Onze zoon is 2 jaar met paar maandjes.. Als hij naar bed moet ga ik of me vriend met hem in ons bed liggen als hij slaap leggen we hem over naar ze eigenbed. En dan word hij rond 1 a 3 uur wakker en moet en zou bij ons in bed liggen oke vooruit dan maar... 2e geval is als we met hem gaan liggen in ons bed om te slapen en hij slaap gaan ik dan weer na benee en laat ik onze zoon in ons bed slapen rond 12 uur stappen ik en me vriend erbij in en dan slaap hij de hele nacht door.. dus als hij de hele nacht in ons bed lig slaap hij door lig hij in ze eigen bed word hij snachts wakker.. iemand tips om hem ook in z'n eigen bed door te laten slapen.. We hebben hem vaak genoeg terug geleg maar omdat we nu ook een beeb in huis hebben en onze zoon aardig driftig kan worden en schreeeuwen en krijzen maak hij soms de beeb ook wakker en dan heb ik 2 huilende kids...ook vaak gewoon uitgeleg waar iedereen slaap en waarom en boekjes voor gelezen noem maar op... Iemand tips want ik lig echt zovaak op het randje van me bed omdat zoon lief me plaats jat..
Tsjaa als he toch echt wil dat hij jn zn eigen bed slaapt moet je consequent zijn en blijven.. Slaapt hij in een bed of nog in een ledikant? En natuurlijk is een broertje of zusje een hele gebeurtenis dus worden ze vaak ook wt onrustig
hij heb een eigen 1 persoons bed.. Hij wou nooit in z'n ledikantje slapen en met babyzijn ook veel slaapproblemen gehad hij wou nooit in z'n eigen kamer slapen als baby zeiden en daardoor door te vele huilen toen als baby zeiden ook navelbreuk opgelopen...
oja ik heb ook mijn matras toen op ze kamer geleg en samen met hem op zijn kamer geslapen ten sliep hijook door...
Ja de enige manier is consequent zijn, hem gewoon als het bedtijd is in zijn EIGEN bed leggen en de hele avond en nacht blijven volhouden dat hij in zijn eigen bed blijft. Dat is wel lastig als hij al in een 1 persoonsbed ligt. Misschien kun je tijdelijk een campingbedje ofzo neerzetten. En het zal wel even energie kosten want als hij dit al vanaf zijn geboorte gewend is zal hij het niet zonder slag of stoot opgeven. Leg uit dat hij nu een grote jongen is en dat grote jongens in hun eigen kamer slapen. Misschien samen een mooi dekbedovertrek of lampje of knuffel uitzoeken om het wat aantrekkelijker te maken. En verder: volhouden.
Of het accepteren, ooit gaat het wel over. Hier doen we er in elk geval niet te moeilijk over. Ons meisje heeft s nachts gewoon veel behoefte aan mama en haar zusje mag ook bij ons slapen, waarom zij dan niet? Hier slaapt ze wel in haar eigen bed in en soms slaapt ze door of moeten we er een keer heen s nachts. Maar deze week kwam ze elke keer bij mij liggen, paar keer had ik het niet eens gemerkt. Papa had late dienst en kwam pas s nachts naar bed en is op haar kamer gaan liggen. Die kan dan doorslapen (jongste komt ook wel een paar keer s nachts) dus die vindt dat niet zo erg. Of ze kruipt s nachts tussenin. Hebben wel eens gezegd dat we aan de andere kant van het bed ook maar een cosleeper moesten hebben maar dat neemt weer zoveel ruimte in. Cosleeper van de jongste zal er de komende jaren wel blijven denk ik.
Ja dan moet je kiezen... Of het niet toelaten en consequent zijn. Laten inslapen in eigen bed en als hij wakker wordt ook weer terugleggen in eigen bed. Of je laat het wel toe. Hier hebben wij naast ons bed aan iedere kant een matrasje liggen inclusief kussen en deken. Ik breng ze naar bed op hun eigen kamer en eigen bed. S´nachts mogen ze komen. Als ze wakker worden gaan ze zelf op het matrasje liggen, zo hoef ik mijn bed niet uit Het komt nu steeds vaker voor dat ze een nachtje overslaan, dus ooit komt het goed.
