Open sollicitatie gestuurd naar een ziekenhuis in de buurt. Ze hadden wel een vacature voor een iets andere functie. Werd vrij snel gebeld en was toen nog bang dat ze dachten dat ik voor die andere functie solliciteerde (wordt vaak door elkaar gehaald, maar is wel andere opleiding). Maar ik werd toch aangenomen. Ik ben orthoptist en werk dus op de poli oogheelkunde, waar ik mijn eigen orthoptische spreekuren heb en mijn patiënten zelf zie; verder doe ik ook spreekuurondersteuning voor de oogartsen en enkele functie en beeldvormende onderzoeken.
Hier ook een werkzoekende. Gelukkig al 3 gesprekken in de 6 weken dat ik aan het zoeken ben. Wat ik doe wanneer ik een interessante vacature zie, is de contactpersoon opzoeken op LinkedIn. Dan kijk ik of iemand uit mijn netwerk (studiegenoten, vrienden, oud collega's) die contactpersoon kent. Ik benader mijn connectie en vraag naar de relatie van mijn connectie en de contactpersoon en pas mijn brief op die informatie aan. Ook noem ik dat ik de vacature gespot heb in mijn netwerk en noem ik de gemeenschappelijke connectie. Op die manier probeer ik op te vallen, want in mijn vakgebied (communicatie en marketing) zijn ook heeeeeel veel brievenschrijvers.
Hier al tijden opzoek, begin januari ergens dacht ik bekijk het maar zet een advertentie om bij mensen schoon te maken. Heb ik er nu 1 en er lopen nog wat gesprekken. Alleen is het niet meer nodig, kan terug de post in, maandag gesprek en dan vrijdag beginnen