Ik ben wel benieuwd hoe jullie het hebben aangepakt om van om de 3 uur te voeden, naar om de 4 uur te gaan. Wij gaan dit doen, maar zou graag eerst even wat ervaringen willen horen van jullie. Groetjes ons
Het ging vanzelf toen wij de flesjes gingen ophogen. Volgens mij vanaf 150/5, liet ze er hier 4 uur tussen. Voorheen had ze iedere 3 uur,
Hier ook toen we inderdaad de flessen gingen ophogen maar als hij eerder kwam probeerde ik het min met 20 min,half uur uit te stellen en zo elke keer een beetje langer.
Wij hadden een erg hongerig ventje, die eerst altijd om de 2 uur kwam en met 4 weken zijn we ook forte gaan gebruiken, en sinds die tijd laat hij er 4 uur tussen.
Oke. We zijn er vanochtend mee begonnen. En eigenlijk ging het gelijk prima gelukkig. Gewoon goed bezig gehouden tot de 4 uur om waren. Dus was wel even druk, maar het is ons de volle 4 uur gelukt. Meneer ligt nu tevreden op zijn bedje..
Of eerst 3,5 uur en dan 4. Ik deed daarna ook wel 3,5 als het zo uit kwam. Dat maakt niet zo heel veel uit zeker niet als ze zo klein zijn en nog niet lang wakker.
Ik doe het gewoon op verzoek. Dat betekend dat tussen sommige flessen amper 3 uur zit, andere wel 4. Zolang het uitkomt met de avondfles, doorslapen en de schooltijden van mijn oudste vind ik het prima
hoi, hier ging dat ook vanzelf. en sinds 6 maand zit er soms 2 uur tussen soms 3 uur soms 4 uur soms 4u30. bezie dat eig zo niet. ^probeer gewoon de laatste fles en middag eten aan te houden en de rest bekijk ik een beetje, heeftz e honger krijgt ze en anders hou ik me aan de structuur die we al maanden hebben. succes
Als ons kereltje eerder begint te huilen, leg ik hem altijd lekker bij mij, met een speentje, en dan slaapt hij weer lekker verder vaak en kan ik het zo uitstellen tot 4 uur. Sommige voedingen moet ik hem zelfs wakker maken (vooral de laatste voeding) dus het wisselt nogal.
Als die van mij na 2,5 uur denkt dat het etenstijd is, dan helpt een speentje echt niet.. Dus dan geef ik lekker een klein flesje. En zie dan wel weer hoe het verder uitkomt
De oudste heeft altijd zelf zijn ritme bepaald. Bij hem was het ook onmogelijk om voedingen te rekken. Die is uit zichzelf elke 4 uur gaan komen en sliep ook al snel door etc. Ik heb alleen geen idee meer wanneer hij elke 4 uur is gaan drinken. Bij de jongste bepaal ik meer wanneer hij drinkt. Hij geeft het zelf niet altijd even goed aan namelijk en lijkt wel behoefte te hebben aan de structuur. Tot 22 feb zat hij nog aan 8 voedingen per dag (elke 3 uur). Op advies van de kinderarts ben ik toen overgegaan naar 6 voedingen per dag, dus elke 4 uur. Ben het bij hem toen steeds zo lang mogelijk gaan rekken en moet zeggen dat we al binnen een paar dagen op elke 4 uur zaten. Nu zit er gemiddeld zo'n 4 uur tussen. Soms 3 of 3,5 uur, soms 4,5 of 5 uur en 's avonds en 'snachts nog langer.
hier is het vanzelf gegaan toen we flessen van 150 gaven maar mijn zoontje daar was het pas veel later 4 uur tussen de flessen.
haha hier hetzelfde hoor, hoezo een speen?! zo kijkt die me dan aan Die van mij slaapt meestal 3 uur tussen de voedingen, soms 4 uur, soms 3,5, soms 2,5.... Hij is nu bijna 7 weken oud, ik denk niet dat ik al kan verwachten van hem dat hij altijd 4 uur ertussen laat 's nachts laat die soms wel 5 uur ertussen. Dus ik kom qua flessen sowieso nooit boven de 1liter uit. Ik heb een hongerige baby, hij krijgt ook friso extra gemengd met normaal, dus ja...zo'n speen helpt dan echt niet om te rekken
Hier zit er vaak 3,5 tot 4 uur tussen dat is hij zelf gaan doen sinds we meer zijn gaan aanbieden. Soms heeft hij ineens na 2 uur weer honger en dan kan ik het echt niet rekken met een speentje. Maar op de cb zeiden ze dat we dan gewoon zn flesje moeten geven.
Het ging hier vanzelf, zoontje liet er zelf steeds langer tussen. Zo is ook de nachtvoeding eruit gegaan, zoontje werdt niet meer wakker uit zichzelf. Voeden op verzoek, zeker de eerste 2 maanden, hielp enorm. Het gaf (en geeft) mij ook veel rust om het op zijn tempo te doen en heb nooit voedingen gerekt. Hij krijgt afgekolft melk dus hij mocht zo veel krijgen dat hij wilde - met mate natuurlijk
Zo, hier is het schema om.. Vandaag nu om de 3a3,5 uur op eigen verzoek.. Maar dat wel na een nacht slapen van 8 tot half 7.. Dus overdag nu goed tanken, zodat hij 's nachts langer kan..
mag ik wat vragen? (oprechte nieuwsgierigheid) even afgezien van de kinderen die het zelf aangeven, waarom moet er zo veel tijd tussen zitten? Als ik om 8 uur ontbeten heb, dan scheur ik van de honger om 12 uur! Doe ik echt alleen als het niet anders kan. Waarom moeten die kleintjes het wel kunnen dan? Voor volwassenen is eht advies, 3 normale maaltijden, en 3 tussendoor, ivm met de suikerspiegel. Ik zou denken dat dat voor kinderen ook zo is?