we keken in het namen boekje daar stond youandi in =you and i maar dat vonden we niet mooi dus hebben we er youame van gemaakt you and me mar hebben de nd weggelaten haar 2e naam adrianne hebben we mijn moeders naam en mijn schoonmoeders naam door elkaar gehaald en met dice zijn we zo erop gekomen ik werd onverwacht zwanger en omdat youame geboren is met een schisis had ik eerst zo iets van ik weet niet of ik het aankan ivm de operaties van youame enz omdat we bang waren dat hij het ook zou hebben dus hebben we ervoor gekozen om toch de zwangerschap door te zetten en hebben we bij weize van spreken de gok genomen en dice betekend dobbelsteen
We hadden al vanaf het begin zitten nadenken over een naam, de meisjesnamen, daar kwamen we niet uit dus gingen we over op de jongensnamen (met de gedachte, tzal wss een jongen zijn en zo niet, kunnen we na de 20 weken echo nog steeds een meisjesnaam kiezen... ) we hadden verschillende namen; Wout, Wolf, Elias,... waar we wel in overeen kwamen, maar het was gewoon niet DE naam tot ik plots (kweet niet meer precies hoe) de naam S. eruit floepte en je, dat was het gewoon een egyptische naam van oorsprong, mooie mythe erachter, wordt niet veel gebruikt, gave betekenis en past perfect bij de visie van ik en mijn vriend en het bleek inderdaad een jongen te worden bovendien is de naam gewoon gemaakt voor ons ventje als ik hem zo zie ondertussen hebben we sinds gisteren (ook er zomaar uitgeflapt ) DE naam (voorlopig toch) voor als er ooit een tweede kindje komt en dat toevallig een meisje is xxx
Grappig, ons zoontje heet Milan en voor onze tweede wil ik heel graag de naam Isabel(le), alleen vriendlief twijfelt nog . Hier was een jongensnaam echt een drama, dus besloten we uiteindelijk allebei een lijstje met 10 namen te maken en er daar eentje uit te kiezen. Mijn vriend had echter alleen maar boerennamen op z'n lijstje en ik alleen maar kaknamen, dus na dat lijstje wisten we 't nog steeds niet. Toen moesten we allebei nog 2 namen erbij zetten en dan proberen in een iets andere stijl, zodat we wat meer kans hadden dat de ander de naam ook mooi vond. Ik schreef toen Milan en Levi op en vriendlief zat nog na te denken. Ik gaf mijn briefje dus maar vast aan hem en toen zei hij: "Milan gaat op zich nog wel". Niet echt positief dus . Maar een dag later bedachten we ons ineens dat "Milan" een samenvoeging is van MA (vriend heet Mark) en LIN (ik heet Linda) en ineens klopte de naam helemaal voor ons! Tweede en derde naam zijn vernoemingen, naar schoonvader en vader.
Grappig onze dochter heet ook Amal, (alleen wij spreken het uit als Emmèl) Ook dat de betekenis hoop is gaf bij ons de doorslag! Ik vind het een hele bijzondere naam, die we hier weinig horen. Mijn man is ook marokkaans en ik ben zelf nederlands. Wij hebben de naam op het kraambed pas bedacht. ik was er zo van overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen en daardoor zijn we gewoon niet echt bezig geweest met een meisjesnaam. we hadden we wel 1, maar toen ze eenmaal geboren was vonden we die echt niet bij haar passen. Dus nogmaals het boekje erbij gepakt en hadden we als snel deze naam gekozen, terwijl we die in de eerste instantie helemaal niet op het lijstje hadden staan. Onze tweede dochter heet Samia (Semmia). Deze had ik een keer gehoord bij mijn schoonzusje gehoord toen ze gedag zij tegen een buurmeisje, Samia dus. Toen wist ik het mochten we een tweede kregen en het wordt weer een meisje dan krijgt ze deze naam. Mijn man vond hem ook gelijk heel mooi. betekenis = subliem, verheven
We wilden haar eigenlijk Mirthe noemen. Ik wist eigenlijk al welk kaartje ik via internet wilde bestellen, maar toch op het dorp nog even een geboortekaartjes boek gehaald bij de Primera. En daar stond een voorbeeldkaartje in met: Manouk. Ik begon te twijfelen, maar manlief was gelijk helemaal om. Manouk werd het! En ik ben achteraf helemaal blij, Manouk past beter bij haar en bij ons. Toch net een tikje stoerder dan Mirthe. Misschien dat ik nummer 2 in de toekomst maar Mirthe ga noemen, dat vind ik wel iets voor een heel rustig meisje haha. Manouk is niet zo van de rustig
