Sinds een tijd heb ik de suiker in mijn koffie vervangen met Stevia poeder. Nu is mijn pot van het merk Natrena op (ook te koop in de supermarkt), en heb ik een duurdere variant gekocht van Nature's Garden. Echter kwam mijn vriend erachter dat er op dit potje staat dat ik mijn arts / VK moet raadplegen voor gebruik. Nu wil ik hiervoor niet de VK bellen (zo belangrijk is t nou ook weer niet), maar wat zijn jullie bevindingen? Een ingredient van dit potje is Inulin.
Ik heb even rondgekeken voor je maar ik heb geen idee waarom dat erop zou staan. Ikzelf heb een hekel aan kunstmatige zoetstoffen en vermijd ze compleet. Misschien dat je het plantje stevia (honingkruid) wel gewoon zou mogen gebruiken? Daar is in ieder geval niet mee gerotzooid.
Wat ik nu heb is ook enkel Stevia, en ingrediënt Inuline om het poedervorm te geven. Ik vraag me dus alleen af waarom dit onveilig zou zijn tijdens de zwangerschap. Het is van het merk Nature's Garden en is geen kunstmatige zoetstof (anders had ik wel simpelweg zoetjes gekocht). Ik wilde bewust die van Natrena niet meer.
Ik gebruik ook gewoon stevia hoor(alleen dan de vloeibare van de reform)Volgens zijn aan die van natrena juist andere zoetstoffen toegevoegd,die is in verhouding ook goedkoper(die die ik heb was 10 euro voor een klein flesje,maar je doet er heeel lang mee)
Ik had ook stevia voor in de koffie gekocht. Maar vond het echt heeeeeeeeeeeeel vies... Zit er bij jullie geen bijsmaak aan? Soort dropachtig ofzo..
VL gebruikt de vloeibare waar yj81 het over heeft, maar ik vind de poeder gewoon iets fijner om te gebruiken, en lekkerder in de koffie. Aan deze is dus geen onzin toegevoegd, dus ik denk dat ik hem gewoon kan gebruiken? Of zal ik er straks toch mee langs de vk fietsen? (zit dichtbij).
Ik zou het even navragen, het is niet dat je alles mag gebruiken wat natuurlijk is. Toen ik zwanger was van de tweede mocht ik een bepaald hoestdrankje niet hebben van de apotheek terwijl dat ook 100% natuurlijk was. Ik denk wel dat ze stevia gaan afraden omdat er nog weinig over bekend is.
Ben bij de VK zelf geweest, en ik mag het met mate, als ik het te veel neem kan ik last krijgen van m'n darmen. (het is voor de 3 - 4 kopjes koffie die ik per dag drink)