Welke luierbroekjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Snoopy1979, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik zit eraan te denken om Eva overdag (wegwerp) luierbroekjes aan te doen, aangezien ze steeds vaker op de wc wil (en dan niets doet, maar goed ;)) en dan is een luierbroekje een stuk handiger. Wij hebben die van de Lidl en die vind ik wel handig voor af en toe, maar niet al te lang, want de luier wordt een beetje hard en lekt ook snel door.

Welke luierbroekjes gebruiken jullie en vinden jullie fijn? Mocht het zo uitkomen, wil ik Eva er ook wel in laten slapen, maar ze is voornamelijk een buik/zijslaper. Normaal hebben we trouwens de luiers van de Aldi en daar lekt ze nooit in door.

groetjes,
    Snoopy

2. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Ik had laatst bij de Kruidvat kortingsbonnen gekregen voor de luierbroekjes van hun. En dus 1 pak meegenomen en bevalt best goed! Ze draagt ze alleen overdag (ook buikslaper en bij haar zijn Pampers dan het fijnste) En ook omdat ze naar de wc gaat zijn die broekjes veel makkelijker! Ze heeft ze dus nog niet s'nachts aan gehad dus weet niet hoe ze dan zijn. Maar voor overdag gaat het goed!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ze 's nachts ook niet zo snel gebruiken, dan is een goedkopere luier waarbij je zeker weet dat ze niet doorlekt wel zo prettig. Maar bij die luierbroekjes van de Lidl lekte ze overdag dus al door, dus die zijn gewoon geen optie.
    Maar om nu zomaar een pak te kopen dat weer niets is, vind ik ook zo zonde, dus vandaar dat ik benieuwd ben naar wat anderen gebruiken.
    En het lijkt me inderdaad een stuk makkelijker met naar de wc gaan. Kan ze zelf haar luier uit en aan doen. Nog even een wc verkleiner kopen en dan kan ze het helemaal zelf doen :). En dan behalve op de wc gaan zitten ook echt plassen, dat zou helemaal makkelijk zijn ;)

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben nu verschillende luierbroekjes aan t 'testen', althans, de kleine uiteraard :)

De broekjes van de Pampers vallen voor mij af, zijn erg dik en als ze eenmaal nat zijn nog dikker, niet prettig.

Huggies zijn op zich handig door de sluitstrip aan de zijkant, maar als je een kleintje hebt zoals mijne dat nogal 'vecht' tijdens het verschonen, is ie zo open haha.

Ik ben tot nu toe tevreden over Libero, sluit goed en absorbeert ook goed.

Snachts overigens ook nog steeds de gewone pampes, broekjes alleen voor overdag.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Daarom heb ik dit topic geopend ;), even wat testresultaten bekijken :)

Pampers vallen dan dus af als ze erg dik zijn en nog dikker worden. Ik heb het idee dat Eva de luier nu al niet zo erg lekker meer vindt zitten, terwijl ze nu best dunne luiers heeft.
    En Eva vecht gelukkig niet tijdens het verschonen, maar wil een broekje wel altijd zelf aantrekken ;). Is dus even kijken bij Huggies of die dat geweld ook aankunnen ;).
    En Libero dus ook een optie. Maar ik zie dat merk eigenlijk nooit, eventjes op gaan letten.
    En dan dus de Kruidvat.

Ben benieuwd naar meer ervaringen!

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik heb nog geen ervaring met luierbroekjes, maar als je die van de kruidvat wilt testen, heb ik nog kortingsbonnen liggen a 2 euro per stuk ( heb er 3). en anders wil misschien iemand anders ze hebben?

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb eerst die van huggies geprobeerd, maar die vind ik zo klein vallen en vallen vrij laag (heel vervelend bij een poepbroek :)). Ik gebruik soms pampers (als ze in de aanbieding zijn) en over het algemeen bumblies. Die van bumblies vind ik erg prettig. Ze lekken niet door en ik gebruik ze zelfs 's nachts. Ze zijn ook vrij dun.
    Enige nadeel is dat ze soms open scheuren als je ze aandoet (als Thijmen heel erg wurmt bijvoorbeeld).

