1: nachtelijke ingeving. Tweede naam is naar sv en mijn opa (zelfde naam) 2: wilde ik al van klein af aan. Tweede naam naar ma en oma (alleen s/z verschil) 3: namenlijst, vooral gezocht op letters en lettergrepen (a, ie-klank, l, 3 lettergrepen net als de oudste 2). Tweede naam naar sm en oma (jannie en jannigje neeltje -> leanne) 4: naam vond ik al lang mooi maar voldeed niet volledig aan de wensen (geen ie-klank en geen l. Wel a en 3 lettergrepen). Tweede naam naar pa en opa (pa zn naam, van opa's officiele namen ook goed te maken) Bij de laatste 2 duurde de beslissing wel heel lang
Gevonden in een namenboekje. Was niet gelijk dé naam. We hebben maandenlang getwijfeld. Vonden het misschien wel té apart, minder makkelijk te zeggen dan de andere namen die we leuk vonden. Uiteindelijk vlak voor de genoete definitief gekozen en nu super blij mee. Tis een normale, Nederlandse naam die je toch niet zo vaak hoort. De doopnamen zijn vernoemingen.
Ik heb telkens de namen top 1000 doorgebladerd en opgeschreven wat ik leuk vond. Daar dan samen naar gekeken en gestreept. Blijkbaar heb ik een voorkeur voor 'hockeynamen'. Maar ik heb ze niet met opzet bij elkaar passend gekozen. De tweede namen van de oudste en buikbaby zijn vernoemingen. De middelste heeft een tweede doorsnee naam omdat ik lang getwijfeld heb of zijn eerste naam wel bij hem zou gaan passen. Dan kan hij die altijd nog gebruiken als roepnaam.
Pure logica. Jij zei: ik kan de naam niet uitleggen zonder m te verklappen. Dus ik moest gelijk aan films met als titel een meisjesnaam denken. Zodoende