hoe zijn jullie op de naam van jullie kindje gekomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetmarije, 19 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Nou, ons mannetje heet gewoon Vincent en waarschijnlijk gewoon omdat we dat ergens gelezen hebben en was blijven hangen.
    Nu denk ik wel eens dat het misschien komt uit de tv-serie Law & Order - criminal intent. Die hoofdrolspeler heet Vincent. We keken/kijken het praktisch elke avond...
    Wel grappig dat een vriend van mij me vertelde dat de naam overwinnaar betekend. En dat is hij eigenlijk ook wel een beetje. Hij was bijna door de gyn geaborteerd die toch nog even een echo maakte voordat hij een stukje weefsel uit de baarmoeder zou halen. ;)
    Dus de naam was er ineens, maar moest waarschijnlijk gewoon zo zijn.

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    jeremy heb ik uit een namenboekje. ik had meerdere namen opgeschreven voor mijn man en deze is het geworden.

bij Joshua was het moeilijker we wilden een naam die paste bij Jeremy en die vonden we maar niet. tot ik een keer een interview las met iemand die Joshua heette en toen had ik zoiets van ja die is het. en gelukkig vond mijn man dat ook.

bijkomend is het ook dat over beide namen een liedje geschreven is.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Mijn vader is bijna 4 jaar geleden overleden, en toen kende ik mijn man nog niet. maar had voor mezelf zoiets van als ik ooit een kleine krijg wil ik het graag vernoemen toen werd ik zwanger en toen hadden we het erover en hij moest erover nadenken, met de 20 weken echo bleek dat we een meisje zouden krijgen. Nou makkelijk die naam waren we zo over uit dat zou Amber Roos worden roepnaam Amber.

Vervolgens bij 32 weken echo in het zieknhuis i.vm. diabetes ontstaan inn de zwangerschap en daar bleek dat we geen meisje maar een zoon zouden krijgen toen was de keus snel gemaakt mijn man zei gelijk we gaan vernoemen. Mijn vader heette Marinus en we wilden eigenlijk als 2e naam maar we kwamen niet uit de 1e naam toen zijn we gaan husselen en zeiden we eigenlijk tegelijk tegen elkaar. Het wordt of Rinus (mijn pa zijn " roepnaam" ) als 2e naam maar toen zei ik en Rins als gewone naam

Nou daar waren we het over eens heb de naam 1 keer eerder gehoord. Rins betekend Zoetzuur nou hij si gewoon een zoet mannetje

( het leukste is we heten Pannekoek van onze achternaam )

Maar rins doet zijn naam, eer aan hij lijkt ook nog op mijn vader.
    ik ben blijdat we het zo gedaan hebben (manlief ook )

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik had de naam Chloé al voordat ik zwanger was, zo van als ik ooit kinderen krijg en het word een meisje dan word het Chloé, en mijn vriend vond het gelukkig mooi:D

5. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Bij ons werkt een meisje dat Lieke heet en zo ben ik aan de naam gekomen. Thuis voorgesteld en manlief vond het niks. Zo gingen een aantal maanden voorbij en konden we maar geen keuze maken en tot een maand of 2 voor de bevalling mijn man voorstelde om toch voor Lieke te gaan. Hij vond het toch wel een heel leuke naam had blijkbaar tijd nodig gehad om eraan te wennen hihi.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier een beetje een 'apart' verhaal over onze jongensnaam (uiteindelijk een meid gekregen!).
    Tijdens het EK van 2004 scoorde Milan Baros voor Tsjechie tegen Duitsland. Die goal zorgde ervoor dat Nederland doorging naar de kwartfinales. Wij zeiden toen tegen elkaar dat als we ooit een zoon kregen hij zijn voornaam zou krijgen..
    Ik vond het tijdens mijn zwangerschap jammer dat de naam 'Milan' zo populair was geworden. Bij de 20 weken echo bleek dat we een meisje kregen. Ik vond zelf de naam 'Isabel' al jaren leuk. Maar tijdens mijn zwangerschap niet. Mijn vriend kwam toen met haar huidige naam. Toen ik een foto van de 3D-echo zag, zei ik dan ook gelijk; 'Het is echt een E...!!'.

Soms vind ik het wel jammer dat we haar geen 2e naam hebben gegeven.. Wij vonden dat toedertij niet nodig, maar nu vind ik het wel jammer..

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn man had al in zijn hoofd dat het die bepaalde naam moest worden als het een meisje zou worden, ik had een andere voorkeur dus ze heeft 2 namen gekregen, :)
    mijn man heeft haar naam al in zijn hoofd sinds hij een puber is, apart he? hij dacht als ik ooit een meisje krijg, moet ze zo heten! ik vond dat zo mooi dat ik daarin mee ben gegaan, zelf heb ik niet zoveel met die naam namelijk. wel met haar 2e naam, helaas gebruik je die nooit, hihi!

8. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik had voor een meisje altijd julia in mijn hoofd, toen bleek dat we een jongen kregen hebben we heel simpel de n erachter geplakt en kregen we Julian een naam die perfect bij hem past.

9. 4days

4days Niet meer actief

De naam van ons eerste zoontje, Vince, had ik al jaren in mijn hoofd. Het was voor mij echt DE naam, dus toen bleek dat het een jongens was hebben we ook niet lang hoeven denken. :)

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik weet niet meer waarom maar ik roep al jare dat mocht ik ooit een knul krijgen, dan zou hij Pepijn heten. Dus ja, toen we wisten dat we een knul kregen heette hij Pepijn.
    Meisjesnamen vonden we moeilijker. MAar we zaten echte gooische meisjes te kijken en daarin zat een Florien. Dus daar bleven we mee in ons hoofd zitten tot ik op een dag kwam met Florine, vonden we net iets mooier.

11. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Na honderd keer het namenboek door te hebben gelezen is mijn vriend eens achter internet gaan zitten en heeft gekeken op sites van andere landen. Hij riep een paar namen door de kamer en uiteindelijk is het daar een naam van geworden.
    Hij staat ook niet in het "grote namenboek!"

12. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    mn vriend mocht de namen bedenken (al moest ik het er wel mee eens zijn) en hij heeft de naam van een amerikaanse film die hij zat te kijken. MITCH.

13. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik wilde heel graag een korte stoere naam voor onze dochter en had jaren geleden al de naam Sam bedacht. Gelukkig was mijn vriend het daar meteen mee eens.

Later in mijn zwangerschap bedacht ik me ineens dat de hond van mijn vader ook Sam heet. Vond het wel gek dat ik hem na de bevalling zou moeten gaan bellen en zeggen dat zijn kleindochter hetzelfde heette als zijn hond, hahahaha. Toen besefte ik me ineens dat er nog meer met die naam was. Iets aan de kant van mijn vaders familie. Maar ik kon het hem niet vragen, want de naam was nog geheim.

Meteen na de bevalling heb ik het gevraagd en bleek Sam de familie-bijnaam te zijn van zijn opa, vader en ook hijzelf werd nog wel eens zo genoemd. Hij en zijn vriendin wilden lang geleden misschien nog een kindje samen, dat zou dan ook Sam hebben geheten. Ze hebben toen toch besloten dat niet te doen, namen een hond en noemde haar Sam. En ik wist dat helemaal niet, erg bijzonder en toevallig allemaal dus.

Vijf maanden na de geboorte van Sam overleed mijn vader geheel onverwacht door een acute hartstilstand na het hardlopen op 54-jarige leeftijd. Wat ben ik nu dubbel trots op de naam Sam!!!!

14. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Wij reden nét over de grens (België) om te gaan tanken...en ik zag een bord in de tuin staan met haar naam er op (Sterre dus) en we keken elkaar aan en wisten meteen dat dit dé naam was :D Van tevoren had ik alles al afgezocht maar we werden het steeds niet eens.

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij waren op zoek naar een klassieke, tijdloze naam die ook op latere leeftijd 'houdbaar' blijft en internationaal goed is uit te spreken. Op een dag kwam mijn man thuis en zei: ik heb hem!! Ik grapte nog: wat schat, de postcodekanjer?! Neeeeeeee, de náám!!! Wat vind jij van 'Charlotte'? Nou, geweldig schat, dat is hem inderdaad!!!
    Was toen 23 weken zwanger en we wisten al dat het een meisje werd dus sindsdien wisten wij dat Charlotte er zou komen. Hebben daarna ook nooit mee getwijfeld of het over andere namen gehad, we waren in een paar seconden heel zeker ervan en hebben zo ontzettend veel leuke reacties gekregen, ook geen seconde spijt gehad van deze naam.

16. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Mijn man had deze naam al heel lang in zijn hoofd, voordat wij elkaar kenden. Hij hoorde het nummer "Flowers for Zoë" van Lenny Kravitz.
    Ik had deze naam ook al lang in mijn hoofd. We kregen en relatie en hadden het op een gegeven moment over kinderen en namen. Ik zei dus dat als het een meisje zou ik al een naam had, hij zei het hetzelfde. Dat zou dus een probleem worden, namen gezegd en het was dezelfde ;) moest zo zijn dus...

Haar tweede naam Luna vonden wij heel mooi en meisjesachtig en goed bij Zoë passen..

17. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Nou bij ons zoontje, hebben we eerst ook 100 keer het namenboek gehad en internet en ik en mijn vriend kwamen er niet uit, mijn vriend vond manolito altijd al een mooie naam (hij kende iemand van vroeger die zo heette) en ik vond het eerst niks, maar hoe meer ik erover na ging denken hoe mooier ik hem vond en dus is het manolito geworden.

Bij ons dochtertje was het moeilijk, want ik wilde altijd mijn dochtertje chiara noemen, maar omdat dat nu zo'n populaire naam is wilde ik die niet meer en toen kwam mijn vriend dus weer met Lorenza en die vond ik gelijk mooi.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Toen ik 18 was liep ik stage op een kinderdagverblijf. Er was daar een baby die heel goed op mij regaeerde. Ze had veel last van krampjes en ik liep dan vaak rondjes met haar. Ik vond haar zo lief! Toen wist ik al dat als ik ooit een dochter zou krijgen ze zo zou komen te heten.

Mijn jongste dochter is naar mijn schoonvader vernoemd.

19. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Toen ik zwanger was en wist dat het een jongen zou worden wilde ik een korte stoere naam. Tygo Gernant vond ik een stoere acteur, dus ik wilde Tygo. Mijn viend moest er even aanwennen maae na een paar weken vond hij de naam toch wel heel leuk. Tygo's 2e naam is Johan, naar mijn overleden opa.
    Toen Tygo geboren was en mensen zijn naam hoorden zei iedereen 'dat past echt bij jullie lekker kort en krachtig'haha. Het is ook echt een Tygo, een echte jongen en lekker stoer...

20. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

De naam van onze zoon komt van Boer zoekt Vrouw en de naam van onze dochter komt van High school Musical. Allemaal tv dus

Deel Deze Pagina