Hoe zijn jullie van je overtollige kilo's afgekomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Maar je wilt toch vet kwijt niet alleen gewicht?

Verder las ik dat er meiden zijn die 1200/1300 kc per dag eten.
    Dat is toch veels te weinig?

Ik probeer nu iets meer eiwitten binnen te krijgen, iets minder koolhydraten.
    En kijk nu of circa 1800 kc voldoende is. Plus wandelen/hardlopen.
    Houd ik bij op eetdagboek.com .

Oh ben nu een maand bezig en gok n halve kilo kwijt. Lijkt misschien niet veel......
    Maar hopelijk hoofdzakelijk vet wat er af is. Xxx

2. Psyche

Psyche Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang heb je over die 25 kilo gedaan? heb ook van dit 'dieet' gehoord en wil het ook graag zo doen..

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Klopt maar het geeft mij meer stimulans als ik in het begin veel afval, als ik maar 1.5 kg per week afval dan vraag ik me af waar ik al die moeite voor doe.

4. Friezin28

Friezin28 Lid

8 mei 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na mijn vorige zwangerschap ben ik nadat ik een fikse buikgriep had gehad begonnen met afvallen. Toen had ik een aantal dagen weinig trek en dacht dit is mijn kans. Vanaf toen veel oefeningen thuis gaan doen. Tijdens gtst voor de tv op de grond buikspieroefeningen en fietsbewegingen maken en op de zij gaan liggen en dan benen omhoog en omlaag. En dan begon ik met buikspieroefeningen tien keer en de benen ook tien keer. En ook als ik op bed lag en bv gaf aan de kleine dan lag ik op mijn zij en tijdens het voeden deed ik mijn beenoefeningen en dan ook opbouwen.. eerst tien keer omhoog en omlaag en steeds vijf keer erbovenop doen. En zo probeerde ik alle tussendoortjes even snel wat oefeningen te doen. En je lichaam laten wennen om minder te eten. Als ik nu trek krijg pak ik een cracker met kaas. Maar ik eet wel normaal mijn avondeten en probeer veel water te drinken. Nu ben ik net bevallen van mijn tweede en moet ik ook weer tien kilo kwijt, dus ik ga het nu weer proberen. Het is me goed bevallen de vorige keer. Hopen dat het lukt! Succes!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik krijg gemiddeld 1550 kcal binnen nu.

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Netjes hoor! :)
    Ik let er ook op wat ik eet dus ik hoop dat ik niet in mijn oude gewoonte terugval, hihi.. Ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap veel aangekomen, daarna weer snel afgevallen maar er waren nog extra kilo's. Tijdens de 2e en 3e zwangerschap niet extreem veel aangekomen (12 kg) en na de bevalling ging ik er meteen tegenaan :p Nu weeg ik 70 kg. Wil eigenlijk naar 68. Ik sta niet meer op de weegschaal want dat ik zo frustrerend. Ik meet alles nu 1 a 2x in de week. Ik raak zo'n 2 cm per week kwijt.

7. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

Mijn mannetje heeft 6 november een gastric bypass gehad en vanaf dat moment ben ik ook gezonder gaan eten/leven.
    Niet meer snoepen (alleen 1e 2 dagen van ongi), gezonder eten, regelmatiger eten en vooral geen fastfood meer! Ik ben nu inmiddels 8 kilo kwijt. Gaat niet super hard maar dat wil ik ook absoluut niet. Ben allang blij dat het er weer afgaat. Maar wat vooral super is....ik pas in kleding waar ik een half jaar geleden niet in paste. Heb geen cm gemeten maar je merkt natuurlijk dat alles losser gaat zitten.

Al met al hoop ik nog een ruime 12 kilo kwijt te raken dan zou ik 90 kilo wegen....nu hoop ik voor mijn verjaardag onder de 100 te zitten (1 maart) en dat is mijn eerste doel om naartoe te werken. Nog 2,1 kilo te gaan!

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.759
    491
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik ben 40 kilo afgevallen met cambridge.
    Cm en zo weet ik allemaal niet. Bij mij ging het meer om mijn BMI. Dat die weer goed is.

Ben nog is 7 kilo afgevallen door een gezond eetpatroon en hardlopen.
    Ik ben niet aangekomen maar als ik vind dat ik teveel heb gesnoept dan heb ik een dag dat ik weight care producten eet.

9. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik was altijd fan van de crash dieƫten! Zoveel mogelijk in zo'n korte tijd afvallen! Is nu wel aan mn lijf te zien ook, tis echt een aanslag op je lichaam, nu doe ik t lekker rustig aan sinds 1 jan. en ben ruim 5 kg kwijt. Ik eet om de 3u kleine hoeveelheden en lijd geen honger! Soms 'n x 'n uitschuiver maken, moet kunnen!

10. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik woog trouwen 135 kg en nu 96!

11. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik ben van 80 naar 59 (vanochtend gewogen :D) gegaan, door gewoon minder te eten en meer te sporten.

12. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Gewoon de helft eten van wat je normaal doet of minder.
    Ik eet 2 boterhammen en savonds een warme maaltijd. Verder water, koffie, thee.
    Zit onder de 1000 kcal per dag maar ik heb er geen last van, ik heb niet veel nodig.
    Ik hoef het ook niet lang te doen want ik wil er maar 5 kilo af.
    Je moet voor jezelf kijken wat voor je werkt dat is voor iedereen anders.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Anderhalve kilo per week is al best veel hoor. 3 kilo in 4 dagen is echt super ongezond..

Maar in iedergeval,

Ik heb geen overgewicht maar wilde gewoon wat extra kilo's kwijt. Ik let nu op me eten en eet rond de 1200/1300 kcal per dag en sport ernaast.

Ik ben 24 december begonnen en ben van 64.3 nu naar de 61.8 gegaan ( gewicht was van vorige week en mag vandaag weer wegen)

Gaat niet superhard maar is hopelijk wel blijvend!

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Ik ben nu met de sportschool bezig met bodysupport programma.
    Door mn personal coach;) heb ik een eiwitrijk dieet voorgeschreven gekregen van nu 1600 cal. Om de 2,5 u moet ik eten om mn stofwisseling op gang te houden. Heb totaal geen honger! En sport twee keer per week (cardiofitness) In een maand tijd 4 kg eraf, ondanks de feestdagen. Over anderhalve wk weer wegen, spannend!

Het voelt goed om zo bezig te zijn maar ben wel een beetje doemdenker of het me wel gaat lukken om echt definitief goed af te vallen. Woog 105kg en dat moet echt flink naar beneden! Ik wil niet snel afvallen...maar langzaam en voorgoed! Mn eetpatroon is door dit dieet al drastisch veranderd en is wel goed vol te houden. Ik moet voor altijd anders eten want ik wil niet meer zo zwaar zijn:( Maar de weg naar een gezond gewicht is best lastig hoor, vooral het mentale gedeelte in mijn geval!

15. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Een deel met cb de rest gezond eten en lopen,veel lopen.Niet sporten daar heb ik een hekel aan.en de laatste 2 kilo buikwandcorrectie!!Doet erg veel voor mijn figuur!!!

16. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik ben voor mijn bruiloft, afgelopen mei, 4 kg in een maand afgevallen met Sonja Bakker. Helaas zitten er sinds mijn bruiloft nu alweer 8 kg extra weer aan :(

Ik zit nu tegen de (voor mij magische) grens van 80 kg aan, en nu is voor mij echt het moment gekomen om er weer echt voor te gaan. Ben sinds twee maanden aan het sporten, minimaal 1x en soms 2x per week, en ik ga beginnen met het dagelijks invullen van de eetmeter van het voedingscentrum. Ik wil proberen niet boven de 1300 kcal per dag uit te komen, op sportdagen verhoogd naar 1500 kcal. En proberen echt elke week 2x te sporten. Mijn streven is om begin april onder de 70 kg te zitten. Ben zeer benieuwd! :D

17. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
  18. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Volgens mij klopt die link niet. Want volgens dat ding is mijn ideale gewicht (met mijn lengte) 68 kilo maar dat moet 86 zijn. (ik ben 1.86)
    Dus denk dat de rest van adviezen die op die site genoemd staan dan niet klopt.

19. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Oh das vreemd, 68 kg is inderdaad nogal weinig voor iemand van 1,86 lang! Jammer.

20. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Door gezond te eten ben ik een jaar geleden 10 kilo afgevallen in 3 maanden tijd, en het is er niet meer aan gekomen, ondanks dat ik mezelf nu redelijk vrij laat sinds ik ben afgevallen.

Ontbijt: bakje magere yoghurt met fruit en havermout + 2 glazen water
    Tussendoor: een appel of banaan + glas water
    Lunch: 4 boterhammen, waarvan 2 met sla/komkommer/kipfiletworst en 2 met sla/komkommer/plakje gerookte zalm + 2 glazen water
    Tussendoor: een appel of banaan + glas water
    Diner: gezond eten, normale portie + 2 glazen water
    's Avonds: glas wijn of 25gr pure chocola

Qua drinken dronk ik dus vooral water, soms wat thee en af en toe 1 glas wijn.

Deel Deze Pagina