what to do???

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door This is me, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi allemaal.

Ik wou graag jullie mening vragen over wat jullie zouden doen met deze situatie.

Het zit als volgt ik werk ong. 1.5 jaar als oproepkracht in een ziekenhuis.
    Nu loopt bij mij mijn 2e contract af waardoor ze nog 1 keer mogen verlengen en dan is het standaard zo dat je daar 3 maanden eruit moet.

Nu is het zo dat mijn contract tot april loopt en ik half mei met verlof ga.
    Ze laten me nu tot dinsdag rustig na denken wat ik zelf het beste keus vind.
    Nu twijfel ik heel erg want.

1 als ik hem laat verlengen dan ga ik namelijk na mijn verlof ivm opvang nog alleen de weekenden werken.
    Maar dan krijg ik volgend jaar als ik 3 maanden eruit moet ook heel weinig ww.
    Maar ben dan nog wel een jaar zeker van werk.

2 laat ik mijn contract niet verleng dus laat ik me ontslaan.
    Dan krijg ik meer ww omdat ik nu nog wel behoorlijk veel uren werk.
    Alleen dan ben ik bang dat ik straks meschien toch minder makelijk terug kan komen.
    Ze zeggen wel dat dat waarschijnlijk geen probleem zou zijn,maar ben daar toch een beetje bang voor.

Als straks mijn partner thuis komt zal ik hier nog even met hem over hebben,maar ben ook een beetje benieuwd naar jullie mening.

2. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff moeilijke beslissing zeg!

maar wat raar dat je er dan persee voor 3 maanden uit moet :S ik vind dat echt maar gek hoor?

hopelijk heeft je man nog goede adviezen! suc6

3. Wel vaag dat je er 3 maanden uit moet. Ik weet dat werkgevers het vaker doen. Ik zou er dan zelf niet voor kiezen om terug te komen bij een baas waarvan ik weet dat ze me nooit voor vast aannemen. Niet qua uren en niet qua contract.

Ik wil altijd meer zekerheid hebben.

Waarom kies je er niet voor om dezelfde uren te blijven werken een een dag kinderopvang te gebruiken na je verlof?

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi thanx voor jullie reactie.
    @misoh
    de reden waarom ik straks minder ga werken is ivm met een 0 uren contract.
    is vrij lastig om daarvoor opvang te regelen,aangezien ik nooit weet wanneer en hoeveel ik kan werken.
    normaal ging ik ook altijd voor zekerheid.
    maar door 2 slechte werkervaringen met collega's en bazen ben ik nu zo blij dat ik werk heb gevonden wat ik ontzettend leuk vindt en waar ik heel goed met mijn collega's en bazen kan opschieten.

dat van die 3 maanden is daar omdat dit om een interne uitzendbureau gaat en hun niet met vaste contracten werken.

5. Hoeveel dagen werk je nu?

Ik kan me indenken dat als je nu 3 dagen beschikbaarheid hebt om te werken dat als je dat zo houdt je ongeveer hetzelfde aantal uren kan blijven werken.

Dat je een dag kinderopvang regelt wil niet zeggen dat je je kind ook perse moet brengen. Als je dan niet wordt ingeroosterd dan kun je dat aangeven.

Ik kan natuurlijk niet in je portemonaie kijken of je dat haalbaar vind. Alleen werken in het weekend als je partner thuis is, lijkt me voor jullie als stel ook niet altijd even gezellig.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik werk nu ong. 5 dagen in de week.
    We hebben in het beging uitgerekend hoeveel we kwijt zouden zijn als ik idd 3 dagen ofzo zou werken en opvang en vervoer hoeveel er dan overbleef.
    Maar bij ons zou dat niet veel verschil maken als ik in het weekend zou werken.
    Op mijn werk werk je in de weekenden meestal maar tot 12 uur dus we zouden gelukkig nog best wel tijd voor elkaar over houden.
    Ook is het vrij lastig om te gokken welke dagen ik dan opvang zou vragen omdat dit vaak wisselt en ik het dan toch jammer zou vinden als ik ergens voor betaal maar geen gebruik voor maak.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.298
    6.218
    113
    Ik weet niet wat het uwv voor controles doet, maar als ze er achterkomen dat je ermee ingestemd hebt, krijg je geen ww he..
    Wel om even rekening mee te houden.

8. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Heb je als je na de bevalling aan de slag gaat niet minder kans op werk doordat je minder flexibel bent als nu? Je geeft aan na de bevalling alleen in de weekenden te willen werken. Betekent toch ook dat je al eerder minder uren beschikbaar bent. En dus ook dan minder ww krijgt? Zou volgens mij gewoon je contract laten verlengen voor de uren die je nu ook hebt. En na de bevalling ouderschapsverlof opnemen. Dan kun je daarna minder uren gaan werken. Moet natuurlijk wel allemaal te regelen zijn.

9. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Poeh hé een lastige. Ik zelf zou denk ik toch terug gaan naar mijn oude baas. Lijkt me dat die drie maanden iets minder ww te overbruggen zijn als je weet dat je weer werk hebt of niet?

Aan de andere kant is er in de zorg natuurlijk wel altijd werk. Lastige situatie hoor. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    hoi hoi allemaal.
    heb besloten om zowiezo mijn contract te laten verlengen.
    maar ga nog wel met mijn leiding van de schoonmaak praten over wat het uitzendbureau voorstelde.
    vindt het allemaal maar een beetje vreemd vandaar ;)
    iedereen hartstikke bedankt voor het mee denken en jullie raad.

Deel Deze Pagina