Wie ervaring met:het stoppen met foppen boek??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sneeuwwitje, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ons zoontje van bijna 2 slaapt nog met zijn speentje en het liefste zou hij hem de hele dag inhouden. Maar dat willen we niet, alleen met slapen mag hij hem of met ziek zijn.

Nu zijn we al een tijd van plan om toch wel zeer binnenkort de speen af te gaan leren.

Nu kwam ik dit boek tegen op internet via Difrax: het stoppen met foppen boek.
    Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? En werkte het echt met 15 dagen? En er staat vanaf 3 jaar, maar zou het ook al met 2 jaar kunnen?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

2. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik ken dat boek niet, zelf hebben wij een ander boekje gebruikt. Maar dat werkte hier wel heel goed. Moet er wel bij zeggen dat mijn meisje drie was toen we ermee begonnen... Ik weet niet of twee jaar een leeftijd is waarbij je zoiets kunt doen, elk kindje is anders. Misschien kun je anders proberen de speen uitsluitend in bed te gebruiken (of doe je dat al?). Ik merkte hier dat het boekje pas aansloeg toen ze het echt begreep. We lazen het al een aantal weken elke dag en ineens was ze zover dat ze haar speentjes weg wilde gooien, terwijl ze er erg aan gehecht was. Het is ook geen gevoelig onderwerp; haar broertje heeft wel een speentje en dat vindt ze prima. (Anna gooit haar speentjes weg, heet het. Hier kun je het vinden.) Dit boekje wordt aangeraden vanaf 2,5 jaar.
    Je kunt het altijd proberen, maar ik zou er zelf geen strijd van maken. Als ze nog zo klein zijn, kun je het altijd over een paar maanden nog eens proberen, toch?;)

3. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    Belgiƫ
    Wij hebben dit weekend samen zijn speentjes in de vuilbak gegooid. Omdat hij nu een grote (2j) flinke jongen is ;). Reden was omdat ik vond dat zijn voortanden wel al heel ver naar voor staan. Hij kreeg zijn speen trouwens vanaf 6 maand enkel meer om te slapen (of heel soms bij ziek zijn ed).

Gister bij zijn middagslaapje heeft hij een half minuutje geschreeuwd maar daarna goed geslapen. Gisteravond is hij gewoon flink gaan slapen, en vannacht wel 1 keer jammerend wakker geworden (heel even). Dus als het zo verder goed gaat, hebben we het zonder boekje gedaan. Ben benieuwd of het verder nog zo goed gaat, want hij was heel erg aan dat ding gehecht...

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik denk zelf dat radicaal het beste is, laat hem afscheid nemen, gooi het samen weg (of laat het met een ballon opgaan omdat hij nu een grote jongen is of iets) maak een leuk taartje/gebakje om te vieren dat hij een grote jongen is en leg duidelijk uit, maar in 1 keer die pleister eraf is veel makkelijker als beetje bij beetje naar mijn mening.

Deel Deze Pagina