Borstvoeding of flesvoeding?

Discussion in 'Zwangerschap' started by dieseltje2, Jul 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Ik wil mijn baby borstvoeding gaan geven

1. ja

2. nee

3. ik twijfel nog maar ik denk dat ik uiteindelijk voor borstvoeding kies

4. ik twijfel nog maar ik denk dat ik uiteindelijk voor flesvoeding kies

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik ben benieuwd hoeveel procent van de zwangeren borstvoeding wil gaan geven (als het lukt) en hoeveel er vantevoren al kiezen voor flesvoeding.

Ik weet het nog niet 100% zeker maar ik denk dat ik voor flesvoeding wil gaan.

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik heb bij mijn eerste mede dankzij de lactatiekundige het 11 maanden en 3 dagen vol gehouden. Vond het heerlijk.

Nu voor de tweede wil ik weer bv gaan geven.

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik wil heel graag borstvoeding geven. ze hebben hier ook een borstvoedingsgarantie pakket voor 75 euro, waarbij je dan extra begeleiding krijgt. ik weet nog niet of ik me daarvoor aanmeld. wat vinden jullie?

4. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    ik ga bv geven

5. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik ga weer bv geven. Bij Ryan is het een jaar gelukt, dus nu ga ik er weer voor.

6. paulien2

paulien2 Lid

Jun 25, 2007
    78
    0
    0
    Ik heb mijn dochter 9 maand bv gegeven.
    Het begin was echt vreselijk ik vond de pijn van de kloven nog erger dan mijn keizersnede, ze legden mijn dochter gewoon bij mij. Ik wist niet eens hoe het moest daarom ging het helemaal fout. Ik vroeg vaak of ze wouden helpen maar volgens mij wisten ze zelf niet eens hoe het moest. Ik stond op het punt om te stoppen want het bloed liep eruit. Mijn dochter was ook flink afgevallen omdat het zo slecht ging. Maar na 5 dagen in het ziekenhuis heeft mijn kraamhulp mij geholpen en werd het steeds beter. het heeft heel lang geduurt voordat de wondjes dicht waren Een goed begin is erg belangrijk, voor jezelf en voor je baby. Daarna vond ik het erg fijn om bv te geven, ik miste het wel daarna maar ze wou zelf niet meer. Ik weet nu dat ik voor de volgende wel een lactatiekundige vraag.

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ga weer bv geven.

8. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    BV is gewoon de beste voeding voor je kind. Dus BV!

9. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    ... En het is zo makkelijk 's nachts: op de tast naar de wieg; kind er uit; aankoppelen en laten drinken en weer terug op bed. Tegenwoordig wordt ik er bijna niet meer wakker van.) Ik moet er niet aan denken dat ik dan naar de keuken moet om een flesje klaar te maken en te wachten tot dat warm is etc. etc. (Ook ik had opstartproblemen: kloven tot de vellen er bij hingen, maar dat loste zich na een weekje op en nu gaat het super! Waarmee ik maar wil zeggen: probeer het even vol te houden als het tegenzit, het is echt de moeite waard!)

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier bij beide kids automatisch bv... is voor mij vanzelfsprekend.

11. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Ik heb het bij de andere twee ook gedaan dus ga nu weer BV geven

12. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb gekozen voor nee. Wij gaan bewust voor flesvoeding...Ik zie mezelf gewoon niet als melkfabriek..Heb er het gedult niet voor, en voel me veels te onzeker...Voor mij definitief de fles...ook voor hubbie handiger

13. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Gelukkig ook nog iemand die ook aan flesvoeding denkt....
    Claudia slaat voor mij de spijker op z'n kop. Ik wil mijn man er ook bij betrekken..... Daarnaast heb ik altijd al pijnlijke tepels en borsten gehad en die pijn en open tepels en vellen zie ik ook niet zitten. Ook het kolven, en het koelen en invriezen van de melk.... Nee, het is echt niks voor mij denk ik.
    Daarnaast denk ik dat de flesvoeding van dusdanige kwaliteit is dat het zeker niet slecht is voor de baby. Ik beweer dus niet dat het gelijkwaardig is of beter is dan borstvoeding maar ik denk dat het een heel eind in de buurt komt.

Maar petje af voor iedereen die het wel doet hoor.....

14. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

Nov 10, 2005
    2,343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    ONZIN! Je kunt de melk ook afkolven (handig voor 's nachts bijvoorbeeld) en zodoende kan je man dit ook geven ;)

15. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Borstvoeding, BV of FV is voor mij geen vraagstuk. Al heb ik alle respect voor degenen die voor flesvoeding gaan, soms is er ook geen keus.

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    Dat VINDT ik dus GEEN onzin...

Dit wordt hoogst waarschijnlijk het zoveelste discussie topic, dus laat het hier maar bij.

ik wens jullie veel succes met bv geven :)

17. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ik denk dat Mijnimeel bedoeld dat het niet de (hoofd)reden zou moeten zijn om voor FV te kiezen, omdat er dan wel een alternatief is zoals kolven. En ze geeft een knipoog erbij..

Verder, als jij je beter voelt bij FV, zoals je al aangaf, dan is dat de juiste beslissing.. Een mama die lekker in haar vel zit is ook heel belangrijk! :D

18. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    bv (als het dit keer wel lukt) gecombineerd met flesvoeding (al dan niet gekolft).....

lukt de bv weer niet, dan zonder schuldgevoelens over op fv.....

:D

19. dieseltje2

dieseltje2 Fanatiek lid

Oct 16, 2006
    1,578
    0
    36
    dietist
    zuid holland
    Ik hoor vaak dat als je BV en FV combineert dat baby's de borst vaak niet meer willen omdat flesvoeding lekkerder is....
    Ik heb geen ervaring, dit wordt ons eerste kindje, dus is er iemand die hier meer over weet?

p.s Dit topic heb ik niet gestart om dicussisies uit te lokken. Ik vind dat iedereen respect moet hebben voor welke keuze dan ook. Ik heb het niet echt opgevat als aanval maar goed....

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb het ook niet als aanval gelezen hoor!

Als het lukt wil ik ook zeker voor BV gaan. Afkolven, zodat manlief ook eens kan voeden, lijkt mij een mooie oplossing.

Share This Page