Hoe zit dat eigenlijk met je schildklier?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door boesje, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik lees overal dat een lage temp kan duiden op schildklierproblemen. Nu zat ik zo eens mijn tempkaartje te bekijken en kon ik concluderen dat ik voot ei altijd laag zit (36,4/5) maar na eisprong wel rond 36,8

Toen ik mijn zwangerkaartje nog eens goed bekeek viel me op dat mijn temp die maand zowel voor eisprong als erna hoger was. Resp. 36.8 voor ei en 37,1 na ei.

Iemand een idee hoe dit precies zit?

2. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Jouw basale temp. vind ik op zich niet laag. Rond 36.4 - 36.6 is volgens mij het gemiddelde?

Goede vraag trouwens. Zou ik ook graag willen weten. Mijn basale lich. temperatuur ligt rond 36.2 - 36.3 voor ei en 36.7 - 36.8 na.

3. Oes

Oes Lid

2 mei 2013
    10
    0
    0
    Hoi!

ja dat is zeker een goede vraag...

Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar zelf heb ik een te trage schildklier waar ik ook medicijnen voor gebruik (gelukkig stabiel).

Als ik mijn basale temp meet is die vaak rond de 35.6 dus wel laag inderdaad... Eigenlijk heb ik hier nooit zo bij stil gestaan.

Groetjes

4. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Bedankt voor jullie reactie dames maar nu weet ik nog niet veel meer...

Meer danes die dit weten??

5. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik heb al jaren een trage schildklier, heb het syndroom van hashimoto, dus in principe heb ik geen schildklier meer (bevestigd door mijn endo).
    Mijn basale temp is altijd rond de 36,4°C (dan weet ik ook dat mijn ongi er zit aan te komen) en na mijn ei is het meestal tussen 36,6°C en 36,8°C.
    Ik geloof niet dat het er iets mee te maken heeft hoor, maar het kan.

Zo lang je maar je ei kan spotten toch ;)

6. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Dank! Mijn basale temp schommelt vaak tussen de 36,4 en 36,6 vandaar ook een beetje mijn vraag. Mijn ei vinden is het probleem niet, het bevruchten wel.... Bij mijn eerste duurde het 2,5 jaar. En mijn zwanger kaartje was een stuk hoger dan de overige temp kaartjes.

Kijk maar es in mijn tempkaartje van deze maand en vorige.

Misschien maar es vragen aan mijn ha!

Deel Deze Pagina