Hallo, even van mij af praten en misschien kan iemand hier wat meer over zeggen. Ik heb zojuist mijn eerste IUI behandeling gehad n.a.v. onverklaard nog niet zwanger. Ik spuit gonal f 50e en wek de eisprong op met ovitrelle. Ik had 1 goed ei en zaad van mijn man was 76milj waarvan 95% goed beweeglijk. Mijn baarmoederslijmvlies was mooi dik genoeg dus je zou denken, ziet er goed uit. Ik weet alleen niet zo of de kansen voor mij nou iets boven gemiddeld liggen of dat IUI juist kansrijker is voor mensen met een aangewezen oorzaak? Ik ben wel (al) 34. Nou ik vond het iig meevallen en nu is het afwachten!
Hooi! Volgens mij zijn er hele theorieën over kansberekeningen hoeveel procent kans je hebt dat het lukt. Je basis is in ieder geval goed, een goed eitje en genoeg zaad, goed baarmoederslijmvlies. Nu alleen duimen dat het goed uitpakt. Uiteindelijk hoeft er maar 1 sterk zaadje te zijn die jullie wens laat uitkomen Wij zijn ook onverklaard nog niet zwanger, alles wat we hebben is hoop en we kunnen weinig meer doen dan afwachten Veel succes iig!
Per IUI behandeling heb je gemiddeld 10-15% kans per keer. Ik heb er inmiddels 10 IUI achter de rug, waarvan ik pas één keer zwanger ben geworden, en dat was bij poging 9.. Toen had ik één follikel overigens. Ik zie het maar als 'het gooien met een dobbelsteen' Ook wij 'onverklaarbaar verminderd vruchtbaar'
Hi, dank voor de reacties! ja de gemiddelde kans wist ik inderdaad maar aangezien iedereen hierin wordt meegenomen, dus ook met verminderd zaadkwaliteit of andere dingen, dacht ik dat in mijn situatie de kansen mss weer anders lagen. Het voelt ook echt als een dobbelsteen inderdaad, zou zo graag wat meer grip krijgen
Wat lijkt mij dat moeilijk als je onverklaarbaar niet zwanger wordt IUI wordt vaak toegepast als de zaadkwaliteit minder is, maar dit is bij jullie niet het geval. Maar je weet niet wat het is, wie weet geeft dit net het juiste duwtje in de rug, of wie weet vormt je baarmoedermond wel een barrière voor de zaadcellen, dan is IUI een goede oplossing! Succes!
Hier was het ook onverklaarbaar, maar toch de 3e IUI zwanger geraakt! Hier bleek het écht het juiste zetje in de goede richting te zijn.
Ik vind het ook lastig gezien de kansen met IUI niet super groot zijn. Ik twijfel ook over doorgaan met IUI of toch IVF
Kansberekening is voor elke persoon anders. Ik heb PCOS en de zaadkwaliteit van mijn man is goed. Gynaecoloog raadde toch IUI aan omdat ik heel moeilijk en weinig eisprong krijg en de kans op zwangerschap iets hoger lag bij IUI dan natuurlijk. Ik had met natuurlijke betrekking 15-20% kans volgens gynaeocloog en met IUI 25-30% kans. De IUI lukt ook al na de tweede poging terwijl de natuurlijke pogingen ervoor nooit resultaat opbrachten. Ik heb hier ook al bij vele gelezen dat IUI soms dat duwtje in de rug is wat je nodig hebt om zwanger te worden, ik duim alvast voor jou!
Na een jaar zelf proberen en een jaar o.i bleek voor ons iui de oplossing. 50% zelfs achteraf gezien. Daarnaast ook ivf gehad en daar niet zwanger mee geraakt. Statistieken zeiden bij ons helemaal niks. Dingen met veel kans gemiddeld lukten/gebeurden niet, en dingen met lage kans gebeurden wel.
Ik krijg heel moeilijk eisprong. Voor de LEO operatie moest ik 150 Menopur + 75 Puregon spuiten en had ik na 60 dagen prikken nog geen eisprong. Na de LEO moet ik 150 Menopur + 50 Puregon prikken en dan had ik eisprong op dag 23 Hiervan ben ik zwanger geraakt!
Hier iui 1 zwanger. 100 mg clomid en ovitrelle. Twee mooie eitjes. 52 miljoen zaadcellen 98% bewegelijk. Kennelijk het juiste zetje want beide eitjes zijn bevrucht. Bij ons was er ook geen aanwijsbare reden en ik was toen 35, nu net 36. Succes met wachten ik hoop op een mooie test voor jullie.
Ik hoop dat iui bij ons ook nog een keer mag lukken. ik moet maandag voor uitgangsecho nieuwe iui hopelijk geen cyste na de vorige iui Hebben jullie ook zo'n last alle hormonen tijdens menstruatie na een mislukt iui? Ik heb zo'n hoofdpijn he
Wat fijn om ook positieve reacties te lezen! Een tweeling wow! Ik had maar 1 eitje dus die kans zit er bij niet in. Ik ben nu 3 dpiui en heb best wel wat krampjes en zelfs ook beetje misselijk met vlagen. Herkent iemand dit na de IUI, ik prikte dus Gonal F 50e en Ovitrelle. Verder had ik kwa bijwerkingen vooral ook hoofdpijn bij de eerste dagen vd Gonal F. Succes allemaal!
Jawel hoor! Zelfs met 1 eitje kan jij een tweeling krijgen, een één-eiige tweeling. Maar goed, dat gebeurt niet zo vaak volgens mij! Over de kwaaltjes kan ik je niet helpen, want ik kreeg andere hormonen. Ik weet niet wat je kansen zijn, maar ik kan je wel vertellen dat wij ook onverklaard niet zwanger worden. Bij de eerste was ik 28 en was het raak bij de tweede IUI behandeling (2 eitjes en 50 miljoen zwemmers). Nu ben ik 30 en zwanger na 1 behandeling (1 eitje en 10 miljoen zwemmers). Het is toch een lucky shot, dus je kunt er weinig in voorspellen. Wanneer mag je testen?
Ja inderdaad kan een 1 eiige tweeling maar die kans acht ik wel heel klein. Bij jou is het wel succesvol geweest zeg de IUI, super om te lezen! Ik ben echt net geweest voor de IUI dus ik mag officieel pas 4 maart testen. Dat is dan 2 weken erna. Wel heb ik eigenlijk altijd een kortere lf dus of ik me tot dan in kan houden... Het wordt wel echt aangeraden door de verpleegkundige omdat anders de Ovitrelle nog een vals positieve test kan geven. Maar goed als ik de 4e nog niet ongesteld ben, ben ik eigenlijk al +/- 3 dagen overtijd omdat ik altijd een lf heb van 10-12 dagen. Ik verwacht niks maar merk nu al dat mn hoop hoog is....