onze eerste zoon heet jelle oficieel fokke jelle (onze twee vaders, dus naar de twee opa's vernoemd roep naam jelle naar mijn vader want hij is overleden tijdens mijn zwangerschap) de tweede zoon hendrik dit vonden wij een mooie naam (wij schreven allebei een aantal namen op en hendrik hadden we bij toeval alle twee gedaan , dus dat was duidelijk)
Ik heb al jaren (echt jaren, volgens mij al een jaar of 13) 4 namen in mijn hoofd gehad, 2 jongens en 2 meiden namen. Toen ik eenmaal zwanger was van onze meid vroeg mijn vriendlief welke namen we zouden kiezen. Ik zei dus dat ik op 1 Vera en ... heb staan. Hij vond het ook meteen mooie namen, en ik ben toen bevallen van een prachtige meid genaamd Vera. Nu ben ik zwanger van de tweede en weer hadden we het over namen (meisjesnaam dan, jongensnaam hadden we al), en toen zei ik dat ik .... ook al jaren in gedachte had, en ook dat vond hij een mooie naam. Dus opzich heb ik de namen uitgezocht (haha ik heb gewoon een goede keus met namen volgens vriendlief). Ik heb er verder geen betekenis bij, ik heb het gewoon altijd mooie simpele namen gevonden (jullie weten natuurlijk nu alleen Vera ).
Wat een leuk topic! Met veel plezier doorgelezen! En natuurlijk vertel ik dan ook hoe we bij de naam Liam zijn gekomen. Ik had deze naam al een paar jaar "op zak" voor ik mijn man leerde kennen. Ik heb de naam ooit gehoord in een serie die ik graag volgde, namelijk Earth Final Conflict ('k ben een SF liefhebber) en vond de naam gelijk helemaal te gek. Ik nam me voor dat als ik ooit een zoontje zou krijgen, dan moest hij beslist zo gaan heten! Bijna had Liam anders geheten, maar een paar weken voor zijn geboorte zijn we toch voor Liam gegaan. Toen ik in verwachting was van Liam, heb ik deze naam wel voorgelegd aan mijn man, maar hij werd er niet enthousiast van. Ik heb de naam terzijde geschoven, omdat ik vond dat we een naam moesten vinden die we allebei leuk vonden. We kwamen wel op een andere naam, maar deze was het toch nooit helemaal voor mijn gevoel. Mijn man deelde dit gevoel, maar we kwamen niet op iets anders. Totdat ik 36 weken zwanger was... Mijn vriedin belde dolenthousiast op dat ze in verwachting was en zij had de namen al klaar en deelde deze al gelijk met mij. Een meisje gaat Lyra heten en een jongen Liam. Toen ik dat hoorde, miste mijn hart een slag! Ik vertelde haar hoe mooi ik die naam vond en dat ik die altijd al wilde voor een jongen. We hebben een tijdje zitten kletsen en mijn man had het gesprek meegekregen. Hij zei later tegen me dat als deze naam zoveel voor me betekende, we er gewoon voor moesten gaan. Zo gezegd, zo gedaan, het werd dus toch Liam. Ik heb nog wel mijn vriendin gebeld en uitgelegd dat als we een jongen zouden krijgen we toch voor Liam gingen, maar dat zij natuurlijk ook gewoon voor Liam moest gaan als dat voor haar ook DE naam was. Zeven maanden na Liam is haar zoontje geboren en ze is toch maar voor een andere naam gegaan, want ze had Liam al een paar keer gezien en vond nu de naam niet meer bij haar kindje passen. Zij heeft haar zoontje Loran genoemd. Ik heb nog altijd zoiets van, het heeft zo moeten zijn dat Liam zo ging heten! Het was een niet zoveel voorkomende naam, dus wat was de kans dat mijn vriendin voor dezelfde naam ging? Ik heb in ieder geval een leuk verhaal voor Liam voor later, dat hij bijna anders had geheten. Oeps, een beetje een lang verhaal geworden! Gelukkig heb ik nu geen problemen met leuke namen, want ik heb ze al klaar liggen voor dit aanstaande babytje. Mijn man is nog niet helemaal "over", maar hij komt met geen enkel alternatief, omdat hij het niet weet, dus ik denk dat het wel goed komt!
