Stuwing

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pregnantje, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Ons zoontje was ziek en heeft veel aan de borst gedronken, vaak kleine slokjes. Met één kant kan ik hem troosten, maar nu heb ik aan de andere kant enorm veel stuwing! Vanmorgen werd ik er echt gek van en heb ik het even weggekolfd, maar dat heeft het uiteraard niet opgelost. Mijn borst voelt aan als een blauwe plek en ik zou graag weten wat ik het beste kan doen nu, ik wil uiteraard geen ontsteking krijgen!

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Helemaal leegkolven en je kleine goed leeg laten drinken bij de voeding later.

3. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Hallo Red88,

Dank je voor het advies :) normaal drinkt mijn zoontje best veel, nu vaak, maar kleine beetjes. Kan het dan ook op die manier, denk je? Ik ben er niet zeker van dat ji de borst leeg zal drinken.
    Ik zal het morgenvroeg eens proberen. Dan is mijn man wakker en heb ik even mjjn handen vrij ;)

4. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Nogmaals dank, wat een opluchting gisteren!

Ik zit nu met hetzelfde, maar dan vooral rechts. Mijn zoon ging gisteren doodop naar bed en slaapt nu nog! Hij heeft slechts 1x gedrdronken waar hij normaal al drie voedingen zou hebben gehad. Dit is voor mij echt de grootste stuwing ooit! (en ook de eerste keer 6 uur slaap sinds zijn geboorte)

Dat wordt weer kolven, maar pas als hij wakker wordt, want ik kan niet uit bed. Hij ligt bij mij en dan kan hij eruit rollen.

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Toen ik enorme stuwing had zei de lactatiekundige dat ik 1x per dag beide borsten helemaal leeg mocht kolven. Dat zorgt ervoor dat de kans op een borstontsteking kleiner wordt.
    Als tussendoor de druk echt te hoog was, mocht ik bij die borst een beetje afkolven om de spanning te verlagen. Niet steeds helemaal leegkolven, want dan neemt de melkproductie juist toe.

6. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    @Micera:
    Dank je. Dat is hoe ik het nu gedaan heb. :)
    Vanmorgen moest ik eerst kolven, daarna kon mijn zoon drinken en toen hij klaar leek heb ik nog eens 180ml gekolfd, wat hij bijna gelijk toch helemaal op wilde drinken! Haha
    Ik voelde me van tevoren net Pamela Anderson ;)

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je kunt proberen op een andere manier de borst aan te bieden die hij niet wil.
    Mijn dochter heeft namelijk ook een voorkeursborst.
    Liggend leg ik haar aan de 'favoriete' kant en draai dan door zodat ze de minder favoriete kant eigenlijk drinkt. Nu heeft ze dat vaak door, toen ze kleiner was eigenlijk niet.
    Verder zou je lopend kunnen voeden aan de kant die hij niet drinkt Kan hij lekker veel zien, wordt afgeleid en drinkt hij misschien dus wel.
    Je kunt voeden terwijl je op je rug ligt (voorhoofd ondersteunen met je hand). Werkte bij mijn dochter ook heel goed omdat ze dan goed om zich heen kon kijken.
    Er zijn vast meer manieren.. speeltjes in de hand etc.

Succes!

Deel Deze Pagina