Mijn lichaam is volgens mij net zo in de war als dat ik van mijn lichaam wordt. Afgelopen maanden mijn cyclus bij gehouden, 28-31-40-34 en nu zit ik op dag 22. Vanaf dag 15 gevoelige en vollere borsten, dit heb ik standaard na een eisprong. 2 dagen geleden, dus op dag 20 had ik een beetje roze afscheiding. Dit was eenmalig daarna niks meer gezien, tot nu. Nu was mijn afscheiding bruinig. Zou het kunnen dat het nog een restje is van dag 20? Of is mijn lichaam zich alweer aan het klaar maken voor een menstruatie? Heb ik dan op dag 8 al een eisprong gehad? Natuurlijk hoop ik gauw zwanger te zijn maar ik snap dat dat best wel even op zich kan laten wachten. Het meest vervelende vind ik dat ik zo in de war raak van mijn eigen lichaam. Dat ik niet weet wat het aan het doen is, en waarom. Ik had op deze momenten graag een luikje in mijn buik zodat ik even kon checken wat er allemaal gaande is haha. Ik ga aankomende maand beginnen met ovulatie testen, ik las dat je je kortste cyclus moet aanhouden maar als je ei al op dag 8 springt, dan is dit niet 'een goed ei' toch?
Roze en bruine afscheiding is geen menstruatie. Dus je zit nog niet in een nieuwe cyclus. Verder zit er niet per definitief 14 dagen tussen je eisprong en ongesteldheid. Bij mij verschilt dat bijvoorbeeld tussen de 9-11 dagen. Dus zelfs als je cyclus 22 dagen zou zijn betekent dat niet perse dat je eisprong op dag 8 was. Ben je al lang van de hormonale anticonceptie af? Ik denk dat ovulatietesten je inderdaad meer inzicht zouden kunnen gaan geven in je cyclus. Gevoelige en vollere borsten is niet de meest betrouwbare methode om je eisprong op te sporen .
Bedankt voor je reactie! Ik gebruik al jaren alleen de condoom dus mijn cyclus hoeft wat dat betreft niet meer op gang te komen. Dat het geen menstruatie is dat weet ik, alleen zo'n gevoel van dat het in aantocht is zeg maar. Ik weet dat je moet tellen vanaf de eerste dag dat je echt vloeit. En ik spoor mijn ei niet op aan de hand van mijn borsten hoor haha, alleen weet ik wel dat mijn ei dan echt wel geweest is. Ik ga aankomende maand beginnen met ovulatie testen, ga dan maar de kortste uit het rijtje aanhouden denk ik. Oh dankjewel, ik dacht dat dat wel aardig 'vast' stond dat er 14 dagen tussen zit, best logisch dat dat niet perse zo hoeft te zijn aangezien elk lichaam en bijna elke cyclus anders is haha.
Als je borsten vanaf cd 15 reageren op progesteron, dan heb je je eisprong rond cd 13 gehad vermoed ik. Je zit dan vandaag op 10 dpo (gisteren 9). Mocht je vandaag of morgen ongesteld gaan worden, heb je wel een korte cyclus, maar met een ei op een redelijk termijn en een kortere lf dan de gemiddelde 14 dagen