kan heel kort en krachtig zijn het kwam in de 10de week van me zwangerschap ineens in me op. in me 8ste week riep ik al het is een jongen " Daan" , en sinds dien nooit andere naam kunnen vinden waar we iets in zagen dus gewoon gehouden bij Daan, en het bleek een jongetje te zijn niet eens meisjes namen over nagedacht
Uit het grote voornamen boek, waar ook de betekenissen van de namen in staan. ik was namen aan het opzoeken terwijl ik opgenomen was in het ziekenhuis ivm dreigende vroeggeboorte.Een aantal namen had ik al samen met mijn man uitgezocht, zo ook deze. De dag voor de bevalling (wat ik toen nog niet wist natuurlijk) had ik zo`n 10 namen uitgezocht en kwam er een zuster een pilletje geven. Ik raakte met haar in gesprek over de namen die ik had uitgezocht. Wat ik zelf heel mooi vond was de naam Roderick, en ik wilde een naam met een krachtige betekenis omdat hij nogal wat voor zijn kiezen zou krijgen wanneer hij zo veel te vroeg geboren zou worden. (betekenis is: beroemd, machtig heerser) Maar ik was bang dat ik een zoontje met rood haar zou krijgen, wat veel voorkomt in mijn gezin, en dan vond ik Roderick op dat moment niet mooi. Toen hij geboren werd, was mijn man er nog niet, hij was te laat voor de bevalling omdat ik in 2 uur tijd ben bevallen. Omdat Roderick meteen werd meegenomen naar de artsen, werd aan mij gevraagd `hoe heet ie?` Hij had donker haar, geen rood. Ik heb hem toen Roderick genoemd, 2 weken later kreeg hij rood haar (rode Roderick) en na een half jaar werd ie blond Ik ben nog steeds heel blij en trots op zijn naam. Ik las laatst dat er ook maar 8 jongens zo zijn genoemd in 2009, hij komt dus niet vaak voor en dat vind ik zelf wel prettig.
Onze dochter heet Lize. Ik wilde heel graag een naam met een ´z´, omdat ik die zelf ook in mijn naam heb (en erg mooi vind). Lize is kort, krachtig, vrouwelijk en ook uit te spreken in 't buitenland (bv als Liz) En Sam, tja... We zouden eigenlijk een meisje krijgen, dat bleek uit de 20-wk-echo. We hadden een lijst meidennamen waarop o.a. Sam. Dat werd 'm niet, maar toen er opeens een mannetje ipv een meisje uitfloepte, moesten we in korte tijd toch met een mooie naam komen. Het werd Sam omdat we die allebei mooi, kort en krachtig vinden en omdat deze naam ook op de 'meidenlijst' stond. Wat ik alleen erg jammer vind is dat het toch een 'modenaam' is, ik hoor deze naam wel erg vaak.
Wij hadden voor een meisje eigenlijk Aymée in gedachte. Maar ik wilde niet dat zij haar hele leven haar naam zou moeten spellen. Toen hoorde mijn man op de radio de naam Demi en toen hadden we allebei zoiets van ja, dat is DE naam. En Luana had ik mijn hoofd. Vind ik een hele mooie naam, maar mijn man wilde het niet als eerste naam.
Ik had ook zoiets.. De naam Noah is afgeleid van Noach, wat 'rust, troost' betekent. En hoe ik 't ook draai en bekijk, troost kan nog eens een keer, maar rust is bepaald niet van toepassing op mijn druktemaker... Tot ik erachter kwam dat er nog een Noah in de thora/bijbel staat. De dochter van Zelophedad heet ook Noah en deze vrouwelijke variant betekent 'beweging'. En dát klopt wel..
onze zoon heet tygo en ja.. echt vernoemd naar de acteur tygo gernand mijn man zei dit gelijk en tot de dag van de geboorte heb ik gezegd.. geen tygo... toen ie er eenmaal was vond ik het echt een tygo!! de 2e naam voor tygo heb ik uitgekozen.. gewoon uit een namenboekje hij heet dus voluit tygo ryan
Leuke naam! Bij ons vraagt ook iedereen oh je hebt hem naar die acteur vernoemd? maar nee bij ons was dat niet het geval. Vond hem voornamelijk heel leuk omdat ie lekker stoer klinkt en je hoort hem niet zo heel erg vaak. Al zijn er hier wel een aantal dames die de naam ook hebben maar vaak net anders gespeld.
