeft ie ooit welgeteld 1 x gedaan haha, dat doe ik dus! En administratie wil hij best doen, maar het gebeurt niet zoals ik dat netjes wil. Dan vind ik weer een rekening op de trap haha, dat doe ik dus zelf omdat ik dan zeker weet hoe alles loopt! Voor de rest mag ik echt niet klagen! Boodschappen ook ene keer ik of hij en soms gezellig samen
M'n vriend en ik werken allebei 4 dagen (32 uur) We hebben elk een doordeweekse dag vrij en ruimen dan op en doen boodschappen enzo. M'n vriend gaat op 'zijn' dag ook babyzwemmen met ons zoontje. In de weekenden doen we veel met z'n drietjes. We hebben het huishouden wel goed verdeeld vind ik. Ik doe de was en zorg dat de wc's regelmatig schoongemaakt worden, verschoon de bedden, etc. Hij kookt meestal en regelt de afwas(machine) en doet alles in de tuin en zet de afvalbakken buiten. Stofzuigen doen we allebei wel. We doen meestal samen ons zoontje in bad 's avonds en gaan er 's nachts om de beurt uit. Alleen de nacht voor de papadag gaat m'n vriend steeds en de nacht voor de mamadag ga ik. Dan kan degene die de dag erna moet werken goed slapen. (zoontje slaapt vaak nog niet door) M'n vriend brengt ons zoontje trouwens ook altijd naar de opvang/opa's en oma's, want hij is nog te klein voor het fietszitje en op deze manier kan hij daarna met de auto door naar werk. De administratie doen we samen. Maar dat is niet zoveel eigenlijk... Het meeste gaat automatisch en aan het begin van het jaar zoeken we de belangrijke papieren op en vullen online de belastingaangifte in.
Inderdaad belachelijk dat mensen daar opmerkingen over maken. Dat mogen jullie toch zeker lekker zelf weten! Net of mannen altijd meer wíllen werken dan vrouwen. En alsof alle vrouwen van nature hele goede verzorgers zijn... Bij ons is het andersom. Als er in een opvoedtijdschrift iets staat over vaders, herken ik mezelf er vaak juist in. Ik vind het leuk om lekker druk te doen. Stoeien, gekke geluiden, gekke bekken, etc. Ook flink hard scheuren met de kinderwagen vind ik gaaf en ik laat m'n zoontje op het grote bed lekker oefenen met zitten enzo en ja, dan valt 'ie wel eens opzij (gewoon op bed dus) lijkt mij juist belangrijk voor de ontwikkeling van z'n evenwichtsorgaan enzo. M'n vriend is veel voorzichtiger en nou ja, veel zorgzamer dan ik. Ik vind mama zijn nu m'n zoontje 6 maanden is ook pas echt leuk worden. Het verzorgen van een hulpeloos wezentje zit gewoon niet zo in m'n systeem. (uiteraard heb ik dat wel gedaan, want ik wil wel een goede moeder zijn natuurlijk) Nu krijg je echt interactie en dat vind ik super! Maar goed dus dat m'n vriend niet alle dagen weg is en m'n zoontje alleen mij als 'opvoeder' heeft. dat zou wel heel eenzijdig zijn!
Hoeveel uren werken jij en je partner? Ik werk 20 uur - en mijn vriend werkt 40 uur in de week! Wie doet wat in het huishouden? Ik doe over het algemeen wel het meeste, omdat ik vaak vanuit huis werk en de dagen dat ik vrij ben tussen de bedrijven door het huishouden run! Ik doe sowieso altijd de was, wc en douche. Mijn vriend pakt altijd de afwasmachine uit en in, leegt de prullenbak, brengt de containers naar de weg en is verantwoordelijk voor de tuin Ik stofzuig meestal doordeweeks en hij in het weekend. Wie doet wat met de kinderen? Als ik alleen ben doe ik natuurlijk alles, als papa thuis is neem hij veel van mij over! Nu de kleine man grooooot wordt , spelen ze vaak samen op de grond! De laatste voeding doet mijn vriend ook en we doen hem samen in bad. Wie doet de administratie thuis, etc. Ik doe de administratie, maar bij ons loopt alles vanzelf en mocht er wat geregeld moeten worden doe ik dat! Succes!
Ik werk 28 uur in de week en man werkt fulltime. Is nogal afhankelijk van zijn rooster hoeveel dit per week is. Gemiddeld zit hij denk ik vier a vijf dagen in de week in het buitenland dus dan doe ik alles. Als hij thuis is hoeft hij niet te werken en helpt met alles mee behalve wc en badkamer poetsen. Hij doet alle administratie.
Ik werk 24 uur en mijn man 5 tot 6 dagen (verschillend van 8 tot 12 uur per dag, eigen zaak). Het huidhouden en administratie doe ik geheel. Administratie voor zijn bedrijf moet hij al zelf doen. Soms kookt mijn mannetje als hij een keer vroeg thuis is. Grootste gedeelte van de tijd breng ik door met de kids, maar s'avonds is papa er nog wel even bij voor ze naar bed gaan.
We werken beide 4 dagen. Ik straks als het goed is 3 dagen. Ik kook en maak de wc's schoon. Hij doet de was, ruimt regelmatig op (keukenkastjes enzo, vindt ie leuk) hij doet de administratie en de vuilnisbakken. Stofzuigen etc. doen we beide. Één keer per twee weken komt de werkster. Die sopt het hele huis even flink. Wil haar wel elke week maar als ik 3 dagen ga werken vind ik dat weer net te duur.
Wij staan beiden voor de klas. Ik ben vrij op maandag en dinsdag, dus ben dan bij de kleine thuis. Mijn man is vrij op woensdag, dus dan is hij bij de kleine. Op donderdag en vrijdag zijn wij dus allebei aan het werk. Op donderdag past mijn moeder op en op vrijdag mijn schoonmoeder. Het huishouden doen wij samen. Koken doen we allebei, vaak doe ik de was, maar mijn man strijkt altijd, eigenlijk wast hij altijd af, stofzuigen doen we beiden, stoffen doe ik meestal... het is goed verdeeld hier!!