Hallo allemaal, Ik heb een zoontje Sven hij is vandaag anderhalf jaar geworden!! Elke dag zit hij in de kast alles eruit te halen gewoon elke dag allemaal dingen te doen die niet mogen!! net zoiets van yes vandaag mamma weer pesten!!:x Ik kan er soms totaal niet meer tegen kan dan zo kwaad worden!! Hou me natuurlijk wel in maar het liefst.... Ben zelf ook zwanger moet nog 10wk tot de baby komt misschien dat het daar ook wel een beetje doorkomt dat ik er niet meer tegen kan. Maar hebben jullie dit ook zo mee gemaakt?? gaat dit nog lang duren?? Wat deden jullie?? Als hij kasten open maakt doe ik kast weer dicht en zeg ik van dat mag niet maar meneer doet het even hard weer. Pak ook altijd wel speel goed om hem af te leiden maar werkt meestal maar heeel even!! Groetjes Emmie
consequent blijven! Het hoort bij de leeftijd en het kan ook nog wel even duren. Hij probeert zijn grenzen tegenover jou te verleggen en het is aan jou hoe ver hij kan gaan. Succes ermee!
Heel herkenbaar. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik dacht: ik verkoop haar haha.... nIets hielp, ze was de hele dag maar stout en ik maar corrigeren. En nu ineens, na een maand of twee merk ik dat het boeven minder word, zaken worden minder interessant. Is niet leuk om te horen, maar blijkbaar toch een fse waar je even doorheen moet
ja precies!! hou natuurlijk heel veel van hem!! en tussen die periodes door is hij ook ontzettend lief hoor gelukkig nou zal proberen consequent te blijven is soms ook erg moeilijk moet ik zeggen. bedankt voor jullie reacties!!
Hier doet Isa het ook hoor. Ik zeg dan dat hij het niet mag; hij luistert dan toch niet, maar later als hij het zat is stopt hij alles weer terug in de kast.
das wel handig dat hij alles terug stopt dat doet sven niet! die laat alles lekker liggen en begint ergens anders aan!! pff tis wat die dreumes puberteit!!
Iris kan dit heel soms ook doen; vooral toen ik wat eerder in mijn zw schap erg moe was; voelen ze toch aan. De dingen waarbij ze ECHT niet luisterde, gaf ik haar 'straf' voor; ze moest dan even op t matje in de gang zitten. Maakte heel veel indruk; 2x gedaan en toen was t weer over... Wat ik ook soms deed; als zij vervelend was en ik erg moe haar toch even een half uurtje voor de tv zetten; zo kwamen we allebei even tot rust.
hey ja ik ken dat ik heb zelf een zoontje van 2jaar en die kan soms ook heel goed het bloed onder de nagels weg halen bij mij en is ook een ster in zijn zin door te dramen maar als die weer iets doet wat niet mag waarschruw ik eerst 2 keer en wil die niet luister zet ik hem in zijn kamertje en blijf net zo lang door doen tot die luisterd en het werkt echt gewoon vol houden want hij weet het nu wel als ik 2 keer iets zeg en hij luisterd niet hoef ik nu alleen maar te zegen ga maar naar je kamer dan tot je normaal kan doen en dan gaat die al uit zich zelf want hij weet dat het toch geen zin heeft om door te dramen want mama heeft de langste adem hahah nou groetjes vanessa
Ik neem Tess aan de hand mee naar een plekje waar ze wel mag spelen en geef haar daar wat van haar eigen speelgoed. Als ze daar niet mee wil spelen gaan we even samen spelen en dan gaat ze vaak alleen wel verder. Als ze steeds terug blijft gaan naar de plek waar ik haar weg heb gehaald gaan we even een stuk wandelen of fietsen oid. Zo bewaar ik mijn geduld en kan Tess geen kattekwaad uithalen.
