Niet direct gaan slapen maar zingen??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door wilma164, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wilma164

wilma164 Lid

18 feb 2009
    48
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd of meer kindjes dit hebben?
    Onze zoon wordt in Augustus 2. Sinds een maandje gaat hij niet meer elke avond direct slapen. Hij is wel moe hoor, in zijn oogjes wrijven en roepen: bed, moe, lapen.
    Hij gaat om 19 uur naar bed en ligt dan soms nog tot 21 uur liedjes te zingen?! Heel gezellig hoor.
    's middags slaapt hij van 1 tot 3 en dan is hetzelfde. Soms tot 2 uur liedjes zingen en om 3 uur wel wakker maken.

Is dit normaal?

alvast bedankt voor de reacties.

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hier ook. Vooral na een drukke dag. Dan ligt ze het allemaal te verwerken. Tja, sommige zeggen misschien dat we er beter voor kunnen kiezen om haar dan tussen de middag niet te laten slapen maar dat heeft ze nog echt nodig. En het is best gezellig!

3. wilma164

wilma164 Lid

18 feb 2009
    48
    0
    0
    Idd na een drukke dag is het erger. 's middags niet naar bed is hier geen optie. Daar wordt het niet gezelliger op.
    En het is ook nog wel gezellig hoor. Wij laten hem gewoon liggen.

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Bij ons nu niet meer maar is rond die leeftijd ook wel geweest. Zolang hij zich amuseert is het toch prima zou ik zeggen.

5. claudiawijnand

claudiawijnand Actief lid

1 nov 2006
    290
    0
    0
    hoihoi,

onze dochter doet sinds 5 dagen zingen en spelen in bed en is 1 jaar en 5 maanden.

en gaat pas om half 11 slapen en is sochtends om half 7 wakker.

en smiddags gaat ze ook gewoon naar bed van 1 uur tot 4 uur. want dan is ze echt moe en ophouden is ook geen optie.

gewoon lekker laten doen, ze vallen van zelf in slaap.

6. Writer

Writer Niet meer actief

hier ook hoor , zoontjelief , doet het al heel lang , altijd van 19 uur tot soms 21 , zingen , alle liedtjes kent hij dan ook van mega mindy, kleine kabouter, vader jacob en nog veel meer , vind het heerlijk om te horen van via foon ,maar soms denk ik ook ga nou eens slapen mannetje , hij is 2 en half

oh s'middag slaapt hij wel heel snel , gaat om 12,30 naar bed , meestal hoor hem na 13 uur al niet meer , tot half 3 of 3 uur

7. lovemybabyboy

7 aug 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier hebben we het ook. Ons zoontje wordt 2 in september en zingt/speelt ook in zijn bed voor het slapen gaan.

8. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Hier alijd hele verhalen.... soms wel 1,5 uur lang.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jahoor hier komt ook een heel reportoire voorbij als ze net op bed ligt. Of soms continu hetzelfde liedje haha ook leuk

10. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, hier was ook zo'n periode. Geweldig wat er allemaal uit komt. Alle liedjes door elkaar, zelf verzonnen liedjes.... ik heb wel eens staan luisteren...echt heel lief!
    Lekker laten gaan hoor...ze hebben het nodig voor het verwerken.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel ook heel lang zo'n periode gehad en heel soms nog wel. Maar ze slaapt niet meer overdag en is dan 's avonds zó moe, dat ze meteen als een blok in slaap valt :). Maar voorheen sliep ze overdag 2 a 3 uur, 's avonds rond 20 uur naar bed en dan vaak nog zingen tot 22 uur.
    Vooral na een kdv dag was het erg, daar zingen ze altijd heel veel. Voordat ze een liedje ging zingen zei ze heel vaak wel liedje ze ging zingen, dus bv.: 'visje in het water. Visje, visje in het water....' Zo grappig!
    Wij zeggen altijd: daar is de kinderdagverblijf medley weer!

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Hier ook, heerlijk om te horen door de babyfoon.
    En hier word ook regelmatig vergaderd. Dan zet ze haar beren en poppen op een rijtje in bed, gaat ertegen over zitten en houd hele gesprekken.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ja hier ook! mijn zoon gaat ook eerst zingen haha. afgelopen zaterdag lag hij te praten al een tijdje, dus ik naar boven roepen dat hij moet gaan slapen... zegt hij sussen nee! en gaat keihard zingen: hihihi hahaha (van ik zag 2 beren broodje smeren) tsja hou dan je lachen maar eens haha.

14. miffy11

miffy11 Niet meer actief

jup, hier ook, met name ya ya yippie (k3) is favoriet. of ze gaat met haar baby (pop dus) spelen, hele verhalen verteld ze dan..

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ook al tijden het geval.

Volgens ons (antroposofisch) CB haar manier om wel rust te pakken, (beneden te veel indrukken) maar nog niet te gaan slapen.

Wij laten het dus gewoon lekker zo.

16. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Haha, de mijne hoor je volgens mij een gesprek aangaan met haar knuffel. Je hoort alleen: 'ja', 'huh???', 'neeheee'. Komisch. Maar ik heb echt het idee dat het komt omdat ze geen middagdutje meer nodig heeft (bijna). Ze is pas 21 maanden, maar als ze 's middags slaapt kletst ze tot 21 uur ofzo, terwijl als ze het overslaat gaat ze rustig tukken. Maar als het niet per se inhoudt dat ze overdag niet meer hoeven te slapen, hoe weet je dán of ze geen middagdutje meer nodig hebben? (zie ook mijn geplaatste topic hierover :D)

17. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    liedjes, spelen met de auto's die ook mee iin bed moeten, hele gesprekken. soms wel een uur lang.
    Lekker laten gaan, blijkbaar heeft ie dat nodig om te unwinden.

18. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter zingt ook als ze op bed ligt 's avonds. Ik vind het niet erg, zolang ze daarna maar gaat slapen ;)

19. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik deed dat vroeger ook.. Ik kan me herinneren dat ik zingen gebruikte om te ontladen. (Zo zou ik 't toen natuurlijk niet genoemd worden, maar achteraf gezien is dat 't goede woord)

En mijn stiefzoon deed dat juist wanneer hij wakker was geworden.. Midden in de nacht.. Op volume tien..

20. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Was het maar zo dat ze ging zingen! Hier brult en jengelt ze het 1e uur (als het niet langer is) voordat ze gaat slapen ;). En dit duurt inmiddels al een paar maanden.
    Naar wat vrolijk gezang luister ik toch liever... ;)

Maakt niet uit of ze tussen de middag slaapt of niet, de tijd van op bed leggen en meteen slapen is voorbij helaas...

Deel Deze Pagina