Voor een beter zaadkwaliteit is zink aan te raden. Maar een multi waar alles inzit is misschien nog beter. Wij nemen nu; Man: zink &selium combi, vit C en magnesium Ik: magnesium, foliumzuur, vit C, vit D en visolie. Daarnaast probeer ik puur te eten, gewicht te verliezen en voldoende beweging te krijgen. Voor ei en na ei drink ik geen alcohol meer en ik probeer stress te voorkomen. Ook doe ik bepaalde yoga oefeningen Best een boel trouwens maar alles is er langzaam ingeslopen en gewenning geworden. Als deze pillen op zijn koop ik een combi. Die van ortica, prena Fem schijnen goed te zijn voor vrouwen. Ze hebben ook een multi voor mannen.
Prenafem is voor vrouwen inderdaad supergoed, en de multi van Orthica voor mannen bevat ook veel selenium, zink en Q10 co enzym. En volgens mij ook L arginine, een antioxidant...
Wij zitten in een ICSI traject ivm verminderd zaad van mijn man en ikzelf heb een hogere leeftijd. Ons is aangeraden om Q10 Ubiquinol te slikken voor meer zaadjes en een betere eicelkwaiteit.
Ubiquinol is te koop via internet bijvoorbeeld van “vitals” (wel prijzig zo’n € 40,- voor 60 softgels van 100mg). Maar nu zag ik ze van de week ook bij de Kruidvat (je moet echt het potje hebben waar Ubiquinol op staat) voor € 12,- voor 60 stuks 100mg. Hebben het potje Kruidvat vergeleken met het dure potje van Vitals maar zijn exact hetzelfde. Beste resultaat heb je met 100 - 200mg dus 1 of 2 tabletten per dag (pas op soms kom je goedkope potjes tegen maar deze bevatten maar 50mg). Zowel mijn man als ikzelf slikken nu 1 tablet van 100mg per dag. Er is op internet veel over te vinden en het zou zowel de eicelkwaliteit als de zaadkwaliteit/ aantallen ten goede komen.
Wij eten en leven allebei gezond. Heeft het dan zin om ook die tabletten te nemen? Ik heb geen idee hoe vruchtbaar we zijn maar wil er alles aan doen. Wat merken jullie?