De beste manier vind ik zelf ook altijd om je kind af te leiden met iets anders en ik probeer in eerste instantie dus ook altijd het eigen speelgoed aan te bieden en even op weg helpen met spelen. Maar als je kind voortdurend doorgaat met dingen die niet mogen, moet je inderdaad consequent blijven. En de beste maatregel om je zoontje duidelijk te maken dat iets niet mag, is 2 keer waarschuwen dat iets niet mag en als hij daarna gewoon doorgaat op een 'strafplekje' zetten, waar hij geen andere afleiding heeft. Vertel er ook duidelijk bij waarom hij daar moet zitten en voor zijn leeftijd is 1 minuut 'straf' voldoende (per leeftijdsjaar houd je 1 minuut aan), maar je moet hem wel steeds terug zetten op de strafplek als hij er af komt. Als strafplek kun je hem het beste op een stoeltje of matje in de hal of bijkeuken of iets dergelijks zetten en niet zoals hierboven werd genoemd op zijn eigen kamer. De eigen kamer hoort een veilige plaats te zijn die met spelen en slapen wordt geassocieerd en niet met straf. Het wordt ontzettend afgeraden om de eigen kamer als strafplek te gebruiken.
kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt en vooral nu je hoogzwanger bent... mijn dochter was 15 maand oud toen ik hoogzwanger liep van de tweede meid... vond het uitgedaag ook best heftig maar ik heb haar elke keer als ze mij expres uitdaagte in de box gezet en telkens maar weer... nu weet ze het dondersgoed en hoef ik er alleen maar iets van te zeggen anders zit ze weer in de box... nu vindt ze de box ook prima en speelt er geregeld in als ik aan het koken ben of bezig ben met mn jongste... je moet inderdaad erg consequent blijven en altijd dezelfde handeling doen bij iets wat ze niet mogen... het vergt ontzettend veel energie en tijd maar op een dag heb je er zoveel profijt van!!!
Ik was eerst heel erg van het corrigeren maar ik werd er doodmoe en strontchagrijnig van. Wat zij vooral deed was boekjes onder de tafel vandaan pakken die in mandjes zaten. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik die boekjes weggehaald heb en alle mandjes met haar speelgoed heb gevuld. Nu mag ze van mijn part alles eruit halen. De boekenkast bleef ze ook aanvallen, dat negeer ik nu gewoon. Als ze een boekje pakt, dan ga ik het samen met haar 'lezen' of ik pak haar aan de hand en neem haar eigen boekje mee. De computer is ook favoriet, ze gaat daar naartoe zodra ik mijn kont keer. Maar daar blijf ik haar gewoon stoïcijns weghalen en zeggen dat het niet mag. En dan geef ik haar haar babylaptop. Als je er heel moe en geirriteerd door raakt, zou ik er voor kiezen om te stoppen met corrigeren. Het is ook de leeftijd waarin ze veel dingen ontdekken en ik vind dat je ze wel een beetje bewegensvrijheid moet geven. Natuurlijk zijn sommige dingen off limit, dat bepaal jij zelf wel. De computer bijvoorbeeld vind ik geen speelgoed, dat is gewoon afblijven. Maar voorkomen is beter dan genezen toch? Zoveel mogelijk verleiding weghalen en af en toe ook eens even laten spelen met wat dingetjes van mama. Mijn ervaring is echt dat het dan minder wordt en gedrag van je kindje gemakkelijker om te buigen is. De box heb ik zelf al weggehaald omdat ie in de weg stond en Yelena er niet meer in wilde. De box betekende hier moord en brand schreeuwen en dan bleef ze echt boos en sjago. Dus hier werkte dat niet. Maar misschien bij jouw kindje wel hoor! Suc6, het gaat vast goed komen!
Ik vind anderhalf jaar echt veel en veel te jong voor een zoals jij noemt "straf" maatregel. Een kind van die leeftijd overziet echt niet de consequentie van zijn gedrag en zal ook niet het verband kunnen leggen waarom hij/zij ergens moet zitten. @ ts ik heb ook een kast met 2 lades onderin en alles wat erin zit is reuze interressant, ik heb er nu voornamelijk speelgoed inliggen en Roos (16 maanden) kan dus heerlijk spelen in de woonkamer zonder dat ik erg hoef op te letten of dat ik een dagtaak heb aan: nee, dat mag niet zeggen
Ook Nick heeft wel eens van die momenten en dan vooral als ik sta te koken! Hier was van het cb ook het advies nee zeggen en afleiden. Ik heb ook wel eens een strafstoeltje gebruikt. Dat vond hij reuze interessant. Hij ging dan de stoute dingen express nog eens doen en dan zei hij: stoel, en hij liep dan naar zijn stoel en ging zitten. Dat was een leuk spel! En hoe meer ik een boze stem opzet, hoe harder hij moet lachen! Op het cb zeiden dat straffen onder de 2 jaar nog geen zin heeft. Dus hier wel nee zeggen om hem te laten weten dat het niet mag en dan afleiden. Hoe kalmer ik blijf, hoe beter hij luistert. Af en toe goed tot 10 tellen dus! Succes! En ook succes met je zwangerschap!