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is wel erg handig dus ga er zelf ook maar aan.
    Als we eens bij vrienden of familie op bezoek gaan kunnen we toch verder met de zindelijkheids training hihi.
    Lees even mee voor meer ervaring ben zelf een pampersfreak maar die vallen bij deze dus af.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik denk dat ik ze ondertussen allemaal wel geprobeert heb, maar Huggies komen hier toch als beste uit de bus! Dat er sluitstrips opzitten vind ik zelf juist heel erg handig, omdat je niet schoenen, broek en onderbroek uit hoeft te trekken mocht je kindje een schone nodig hebben. En ik heb eigenlijk nooit dat ze loslaten bij het aan en uittrekken. Mss eens een hoekje, maar die plak ik gewoon weer even vast (is klittenband). Ze zijn dun, goede pasvorm (vind ze niet klein vallen, je moet echt goed op het gewicht op de verpakking letten). Misha weegt nu zo'n 14 a 15 kilo en ik gebruik maat 5. Voor Misha gebruik ik ze voornamelijk 's nachts (overdag zonder luier, we doen er alleen nog 1 aan als we wegmoeten)en dat gaat goed. Ik laat haar wel altijd plassen voor het naar bed gaan en soms roept ze me 's nachts, dan is het hartstikke handig dat ze zo'n broekje aanheeft ipv een luier. Ze slaapt meestal op haar zij of buik....

Daarintegen lekt hij bij Milan wel meteen door, dus hangt ook van je kindje òf van het geslacht af...

MissMom, ik ben ook altijd een Pampers freak geweest en hield qua gewone luiers echt niet van Huggies, omdat deze zo hard werden..Maar luierbroekjes zijn weer van een heel ander genre, je kan gewoon weer opnieuw uit gaan zoeken wat het fijnste zit bij je kindje en wat het handigst werk voor papa en/of mama;)

10. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ook wij hebben een buikslaper en lekt door al haar luiers. Tot ik de tip hier op het forum las om broekjes te gebruiken (ivm elastiek).
    We gebruiken nu broekjes van de Trekpleister. Is bij ons in de buurt niet te koop, maar kocht het toevallig toen ik bij mijn ouders was. Ze voelen soepel en blijven goed zitten.

11. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat word er bedoeld met sluitstrips bij die huggies?
    Lastig hoor dat er zo een verschil dan in zit he met kwaliteit dan weer.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij veel luierbroekjes zit het aan de zijkanten vast aan elkaar en dat kun je losscheuren. Bij Huggies zit aan beide zijkanten klitteband dat je dus open en weer dicht kunt maken. Dat kan handig zijn, ik gebruikte het zelf eigenlijk nooit.

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oo ok op die manier, dank je.

En als je kindje dikke brede billen heeft en voor de rest best klein? Is huggies dan ook handig?

14. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Huggies vind ik een ramp bij mijn dochter. Heb eens op een beurs gewone meegenomen nou daar lekte ze dus gelijk in door. Een tijdje terug las ik over een actie dat je bij 2 pakken huggies broekjes gratis slofjes kon krijgen en dus toen nog maar eens geprobeerd en weer doorlekken. Ik gebruik hier pamper of libero broekjes, mijn dochter werd onhandelbaar bij het omdoen van een normale luier dus toen zijn we van nood de broekjes gaan gebruiken. Die draagt ze dus ook gewoon s`nachts zonder doorlekken.

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vind persoonlijk de luierbroekjes van het kruitvat eigenmerk erg goed.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik vind ook de broekjes van het Kruidvat heel fijn!

17. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Hier ook al vanalles geprobeert.
    De Huggies waren hier een ramp. Ze lekten erg snel door bij ons zoontje. Daarna DA eigen merk geprobeert, deze waren redelijk. Nu gebruiken we AH eigen merk luierbroekjes en voor ons zoontje zijn ze perfect. Lekken niet door, zijn niet dik en de prijs is ook wel mooi meegenomen.
    Maar je ziet wel t is erg persoonlijk, dus dat wordt proberen!!

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje, het is inderdaad heel persoonlijk... best wat verschillen in meningen. Maar dat is met gewone luiers ook natuurlijk.

Ik denk dat ik eerst eens Kruidvat ga proberen (mamavanukkie ik stuur je zo een pb!). Huggies waren hier bij de gewone luiers geen succes, lekte er gewoon doorheen na een paar uur. Eva was toen pas 3 maanden ofzo maar bij mij hadden Huggies dus echt afgedaan ;).
    Als Kruidvat niet helemaal bevalt ga ik eens Libero en daarna toch Pampers of Albert Heijn proberen. Ik laat het nog wel even weten hoe het bevalt en wat het uiteindelijk gaat worden. En meer ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom :)

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Sinds wij hier bezig waren met zindelijkheidstraining heb ik de luierbroekjes van de kruidvat. Ik vind ze ideaal. Joris heeft ze nu alleen nog maar in de nacht aan (is zindelijk overdag), maar nog geen enkele keer doorgelekt.

20. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik heb die van de aldi gehad en denk dat ik die straks weer ga gebruiken als Ryan begint met zindelijk te worden...dat zal binnenkort zijn want hij heeft de drang al voor het potje

Deel Deze Pagina