hoe zijn jullie ten huwelijk gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hihi ja sorrie, ik was er echt van overtuigt dat het een grapje was, doordat we toen die tijd aan het ouwehoeren waren.
    Dus dat kwam op dat moment totaal niet serieus over maar dat was het wel.

Hihi tis nog goed gekomen ;)

2. Sylvie

Sylvie Fanatiek lid

20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik ben door mijn mannetje gevraagd op reis op de Dominicaanse. Was prachtig, wit strand, palmbomen, zonsondergang en daar ging hij ineens op zijn knie :)
    Zijn dit jaar op 12 mei getrouwd en de ochtend van ons huwelijk hadden we een positieve zwangerschapstest, kan niet mooier, toch? :)

Grtz x

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hihi, ik dacht dat de Eiffeltoren een afgezaagd idee was...

Ik ben OP de Eiffeltoren gevraagd! We woonden net een jaar samen en hadden net 2 jaar verkering toen ik met valentijnsdag een kaart kreeg met hotelvouchers van Parijs erin. Ik heb deze uitnodiging met open armen in ontvangst genomen met in mijn achterhoofd de gedachte: wacht jij maar af, ons romantische weekend gaat een serieuze lading krijgen. Ik wilde hem daar gaan vragen op een goed moment.
    Ik had het zelfs al tegen een vriendig gezegd wat ik van plan was. Ze zei meteen, als-ie ja zegt moet je me meteen bellen hoor!

Nou, de zaterdag stond de Eiffeltoren op het programma en ik wilde natuurlijk helemaal naar boven voor het uitzicht ;)
    Toen we er eenmaal stonden, ging mijn man achter me staan en omhelsde me. Ik kreeg een kus in mijn nek en de opmerking/vraag: Ik wil met je trouwen, lukt dat nog dit jaar of toch liever volgend jaar?
    Ik kon nog net stamelen: Ja, ik ook, dit jaar nog...
    En toen ging het snel: 10-03 gevraagd, 20-04 ondertrouw en 31-08 getrouwd. En het zijn vast "gelukkige" data, want 2 jaar later op 10-03 was de test voor Ilse positief. 5 jaar later op 20-04 onze knul geboren. 31-08, dat is ook nog eens de trouwdag van onze grootouders van beide kanten.

Groet van Kiki

PS ik heb inderdaad mijn vriendin meteen gebeld om haar als getuige te vragen.

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Toen mijn mannetje een keer bij ons thuis logeerde, kwam hij in pyamauit de douche, nam me in z'n armen en vroeg of ik z'n vrouw wilde worden. Antwoord: JA!
    Maar ja, toen waren we nog niet zolang bij elkaar, dus echt plannen gingen we nog niet maken.
    Een poos later, toen ik al wel aangegeven had graag te willen trouwen, waren we in Voorthuizen onder een enorme grote boom. Toen zei hij: ik wilde je hier wel vragen, maar ik durf nog niet zo goed, 't is zo'n grote stap!
    Tsjah... Ik heb hem wat tijd gegeven, gewoon, tot hij er ook aan toe was. Toen dat eindelijk zover was, zei hij dat gewoon, dat hij nu ook durfde. Een weekend later hebben we de datum gepland: 23-02-'07. Een paar maanden later stonden we nóg een keer onder dezelfde boom in Voorthuizen, omdat we daar op vakantie waren. En toen tilde hij me op en vroeg: Wil je met me trouwen?
    Haha, alles was al in kannen en kruiken, maar goed, natuurlijk wil ik met je trouwen!

En nu duurt 't nog dikke 3 maanden... Spannend!

5. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    mijne ook niet fleur1 ! echt jammer, heb het hem wel gevraagt,
    maar hij wilt liever wachten...
    die verhalen die ik hier lees ! helemaal super !
    ik mag hopen dat ik ooit ook zo ten huwelijk zou worden gevraagd.

6. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wauw ... echt bijzonder!

7. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    het was 9 mei 1999 (moederdag)
    ik kreeg een klein kadootje van mij zoontje en mijn man,
    toen ik het uitpakte zei hij tegen mijn zoontje er hoort nog iet bij he,
    dus ik zei wat dan, toen pakte hij de ring en ging voor me op de knieen zitten en vroeg wil je met me trouwen,(terwijl hij altij had geroepen ik trouw nooit) dus ik door me tranen heen ja gezegt.en zijn we op 26 november 1999 getrouwd
    veel liefs mariska

8. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Mijn mannetje is al eens getrouwd geweest. Ik hoef niet persee te trouwen en neem ook automatisch aan dat hij ook niet meer en het bootje wil stappen.
    Maar nu ik al die verhalen lees... krijg ik toch wel een beetje kriebels :oops:

9. Indra73

Indra73 Lid

1 nov 2006
    26
    0
    0
    Stewardess
    Amsterdam
    Mijn man heeft me vorig jaar, 25 december, op Bali ten huwelijk gevraagd met een heuse Balinese trouwceremonie. Ja, we zijn daar meteen getrouwd!
    Hij had geregeld dat wij in Balinese kleding op de foto konden (dacht ik) Ze zijn twee uur bezig geweest met mijn make-up, het opbouwen van mijn hoofdtooi en de kleding (vond ik best lang voor een paar fotootjes ;) )Eenmaal bij de tempel aangekomen vroeg hij me ten huwelijk. Nadat ik 'Ja natuurlijk gekkie' had gezegd gingen de deuren open en begon de muziek te spelen. We zijn naar binnen gegaan en hebben de complete ceremonie doorlopen. Daarna lekker gegeten. (voor foto's, zie album) Er was geen familie bij en het is in Nederland niet rechtsgeldig dus we hebben het 24 juni 2006 nog eens over gedaan in Amsterdam. Misschien wordt onze kleine wel op onze huwelijksdag geboren want we zijn op 19 juni uitgerekend.....

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    geef de moed niet op meiden :) mijnes wilde ook nooit trouwen

eenmaal zwanger ging hij lekker ouderwets letterlijk door de knieën ;)

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hier ook 1 allesbehalve romantisch, maar best wel grappig..

We hadden lekker gezwommen in een tropisch zwemparadijs (daar hadden we destijds ook 'verkering' gekregen) en toen we ons gingen omkleden zei hij tegen mij; "Hoe lijkt het jou om maandag met mij de stad in te gaan? Kunnen we verlovingsringen uitzoeken!" Dus ik HUILEN in het kleedhokje...! Hihi! We zijn inmiddels 1,5jr getrouwd, we waren daarvoor 4,5jr verloofd.

12. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    hoi hoi.
    leuk om dit allemaal te lezen.
    kan mijn vriend hier ook wel eens wat laten lezen..

ik was 2 jaar geleden met mijn vriend in parijs en toen helemaaal boven op de eiffeltoren knilede hij nadat hij wat in zijn jas zak frummelde.
    ik dacht ja hoor o o.
    maar nee gewoon even veters strikken.
    ik dacht echt dit word het moment...
    toen we weer thuis waren zei ik...
    ik dacht dat je me wel zo vragen op de eifeltoren.... dat was wel romati geweest.

toen zei hij.. ik heb allang wat in mijn hoofd wat veel romantiser is... dus ik ben benieuwd.

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Mijn vriend is al getrouwd geweest (een bruiloft met veel toeters en bellen...kasteeltje, prins op paard, zangers/bnn-ers etc) na een relatie van 8 jaar.Ze zijn een paar maanden getrouwd geweest, want ze had een ander...
    Hij heeft daar een enorme deuk bij opgelopen en nu jaren later het trauma nog niet helemaal verwerkt lijkt het soms.
    Trouwen zit er voor ons denk ik niet in.
    Nu ben ik toch geen type voor een enorme bruiloft, ben meer van het beknopte/persoonlijke/symbolische.
    Vind het alleen jammer als ik denk aan dat je alles in je leven toch een keertje gedaan moet hebben, en dit misschien nooit zal gebeuren....

