Neem jij snel een paracetamol bij bijv. een beetje hoofdpijn/buikpijn/rugpijn enz? Of neem je het alleen bij hele erg pijn en met moeite een paracetamol nu je zwanger bent?
Het liefst vermijd ik wel het gebruik van paracetamol, maar als ik naar bed ga en ik kan gewoon niet slapen van de hoofdpijn ofzo, dan neem ik er wel 2 tegelijk in. Of mijn hoofdpijn moet overdag overgaan naar migraine (dat voel ik dan wel aankomen), dan neem ik ze ook in. Maar max 4 per dag.
Ik gebruik ze normaal ook bijna nooit, dus nu net zo snel als normaal. Ik weet dat als ik hoofdpijn krijg doordat m'n nekspieren vastzitten, dat ik daar niet vanaf kom zonder paracetamol (dan span ik die spieren namelijk nog mee, waardoor het steeds erger wordt) Maar ik weet ook dat ik er dan 2 hoef te nemen en het niet nodig is er meer te nemen. Voor de rest neem ik ze eigenlijk nooit (ja, als ik ongesteld ben, maar dat gebeurt natuurlijk nu niet )
Ik heb last van bi. Op slechte dagen (op advies van de vk) neem ik bij hoge uitzondering 2 x 3 paracetemol. Als ik 's avonds niet kan slapen van de pijn neem ik ook 2 paracetemol. Maar probeer dat het liefst zonder.
Ik neem het niet tijdens de zwangerschap. Ook al kan ik het soms echt wel gebruiken. Ik ben eigenlijk zo al tegen medicatie gebruik.
Liever niet tijdens de zwangerschap, maar als de pijn echt niet meer te houden is dan wel, maar probeer het te voorkomen.
Hallo, Paracetamol gebruik ik liever niet. Ik heb deze zwangerschap 1x paracetamol gebruikt toen ik me echt al de hele dag echt ziek voelde. Er staat dat het zonder problemen gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap, maar een tijd geleden heeft het ErasmusMC een onderzoek gepubliceerd dat het mogelijk wel gevolgen kan hebben. Maar dat neemtniet weg dat je het niet moet nemen bij koorts, heftige hoofdpijn, etc. Mogelijk kun je het overleggen met je HA?
Ik neem paracetamol wanneer ik erge hoofdpijn heb (komt zelden voor) maar nu soms ook voor rugpijn (wervel wordt scheef getrokken door de baby). Redelijk slapen of mijn kind naar school brengen zijn wel dingen die ik nodig vind. Ik probeer het wel zonder en dat lukt meestal wel.
Ik heb liever wat pijn dan dat ik paracetamol gebruik. Het moet wel echt erg zijn wil ik dat gaan doen.
Ik gebruik het lever niet, zoals de meeste hier. Maar nu de kleine aan het indalen is en ik last heb van m'n bekken, mag ik max 6 paracetamol op een dag. Red het wel zonder hoor, maar vind het een geruststellend idee dat ik, als ik echt pijn heb ze "gewoon" in mag nemen.
Alleen tijdens de naweeën na mijn tweede bevalling (die in 1,5 uur klaar was, dan weet je het wel). Dat was echt een hel. Verder eigenlijk nooit, ik vind het rotzooi.
Echt zo min mogelijk.. Voor mijn zwangerschap slikte ik ze regelmatig ivm hoofdpijnklachten en dan nam ik ze altijd in per 2. Nu bijna 24 weken zwanger en totaal denk ik nog maar 3 of 4 gehad. Heb nu gelukkig ook veel minder hoofdpijn als van tevoren.
Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb 1 keer, op aanraden van de vlos, 2 paracetamol genomen omdat ik een onverklaarbare buikpijn had. Verder helemaal niet. Het is niet dat ik denk dat het heel slecht is voor Babymuis, maar goed zal het natuurlijk ook niet zijn. En normaal doe ik zonder als het enigszins kan, dus nu ook.
liever ook niet, heb 2x een halve gepakt ivm zware hoofdpijn maar niet diezelfde dag in deze zwangerschap op 2 verschillende momenten, ik durf niet eens een hele te pakken hahaha. verder nog niet nodig gehad.
Ik ben ook strenger voor mezelf dan normaal. En ipv 2 pak ik er nu 1. Maar als ik wakker word met hoofdpijn moet ik wel, dat komt anders niet meer goed die dag.
Normaal al weinig, nu probeer ik het echt te vermijden, maar toen ik in week acht door mijn rug was gegaan, iets waar je normaal een hele cocktail voor schijnt te krijgen, toch wel anderhalve dag maximaal zes per dag geslikt, in overleg met vk.
Ik heb een paar keer schele koppijn gehad. Bij zwangerschap M ging ik dan op bed liggen maar bij de latere zwangerschappen nam ik toch 1 of 2 paracetamol. Maar dus alleen omdat ik anders nauwelijks functioneerde. Overigens hielpen beklenoefeningen heel goed tegen de hoofdpijn. Maalox neem ik wel als ik last heb van zuur. Dwz nu minimaal 1 per dag (meestal.voor het slapengaan).