Hoe zit dat? Feestdagen werken in de zorg.

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.138
    2.320
    113
    Brabant
    Kort door de bocht: ja dat mag. Zoek maar op in je cao.
    of het volgens jullie werkwijzer mag, moet je opzoeken.

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

En toen moest je Kerst en Oud en Nieuw werken???

3. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Nee want kerst is gekoppeld aan oud en nieuw! Het is of kerst of oud en nieuw... Ik heb toen met oud en nieuw gewerkt en had de kerst vrij! In mijn geval was ik al therapeutisch aan het werk dus ik hoefde niet zo lang!

Toevallig viel pasen en pinksteren en koningsdag en hemelvaart allemaal in mijn verlof toen!

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Dat bedoeld ts ook bij hun is koningsdag gekoppeld aan pasen(raar) en ze moet beide werken....

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dank u :D

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.754
    647
    113
    Gelderland
    Ja, dit mag gewoon. Helemaal fair is het niet, kon misschien niet anders of roostermaker heeft het over het hoofd gezien. Even bellen, dan weet je het.

7. rums

rums Niet meer actief

Bij ons is het pasen of pinksteren, kerst of oud en nieuw en koningsdag of goede vrijdag.
    Zal dit dus wel aankaarten want ik vind het een rare combi.

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Even afwachten wat je planner zegt...
    ik maak ook het rooster voor mijn team nu heb ik een nieuw systeem om in te plannen en daar kan ik de feestdagen geen andere kleur geven heel irritant.

ik heb 2x aan al mijn collega's gevraagd om aan te geven welke dagen ze vrij willen dit heeft niet iedereen gedaan nu hebben sommige heel veel pech want werken pasen en pinksteren.
    Ik had dit zelf helemaal niet door hoorde het via via zolang die collega's niet naar mij toe komen hebben ze gewoon pech.

Maar het is eigenlijk pasen of pinksteren of koningsdag of hemelvaart

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.744
    7.511
    113
    Vrouw
    Ja, dat mag.
    Bij ons mogen we zelf kiezen. We krijgen een lijst met alle diensten en moeten er allemaal 6 in een jaar invullen. Ik heb bijv altijd kerst EN nieuwjaarsdag.
    Alleen als er echt diensten zijn waar te weinig aanmeldingen voor zijn, word er gekeken wie wanneer gewerkt heeft. Dus oudjaarsavond is een probleem? Dan kijken ze wie er de afgelopen jaren die denst niet gedaan heeft en die mag hem doen. Voor de rest geen regels over met pasen wel en met koninginnendag niet .
    Bovenstaande manier werkt bij ons het prettigste.

10. Veer3

Veer3 Bekend lid

15 dec 2013
    805
    16
    18
    Ooooh... Haha! Zie ik nu pas. :D

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.749
    1.073
    113
    Ja het mag.
    Sowieso vind ik het een scheve verhouding. Hier is het ook Pasen/Pinksteren en hemelvaart/Koningsdag is ook veel eerlijker..

En ik had ook Pasen in mijn verlof en werkte ook gewoon Pinksteren. Ik heb daar geen probleem van gemaakt hoor. Ik was kerst/oud en nieuw en Pasen al vrij.

Deel Deze Pagina