Misschien kun je een aantal dingen weghalen of omwisselen. Hier heb ik ook wat spullen weggehaald (spullen die echt niet stuk mogen of wat gewoon geen speelgoed is, of waar ze echt niet vanaf kon blijven). De kaarsen stonden hier niet meer op tafel, maar heb ik van de week toch maar weer terug gezet, en nu blijft ze er vanaf. Keukenkastjes vind ze ook heel spannend, we hebben 1 lade gevuld met plastic dingen waar ze dus wel mee mag spelen. Dus als ze dan een kastje opentrekt, dan zeg ik dat dat niet mag, maar dat ze wel die lade mag openmaken. Dat werkt hier iig heel goed. Probeer ook niet alles verboden terrein te maken, dan ben je namelijk echt de hele dag politieagent aan het spelen, dat is voor jullie beide niet leuk. De boekenkast hier bijv. trok ze regelmatig leeg, wij hebben haar lekker laten gaan, en na een tijdje keek ze er niet meer naar om. (wel even de spullen die je mooi wilt houden wat hoger doen).
hier hetzelfde mijn zoontje heeft nooit speelgoed zien staan hier is het steeds kastjes open alles eruit halen op tafel klimmen gordijnen eraf trekken computer stekkers eruit trekken behang eraf trekken z'n zus slaan op de tv slaan vingers in de videorecorder dvd laatje open maken en eraan gaan hangen laatjes van de tafel open trekken en alles eruit gooien
Ooh hou op schei uit, hier nog zo'n draak! Luisterd voor geen meter, doet lekker waar ze zin in heeft, lacht me vierkant uit en mocht ik het in mn hoofd halen haar een standje te geven dan snauwt ze me nog af ook! Straffen doen we hier dan ook zeer zeker wel, ze is 20 maanden en vind haar daar niet te jong voor. Ze weet ook donders goed dat mama haar na 2 keer waarschuwen echt wel ff een minuut op de gang zet. Wel doe ik dit alleen wanneer ze echt te ver gaat hoor, dus denk aan slaan, knijpen en schoppen. Helpt ook erg goed, want ze weet dat ze dan stout geweest is en komt naar haar 'straf' dan ook even een knuffel geven en een kusje en nadat we t goed gemaakt hebben gaat ze weer lief en vrolijk spelen. We zijn begonnen met 'straffen' toen ze 1,5 jaar was. Ik weet niet of je echt kunt zeggen of dit wel of niet te jong is. Ligt aan het kind denk ik. En je kent je eigen kind het beste. Mijn dochter wist op die leeftijd precies waarom ze heel soms dan echt even een minuut op de gang moest hoor.
Vanaf een jaar beginnen ze volgens mij al wel een beetje door te krijgen wat wel en niet mag. Noelle is nu bijna 13 maanden en begint af en toe al nee te schudden als ze op weg is om ergens naar toe te gaan waar ze niet aan mag komen. Dus vanaf deze leeftijd begint al wel een beetje door te dringen dat sommige dingen verboden zijn. Vanaf anderhalf jaar kun je dus, volgens mij al best een 'strafplekje' invoeren als ze ongewenst gedrag blijven herhalen. Een kind heeft ook grenzen nodig en als ouders moet je die grenzen aangeven. Begrenzing aangeven, geeft een kind ook juist een veilig gevoel. Kinderen hebben het nodig om te weten waar ze aan toe zijn.
Hier ook dramatisch de afgelopen tijd. Het ergste is nog dat wanneer ik iets zeg van haar gedrag dat ze me dan wil slaan of schoppen. En ook stug vol blijven houden he. Hier gaat mevrouw dan mooi even in de box, huilen of niet.. jammer dan.
Ik zit nu in het zelfde schuitje Mijn dochter trekt ook overal alle kasten en lades open, van keuken tot woonkamer. Erg lastig inderdaad, en maar nee blijven zeggen en toch doet ze het. Ik zet haar nu ook elke keer eventjes in de box als ze het doet.