Mirre

14. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik ben vorig jaar op mijn verjaardag gevraagd. we waren gewoon thuis en hij zou een heus diner voor mij gaan maken nou dat vond ik niet verkeerd maar ik moest tot na het eten wachten op mijn kadotje. Toen wij ons hoofdgerecht op hadden kwam hij ineens voor mij zitten en gaf op zijn knie een klein doosje aan mij en vertelde mij hoe graag hij zijn leven verder met mij wilde delen met de vraag tot slot wil je met mij trouwen?
    Ik had zon brok in mijn keel ik dacht alleen maar ik kan het niet geloven, Natuurlijk zei ik JA !
    Dit jaar in mei zijn wij getrouwd op een zeer unieke locatie de romantiek spetterde ervan af!

liefs
    Jet

15. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    wij waren een weekendje weg, hij vroeg in de dierentuin of ik volgend jaar zijn vrouw wou worden en met volle overtuiging heb ik ja gezegd, we zijn nu alweer 5 maanden getrouwd.
    Mijn vader wist ervan want mijn man heeft mijn hand gevraagd aan mijn vader en mijn vader heeft me ook weggegeven.
    Dat hij aan mijn vader de hand heb gevraagd vond ik echt helemaal super, nooit verwacht dat hij dat zou doen. :D

16. Niet meer actief

ik heb mijn vriend vorig jaar gevraagd met sinterklaas.. ik had een heel persoonlijk gedicht gemaakt. waarin stond hoe we elkaar hebben gevonden eigenlijk ons hele verhaal van ons tweetjes.. aan het eind van gedicht stond dat zijn pakje in de koelkast lag.. .. ik had een taart bestel met de text wil je met me trouwen? we gaan nog trouwen :)

17. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Mijn hollandse nuchtere man wil ook niet trouwen! :x
    Inmiddels komt de 2e eraan en voor de romantiek hoeft het voor mij niet meer maar wel om dezelfde naam te hebben als mijn kinderen.
    Maar aan de andere kant moet ik een geboorte akte hebben en in het dorp waar ik geboren ben(marokko) ben ik al 15 jaar niet meer geweest en het is zo'n gedoe zo'n ding te krijgen moet ook naar een andere stad(1 dag rijden) dan laten stempelen en dan pas heb je hem, dus ja, waar moet ik beginnen als ik toch wil trouwen. Je hebt er 1 nodig, zonder akte kun je nooit trouwen is me verteld. :cry:

18. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Rabia, zou je het niet via de ambasade of het ministerie van buitenlandse zaken kunnen regelen? Mijn ouders woonden in Kenia toen ik geboren ben. Ik ben vorig jaar getrouwd en heb een oude geboorte-akte laten legaliseren via het ministerie. Duurt wel even, maar dan kun je de akte daarna in den Haag laten registreren en hoef je nooit meer naar je geboorteland toe.
    Ik zag het al niet meer zitten want zo'n Miep van de gemeente hier zei dat ik naar het land zelf zou moeten gaan om hem te halen, maar ja dat kost veel geld en tijd en dat was toch wat afwezig op dat moment.
    Na wat bellen zijn we toen op deze oplossing gekomen. En dat werkt prima.
    Succes!

19. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Mijn man is in onze eigen kroeg (die we nu niet meer hebben) op zijn knieen gegaan!

Alle klanten waren al weg, het was laat en hij was behoorlijk beschonken. Romantisch he? :rolleyes: ;)

Gelukig kwam het wel uit de grond van zijn hart, ik had nooit verwacht dat hij ooit op zijn knieen zou gaan voor mij, aangezien hij altijd had gezegd dat hij nooit meer zou trouwen!

Anderhalf jaar later zijn we getrouwd op het meest romantische plekje van de wereld, Bali!

Marian

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Mijn man is helemaal niet romantisch! Soms wel jammer hoor... Hij geeft dingen al van te voren aan zoals: Ik ga je niet ten huwelijk vragen hoor, we beslissen samen wel en zoeken wel een datum uit! Of bijv. als ik jarig word -> Moet ik je nog een kaartje sturen/ iets geven? Dan heb ik al weer zoiets van, nee nou hoeft het niet meer! Gggrrrr, anders ben eenkeertje spontaan of zo! :( Maar goed, we zijn in mei getrouwd en dat was niet voor niks, het is een schat van een vent! ;)

Deel Deze Pagina