IVF/ICSI en pregnyl 1500IE bijspuiten in de wachtweken: wanneer werd jij ongesteld?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MLady, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hoi,

Op 5 februari is voor het eerst een embryootje bij me teruggeplaatst, ik zit nu in de helse wachtweken. Op 3, 6 en 9 dpo heb ik Pregnyl 1500IE gespoten om mijn lf en de innesteling te ondersteunen. Ik zit nu dus nog vol met 'nep-hCG'.

Ik mag pas testen op 17dpo (as. vrijdag), terwijl mijn lf normaal gesproken 11 à 12 dagen is! Ik heb nog een paar dagen te gaan... Ik betrap me erop dat ik nu al niet meer relaxed naar de wc ga, ben continu aan het broekloeren :$

Vandaar dus mijn vraag: heb jij ook (ooit) pregnyl 1500 gespoten in de wachtweken, en op hoeveel dpo werd jij toen (helaas!!) ongesteld?

Dankjewel voor je reactie en liefs,
    MLady

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik moest 1500 IE Pregnyl spuiten op dag 5, 7 en 9 na de eisprong. Ik werd meestal op 14-16 DPO ongesteld. Ik mocht twee weken na de eisprong/inseminatie een zwangerschapstest doen, dan was de extra Pregnyl van dag 9 uit mijn lichaam. Succes!

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dankjewel Jippie :) Ik zit nu op dag 15.... En nog niets.... Killing :):(:):(

Zijn er nog meer meiden die ervaring hebben met ongesteld worden na Pregnyl 1500IE?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je moet niet naar je natuurlijke luteale fase kijken overigens van 11 a 12 dagen. Dat zegt nu niks meer.
    Pregnyl verlengt namelijk je luteale fase.

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nee dat begrijp ik hoor, thx. Bij niemand telt een lf nog als je pregnyl gebruikt in de ww.

Is er bij jou wel eens een poging met pregnyl 1500 in de ww mislukt? Wanneer werd jij toen ongesteld?

6. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oh spannend zeg! Ik heb afgelopen poging ook pregnyl gespoten. Op dag 3,6 & 9 na de punctie. Zondag 07 februari de laatste gift. Vrijdag de 12e al een positieve test, maar de 14 mocht ik officieel testen en deze was een knaller!
    Mijn eigen LF is ongeveer 10-11 dagen.
    Succes met wachten!

7. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Gefeliciteerd Schorpioen!! Heb je al last van zwangerschapskwaaltjes?

Ik heb nogal last van buikkrampen door een slechte samenwerking van mijn darmen/eierstokken :( Toen ik dat maandag voorlegde aan de poli zeiden ze inderdaad dat ik morgen (donderdag, 16dpo) ook wel mocht testen, omdat het dan een week na de laatste pregnyl 1500 is. Maar dan komt het ons erg slecht uit, vooral omdat we rekening houden met de kans op negatieve uitslag (en huilbuien daarna). Dus daarom testen we zelfs nog een dagje later...... Whaaaaa!

8. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kwaaltjes vallen tot nu toe mee. Wel over de dag vaak misselijk en mijn tepels zijn wat gevoelig.

Snap hoe je voelt hoor! Had wel een vermoedde dat het wel raak was, maar ik heb dat behoorlijk onderdrukt, misschien uit zelf bescherming.

9. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Vandaag nog niet ongesteld! Kan echt niet meer normaal naar de wc, ga soms zelfs alleen maar om te broekloeren! ;):)

Is er misschien nog iemand die ervaring heeft met ongesteld worden na pregnyl 1500 in de wachtweken?

Op hoeveel dpo werd je uiteindelijk ongesteld?

10. CarmenC

CarmenC Lid

19 feb 2016
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mijn vriend en ik zijn net begonnen met de eerste ICSI behandeling in eigen cyclus.
    Nog meer meiden hier ervaring mee?

Ik moest voor de punctie 10.000 ie spuiten en na de terugplaatsing (08-02) op dag 3,6 en 9 1500 ie.
    Dinsdag 23 februari mag ik testen en vind het nu toch wel erg spannend worden hoor.

Voel van alles in mijn buik en dacht gister en vanmorgen wat nattigheid te voelen maar dat was wat witte afscheiding. Hebben jullie hier ook last van gehad?
    En wat gerommel/krampjes in mijn buik.

Ik ga voor jullie duimen en succes met wachten!

11. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hoi Carmen, jij ook in de ww!

Omdat wij nog nooit (kort) in verwachting zijn geweest, vallen we bij ons zkh binnen de groep die in aanmerking komt voor half IVF/half ICSI. Mits we genoeg eitjes hadden na de punctie. En die hadden we gelukkig nét. Wachten op het telefoontje van het lab op de dag na tp was erg spannend, want zou gewone bevruchting (IVF) wel lukken...? Maar alle 8 waren netjes bevrucht! Uiteindelijk is een 8-cellige uit de IVF-behandeling teruggeplaatst. Er zijn er 3 succesvol ingevroren, maar ik weet niet of daar ICSI'tjes tussen zitten. Mijn behandeling was verder hetzelfde, alleen de bevruchting van die 2 groepjes eitjes is anders gegaan.

Morgenochtend mag ik testen en ik ben nog niet ongesteld. Maar ik heb inmiddels wel door dat dat niet per sé iets zegt...

