Hier gaat het wel op... Voor de zwangerschap woog ik 55 kg, aan het einde van de zwangerschap woog ik 71,5 kg.. na een paar weken waren de zwangerschapskilo's er alweer af. Inmiddels zit ik, na 4 maanden en een week borstvoeding te hebben gegeven, op 53,4 kg... Ik doe er niets voor, maar ik mag absoluut niet meer afvallen....
Even over jouw eetgewoonte. Het is niet slim om alleen veel tijdens de hoofdmaaltijden te eten en geen tussendoortjes. Je kunt beter kleinere/gewone porties eten tijdens de hoofdmaaltijden en daarnaast tussendoortjes. Ik eet nu vaak 4x kleinere beetjes hoofdmaaltijd en daarnaast 's avonds nog yoghurt met noten, alleen noten of wat fruit. Tussendoor als ik honger heb ook wat gezonds. Een tussendoortje is alleen maar beter. Het stilt je honger en je suikerspiegel blijft gelijk. Dus je kunt ook een boterham om 3 uur eten. ipv 3 tussen de middag. Voor mijn gevoel moet ik om de 2 a 3 uur echt wel wat eten, als is het maar een banaan, handje nootjes, stuk komkommer, wortel, tomaatjes, rijstwafel, cracotte of wat yoghurt. Mijn zus had deze fout ook gemaakt om veel bij een hoofdmaaltijd te eten (ook 30 kg aangekomen door zwangerschap) en viel niet af, toen ze meer ging verdelen en minder in 1x eten viel ze af. Ik val langzaam wel af, zo rond de 1,5 kg per maand. En dat is goed voor bij borstvoeding. O ja, en water en thee drinken ipv sappen of andere frisdrank helpt enorm! Naast bewegen uiteraard.