Hoe zijn jullie met paracetamol gebruik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amelle, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Bij de zwangerschap van mijn dochtertje heb ik vanaf week 30 tot aan de bevalling bij week 41.3 dagelijks paracetamol moeten gebruiken.
    Ik moest er 4x daags 2 slikken ( dus 8 per dag )
    Nu ben ik zwanger van de 2e en zie af en toe scheel van de hoofdpijn, dus ook dan pak ik gewoon 2 paracetamols, en wederom op aanraden van de gyn mag ik gewoon 4x daags 2 paracetamols nemen.
    Is een veilig middel tijdens de zwangerschap, als je maar niet de maximale dosis overschrijdt.

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb zware BI maar neem ze eigenlijk niet. Alleen als de pijn echt niet meer te doen is misschien maar ik huil liever van de pijn dan dat ik ook maar 1 pcm neem.

3. tido

tido Actief lid

21 aug 2013
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn eerste zwangerschap paracetamol gebruikt bij precies 36 weken zo een pijn had ik in mijn rug en niet te houden.

ja duh logisch als je weeën hebt en al 7 cm toen de verloskundige kwam :D:$:p;)

maar verder noot eigenlijk ik loop liever met wat pijn, als het te houden is natuurlijk

4. beertje12

beertje12 Actief lid

10 dec 2009
    161
    0
    0
    Ede
    Af en toe Paracetamol kan echt geen kwaad. Waar ik dat onderzoek van het Erasmus op gebaseerd? Maandenlang, dagelijks gebruik van 4x2 paracetamol?

5. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen als ik echt erge hoofdpijn ofzo heb en het al een tijd achter elkaar heb dan neem ik 1 paracetamol, maar liever niet.
    Heb in mijn zwangerschap 2x1 paracetamol geslikt.

6. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Nee ik neem ze niet zomaar in, ik zal eerst overleggen met mijn verloskundige, als ik niet zwanger ben slik ik zo ook niet snel maar in mijn zwangerschap ben ik extra voorzichtig omdat je er verschillende geluiden over hoort over wel of niet slikken tijdens je zwangerschap.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik probeerde eerst te kijken of er iets was waardoor ik de pijn kon verlichten. Dus meer rust inbouwen, mijn kleuter/zware boodschappen niet meer tillen etc..
    Als het echt niet ging, dan slikte ik wel PCM, maar dat is 2 keer voorgekomen met migraine-achtige hoofdpijn..

Bij mijn oudste werd het nog sterk afgeraden tijdens de zwangerschap. Maar toen wel een keer gebruikt op advies van de vk bij migraine..

8. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    goh, het is toch eigenlijk helemaal niet schadelijk als je het met mate inneemt? vorige zwangerschappen regelmatig paracetamol ingenomen (zonder cafeïne) bij hoofdpijn, buikpijn, ... (regelmatig buikgriepjes en verkoudheden gehad), op advies van de huisarts. Nooit meer dan 2 per dag en nooit meer dan 3 dagen na elkaar.
    deze zwangerschap nog niet zo veel moeten innemen, maar toch al paar keer (hoofdpijn, tandpijn). ik zie er geen kwaad in.
    ibuprofen is dan alweer verboden meen ik te weten...

9. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik heb altijd ontzettend vele last van heftige hoofdpijnen gehad, maar nu ik zwanger ben lijkt dat een beetje naar de achtergrond verdwenen :D In de eerste drie maanden wel een aantal keren flink last van gehad, dan neem ik gewoon paracetamol, anders is het echt niet te doen. Bij een beetje pijn ga ik liever even een uurtje liggen als dat kan, dus ben er wel voorzichtig mee.

Deel Deze Pagina