Met de oudste zijn we volop bezig met zindelijkheidstraining. Op de opvang loopt hij dus ook zonder luier. Daar gaat t vaker mis dan thuis, wat natuurlijk ok is, maar ik verbaas me wel over wat ik mee naar huis krijg. De ene keer krijg ik alles gewassen en droog terug. Helemaal luxe. De andere keer is t snel uitgespoeld maar moet t nog gewassen worden, en dat is ook eigenlijk wel wat ik verwacht. Nu net terwijl ik z'n was in de wasmachine wil doen kom ik er achter dat t niet uitgespoeld is. Daar kan ik ook nog wel mee leven wbt de plasbroeken. Maar... er zat dus ook een onderbroek bij waar gewoon een hele klont ontlasting in zat (waarschijnlijk een volledige poepbeurt). Het was geen dunne uitgesmeerde massa, maar een droge drol die ze zo in de pot hadden kunnen laten vallen zonder de hele broek uit te moeten schrapen. Verwacht ik nou teveel van de opvang of is t terecht dat ik dit niet vind kunnen? Krijgen jullie ook de poep weer mee naar huis?
Heyhey, Ik werk zelf in de kinderopvang en vind dit niet kunnen. Wij spoelen altijd even de rompertjes af, zodat op zn minst grotendeels de ontlasting weg is, laatstaan klonters die je er zo uit kan vissen. Als het in de ochtend gebeurt wassen we de rompertjes vaak ook zelf zodat ze eind vd dag weer schoon mee kunnen. Heb op meerdere kdv's gewerkt en heb dit vrijwel overal gezien!
Ik werk ook in de kinderopvang en wassen lukt inderdaad niet altijd Maar een onderbroek geven wij niet zo mee naar huis. Het wordt altijd netjes omgespoeld en als het kan gewassen, maar dit ligt inderdaad aan het tijdstip.
Ik werk zelf als gastouder, dus het is voor mij geen doen om voor een vieze onderbroek de was aan te zetten. Maar ik spoel vieze (onder)broeken en rompers wel altijd helemaal uit. En ik zou nooit de poep erin laten zitten. Droge keutels gooi ik gewoon in de wc en spoel ik door. Ik heb met de ouders wel afgesproken dat als een onderbroek met poep echt erg vies is (bv bij breiïge ontlasting of diarree) dat ik dan de onderbroek gewoon weg mag gooien. Maar ik zou het echt niet in mn hoofd halen om een vieze broek mee te geven naar huis.
Ik heb ook op een kdv gewerkt. Wanneer daar een kind in de broek poepte en het was inderdaad een droge drol wipte we hem in de wc. Maar wassen en spoelen deden we niet. Ouders gaven zelf vaak aan dat de onder roek wel weg mocht wanneer hij echt heel vies was. Maar een droge drol kan inderdaad gewoon even weg gespoeld worden in de wc! Maar ik zou het eerlijk gezegd ook echt niet allemaal spoelen en wassen. Dan blijf je bezig, wat weer tijd verlies is voor leuke en nuttige activiteiten met de kinderen.
Met ons kdv zelfde ervaring als wat rijtjes hierboven vertelt. Soms spoelden ze het wel, maar lang niet altijd. Geen dikke drol in de onderbroek, maar soms wel ingedroogde klonters. Op het kdv wassen is nog nooit gebeurd - en zou ik ook niet verwachten.