Hoe zijn jullie man/vriend qua verzorging baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 23 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ik doe alles in het huishouden.
    Maar mijn vriend werkt ook 6 dagen in de week (lange dagen) en de zondag is zijn papadag omdat ik dan meestal moet werken, maar dan hoeft hij van mij niks in het huishouden te doen.
    Laat hem dan maar lekker met de kleine bezig zijn.

En doordeweeks 's avonds ziet hij haar een uurtje en dan is dat uurje ook echt voor hun tweetjes, terwijl ik kook, de hond uitlaat enz.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wanneer mijn man tijd heeft doet hij net zo veel met ons dochtertje en in huis als ik. Ik werk minder, dus per saldo doe ik meer maar dat is logisch.
    Wel moet ik hem vaak zeggen wat er wanneer moet gebeuren want ik heb de schema's meer in mijn hoofd of weet wanneer iets voor het laatst is gebeurd.

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Mijn man doet evenveel als ik hoor!!! Poepluiers, buikgriep poep en overgeefsel? Hij ruimt het gerust op hoor, no problemo. Hij neemt hem geregeld mee onder de douche (vinden ze allebei geweldig, hihi) of doet hem in badje of wast hem. Hij maakt prachtige stekeltjes bij de kleine man en trekt de kleertjes aan (die ik overigens altijd uitkies, hihi). Hij neemt hem gerust mee op stap, zoals naar vriendenweekend, toen ik ziek was, hij doet het echt super!!!!!
    Maar kleertjes uitzoeken, da's toch echt te moeilijk, hihi.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn man doet alles wat ik doe, enige verschil is dat hij 60 uur werkt en ik 12 :D Maar als hij thuis is doet hij gewoon alles, ook poepluiers en douchen enzo. In bad doen heb ik hem nog nooit zien doen, vindt hij lastig denk ik. Hij gaat ook elk weekend met haar naar het zwembad :) Ik vind hem een super papa!

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hier ook een papa die alles doet. ik weet niet of ik meer doe? ik doe de was, dat hoeft hij niet te doen, maar als het moet doet hij het nog. (toen ik vorig jaar bevallen was en in het ziekenhuis lag had hij elke dag schone kleren voor me mee:), hij nam ook de vieze was terug mee en waste en droogde het)
    hij heeft in het begin de meeste luiers verschoont en getempt.
    als hij thuis is doet hij alles. hij doet ook het huishouden (hij is dan 3maanden full-time thuis) en van alles met leah. ook luiers enz.
    hij komt volgende week thuis en heb nu al zin om ze samen bezig te zien. of als hij smorgens haar uit bed haalt dat ik ze beneden bezig hoor met van alles:D heerlijk.
    vroeg ook aan vriend toen leah nog geen 3maanden was of hij kleine baby's leuk vind. omdat je vaker hoort dat mannen daar niet zoveel aan vinden, omdat je met grotere kinderen meer kan doen. maar mijn vriend zei dat hij alles even leuk vind:D (gelukkig voor mij;))

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn man doet alles.. als ik het hem vraag ;)
    Eén keer per week is het papa dag en dan doet hij natuurlijk overdag alles maar ik ben degene die moet nadenken over wat er gegeten moet worden, hoe we het slapen het beste kunnen regelen (bijvoorbeeld vandaag met de ingang van de wintertijd), zijn kleding moet kopen en zijn kamertje bij moet houden (verschonen, luiers aanvullen e.d.). We hebben dit ook met 6 maanden gewoon afgesproken. Ik werd er gek van dat ik er 'alleen' voorstond wat dat betreft en toen heeft mijn man ook gezegd "Jij doet het gewoon heel goed en ik vind het allemaal maar ingewikkeld en ben bang dat ik het fout doe. Ik vertrouw het liefst helemaal op jou en doe met liefde wat jij zegt". Prima! Sindsdien schrijf ik op hoe en en wat en dat gaat prima :p
    Mijn man is trouwens wel de poetser in huis. Hij is redelijk dwangmatig met opruimen, schoonmaken en opruimen. Het heeft - gelukkig - niets te maken met een hygiënefobie maar hij is wel licht dwangmatig. Opzich best prettig al mag het van mij soms wel wat minder :D (dat eeuwige 'moeten'... :() Hij maakt ook eten een paar keer per week en doet op zaterdag alle boodschappen.

Eigenlijk heb ik het maar gemakkelijk... hihihi

Hij gaat één keer per week met de man naar het babyzwemmen en nu zijn ze samen de stad in om een kadootje voor mijn verjaardag te kopen :)))

Nu ik zwanger ben doet mijn man meer uit zichzelf en hij probeert ook meer met de kleine man te ondernemen zodat ik even rust heb en even kan bijkomen. Prima. Al met al een superlieve papa die zijn stinkende best doet maar Mummy knows best :D:D:D:D

7. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hier ook geen verschil tussen papa en mama. Papa regelt alles zelf. Ook de nachtvoedingen geassisteerd in het begin. Mee eruit, aanleggen, tussendoor verschonen etc.

Nu ze wat ouder is en de fles krijgt laat ie mij uitslapen als hij thuis is (5 ploegen diensten heeft ie) en dan regelt hij alles met haar. Heb ik geen omkijken naar. Samen naar de winkel, luiers, flesje, tv-kijken, autorijden of wandelen. Hij regelt de voedingen, juiste speen bij dikke of dunne voeding, zorgt voor het goede tijdsschema ... het is eh... net een vrouw haha! :D That's why I love him so much!

oh ja, koken doet ik ook regelmatig. Beetje teveel van het vrouwelijk hormoon gekregen denk ik

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ook mijn man is super wat betreft de zorg delen.
    Goed, ik ben wel iets meer met ons meisje bezig maar als ik haar in bad doe doet hij ondertussen bijvoorbeeld de afwas en zet koffie.

9. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Nog een tip voor mannen die niet kunnen combineren. Hang alle kleding in setjes in de kast, dat werkt hier prima. :D

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ach ik vind het wel wat hebben. Het is elke zaterdag weer dolle pret wat hij Kyra nou weer aan heeft getrokken. En als ik het daarna aan mijn schoonmoeder vertel ligt zij ook vaak dubbel of glimlacht meewarig. Dus ter bevordering van ons plezier mag ons meisje lekker een dag in de week in de meest onwaarschjnlijke combi's rondlopen.

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    de setjes maken me niet zoveel uit :D vind het ook altijd erg leuk.
    vorige keer had hij haar ook een jurkje met malloits en alles aangedaan, vond het best leuk. (en knap dat hij zin had om alles aan te doen. als ik moet werken en ze gaat naar oma of tante doe ik vaak makkelijke kleren aan, zodat hun niet moeilijk moeten doen;))

Deel Deze Pagina