Wij waren er wel over uit dat we een stoere naam wilden, en ik wilde graag een Nederlandse naam en een naam die niet al te vaak voorkomt (ik heet zelf Linda en kwam vroeger alleen maar Linda's tegen - werd er niet goed van) en tenslotte een naam die internationaal uit te spreken is. Ik vond het ook leuk als het iets van een betekenis zou hebben. En we wilden ook graag met een tweede naam vernoemen. We kwamen er samen alleen niet echt uit. Mijn vriend wilde geen superhollandse naam en vindt alle Scandinavische namen stom, en dat is precies wat ik wel leuk vind. Uiteindelijk hadden we alleen Felix over nadat we allebei alle stomme suggesties van elkaar hadden weggestreept. Maar we waren er toch niet helemaal weg van. Toen deden we met ongeveer 25 weken een pretecho bij drs Papa op Ijburg in Amsterdam en die hele wachtruimte hangt vol met geboortekaartjes. En daar hing een kaartje met de naam Kick en met een tweede, iets langere naam erachter. En toen wist ik: dat is hem! Want daar past heel mooi een tweede naam achter, namelijk de naam van mijn vader. En eigenlijk vond ik Kick altijd al een leuke naam. Bovendien is het een voetbalnaam, en mijn vader is gek van voetbal (en heeft nu ein-de-lijk een kleinzoon waarop hij dat kan overdragen), en het is lekker ouderwets Hollands, maar tegelijkertijd ook stoer. Dat het misschien niet de meest ideale naam is in het buitenland, besef ik eigenlijk nu pas... Maar dat vind ik dan ook het enige minpunt. We hebben trouwens pas een week of vijf voor de uitgerekende datum echt definitief besloten dat het Kick werd, en dat hij alleen een tweede naam zou krijgen. Ik moet zeggen dat ik nog steeds erg blij ben met de naam. Het past ook echt bij hem.
Ik zat amaricans next topmodel te kijken en daar kwam de naam Jaslene naar voren. Deze vonden we meteen mooi voor een meisje dus toen ik uiteindelijk zwanger was en wist dat het een meid werd stond het al vast.
Mijn collega vertelde altijd leuke verhalen over haar buurjongetje Tijn. Vandaar dat onze zoon Tijn Thomas heet. Thomas vonden we gewoon mooi. De 2e heet Naut Nemo. Naut vonden we mooi passen bij Tijn en we wilden graag weer twee dezelfde initialen dus nog een naam met de N. Die heeft vriend verzonnen ik vond alles stom de laatste weken van mijn zangerschap .
Op een avond had ik last van voorweeën en besloot ik uit men bedje te komen en nog even tv te zien voor afleiding... er was een laatavondfilm van duiveltjes en dergelijke... daar kwam de naam Liana in... vond hem erg mooi klinken heb er alleen wel Lyana van gemaakt... toen ik zwanger was van de tweede, heeft men moeder de naam Chayenne gekozen, vond hem mooi klinken... zij heeft wel een tweede naam... Ze noemt voluit Chayenne Joey. Zo noemde namelijk mijn vriend zijn tweelingbroer die helaas overleden is 2jaar geleden... de derde wordt een jongen en na een hoop namen te horen en zien... gaan we uiteindelijk voor Jayden... zo hebben alle drie onze kindjes een Y in hun naam
Ik zat op zaterdag avond bij les miserables en in een keer kwam de naam jannick bij mij op. De zondags een zwangerschapstest gedaan bleek ik zwanger te zijn. Tijdens mijn zwangerschap niet eens een meisjesnaam bedacht zo zeker was ik ervan. Mijn vriend vond de naam eerst niet zo mooi maar is er geleidelijk aan gewend. Jannick is nu 6,5 maand en de naam past perfect bij hem.