Ik had een dag of 2, 3 na de tp steekjes thv mijn baarmoeder. En verder enorme joekels ( . )( . ), maar dat komt gewoon door de pregnyl. Qua afscheiding heb ik niks bijzonders gemerkt. Wel kreeg ik van een dag of 6 na de tp last van de 'ruzie' tussen mijn darmen en mijn nog overgevoelige eierstokken. Enorme buikkrampen, gassen, boeren, buikpijn,... Heb deze week niet gewerkt. Met hulp van wat middeltjes p**p ik inmiddels wel weer, maar diarree. Je darmen werken vooral 's nachts, dus gebroken nachten... Ben dus ook erg slapjes en moe.

En morgen mag ik dus testen... Ik hoop dat de afgelopen week het waard was! :(:):(:)

12. CarmenC

CarmenC Lid

19 feb 2016
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    Hoi Mlady,

Wat spannend zeg, een 8cellig embryo klinkt lig al wel goed!
    Morgen al testen gelukkig dus je hoeft niet meer heel lang te wachten...
    Ik wou dat ik ook morgen kon testen maar helaas moet ik nog even wachten tot dinsdag.

Morgen is de punctie (eisprong) precies 14 dagen geleden dus als ik morgen niet ongesteld word geeft dat me wel hoop.
    Ik heb vandaag eigenlijk op vanmorgen wat witte vloed na nergens last van dus ik ben benieuwd... Of kan je ongesteldheid ook uitblijven door de pregnyl. Afgelopen woensdag in de ochtend voor het laatst 1500 ie gespoten.

Ik ga voor je duimen!

Liefs C

13. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Nou als ik morgen een omowitte test heb, dan weten we of pregnyl je ongi ook kan uitstellen! ;):D

(Volgens mij wel... Zelfde als bij Utrogestanbollen)

Fingers crossed!!

14. CarmenC

CarmenC Lid

19 feb 2016
    11
    4
    3
    NULL
    NULL
    Mlday ik vind het zo spannend!!

Denk je dat ik ook al eerder kan testen na woensdag ochtend laatste pregnyl van 1500 ie? Beter van niet denk ik he..

Begin nu wel erg ongeduldig te worden en ben vannacht 2x wakker geweest om naar de toilet te gaan.

Hoop zo voor je dat je vandaag een mooie uitslag hebt!!

15. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    En en mlady?! Spannend zeg!!

16. schorpioen79

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben erg ook benieuwd, het klinkt hoopvol!

17. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL
    MLadytjeeeee heb je nieuws??? 🙏🙏🙏🙏

18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    O lieve meiden, sorry dat ik nog niet heb gereageerd!!

Heb vanmorgen 2 urinetesten gedaan.

Clearblue schreeuwde 'niet zwanger' :x:x
    2x5 kruidvat gaf een heel licht (maar wel goed zichtbaar) streepje.

Maar die Clearblue schreeuwde zo negatief dat ik ter plekke zo'n beetje instortte. Janken, janken. Knuffelen met m'n lief en moeder en zus een foto geappt. Met moeder gebeld, gejankt. Met zusje gebeld, gejankt. Heel emo maar ook heel fijn. Het ergste was er toen wel af, daarna hebben we even rustig ontbeten.

Nog eens nagedacht over die 2x5 en dat streepje was inmiddels duidelijk maar ingedroogd, was ook natuurlijk ver na de afleestijd. Maar hij was beslist niet 100% negatief. Plus ik was nog niet ongesteld. En nog steeds last van mijn ( . )( . )...

Vragen genoeg. Dus toen ik weer normaal kon praten, heb ik gebeld met de poli. Zij gaven aan dat je 5 tot 7 dagen na de laatste pregnyl 1500 geen hCG meer in je lijf hebt. En dat je dan dus in principe ongesteld moet worden als het niet raak is.

Maar ik zit nu 9 dagen later en nog niet ongesteld. Ze willen graag mijn bloed nu controleren, maar dat kan niet in het weekend :(

Dus maandagochtend moet ik bloed laten prikken en maandagmiddag hoor ik meer.

Killing. Kan dit nog goedkomen? Of staat eigenlijk vast dat dit een vroege mk gaat worden? De verpleegkundige kon nog geen conclusies trekken, dus heb ik dan nog hoop?

Zou het eigenljik uitmaken of je met extreem waterige plas hebt getest? Ik moest er vannacht 2x uit om te plassen, om 3u en om 5.30u. Heb de test gedaan om 9.30, maar was heeeel fletsgeel. Niet echt een lekker geconcentreerd ochtendplasje...

Ik heb overigens geen testjes meer in huis nu.

19. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Wat ik dus begreep was dat de laatste spuit pregnyl 1500 5 tot 7 dagen later op zeker uit je bloed moet zijn. Dus ik zou 7 dagen aanhouden voor de zekerheid.

Als je woensdag de laatste spuit hebt gezet, zou ik de week erop donderdagochtend op z'n vroegst testen... Hou je dat vol? :)

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De eerste keer verse tp na 14 dagen (na punctie)

De tweede keer werd ik zwanger maar kreeg ik een miskraam.

De derde keer na cryo tp uit icsi 2 werd ik ook 14 dagen na eisprong ongesteld.

Deel Deze Pagina