Denk ook dat je tweed keuzes hebt: of het accepteren en een kind hebben dat doorslaapt als het bij jullie slaapt, of toch ecth even doorzetten en kijken of je het kunt doorbreken. Er zijn natuurlijk wel alternatieven te bedenken voor bij jullie in bed slapen, of je zou stapsgewijs toe kunnen werken naar hele nachten in zijn eigen bed slapen. Je zou een bedje op jullie kamer kunnen zetten, zodat jij in je eigen bed gewoon ruimte hebt? Of een matras op zijn kamer en daar bij gaan liggen als hij 's nachts wakker wordt en kijken of hij dan na verloop van tijd zelf de hele nacht op zijn eigen kamer kan slapen?
het beste dat je kunt doen is hem naar zijn eigen bed brengen als hij bij jou in slaap valt. na een paar weken kun je beginnen met hem steeds wakkerder over te brengen naar zijn eigen bed. zo bouw je het af. kijk of over brengen lukt en of hij dan ook doorslaapt. hier werkt het. maar als je geen probleem hebt dat hij bij jullie slaapt dan laat hem gewoon lekker bij jullie slapen. mijn neefjes sliepen nog altijd bij hun ouders. op een gegeven moment willen kindjes dat niet meer.
Wat herkenbaar je verhaal. Wij moeten ook naast ons zoontje liggen totdat hij slaapt. Toen hij nog apart op een kamer sliep was het meerdere keren per nacht wakker en paniek en ging hij niet verder slapen zonder 1 van ons. Zelfs nu als wij beneden zijn en hij merkt dat hij alleen is, dan raakt hij helemaal in paniek. Bij hem is het angst, angst om alleen te slapen. Waar deze angst vandaag komt is ons een vraagteken. We hebben van alles geprobeerd. Consequent doorzetten, matras naast hem etc. Maar geen effect. Wij accepteren de situatie hoe het is. Hij slaapt in zijn bed, naast ons en de tijd dat hij weer alleen slaapt, komt vanzelf wel weer. Waarom hem de veiligheid, die hij nodig heeft, niet bieden. We gaan binnenkort de bovenverdieping opknappen, alle kamers vernieuwen. Als wij hem vragen welke kamer hij het liefst zou willen en waar hij ook alleen wilt slapen, benoemt hij altijd de kamer van zijn zusje. Dus we gaan kamerruil doen en kijken hoe het dan gaat. We hebben ook een tijdje gehad dat hij alleen maar in ons bed wilde en niet zijn eigen bed, ondanks dat deze naast ons stond. We hebben toen een beloningssysteem gebruikt. Bij een bepaalde hoeveelheid stickers gingen we naar de dierentuin. Dat werkte goed.
hier werk een beloningskaart niet heb het al geporbeerd om het potje te gebruiken toen of na de wc te laten gaan en voor het opruimen en lief zijn maar hij vondt ze niet intresant genoeg terwijl ze heel leuk waren... Ik denk dat ik nog maar een ledikant matrasje koop voor naarst ons bed op de grond want een 1 persoonsbed wilt me vriend niet op de kamer hebben.. Een camping bedje werkt ook niet die hebben me ouders en daar slaap hij de eerste deel in en daarna slaap hij ook weer tussen me ouders in als hij daar blijf slapen... Hij moet gewoon midden in de nacht iemand naarst zich hebbenof bij zich hebben dus ga dat maar eens proberen....
belonings kaart help hier niet en de nanny metode vindt ik niets... Maar het is me gelukt om hem wakker in ze bed te krijgen en in slaap te laten vallen.. Wat heb ik gedaan Hem op ze eigen bed geleg daarna aan het voeteneinde gaan liggen en hem gewoon aan het hoofdeind en heb met me hand tegen zijn voet aangeleg zodat hij voelde dat ik daarlag en uitgeleg dat mama hier slaap en hij op z'n kussen slaap... Geloof dat ik nog geen 10 min zo gelegen heb en hij was lief vertrokken en meneer lig nu al 1 uur a 1,5 uur te slapen... Heerlijkkkk!!!!!!!!