Fles afbouwen, maar welk alternatief?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mini, 14 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini

mini Lid

11 mei 2006
    33
    0
    0
    Hoi!

Mijn dochter van bijna 1 krijgt haar opvolgmelk nog uit de fles. Maar nu wil ik hier vanaf...
    Ook water of diksap krijgt ze soms nog wel eens uit de fles. Vooral onderweg.
    Ik heb wel van die anti-lek tuitbekers van Avent, maar die bevallen niet.
    We zijn al wel aan het oefenen met drinken uit een gewone beker (Difrax oefenbeker), maar dat wordt zo'n zooi. Want ze gooit de hele beker in één keer achterover, haha! Of ze gaat ermee schudden, zodat alles uit de beker komt...
    Ook is het zo dat als ze uit de fles drinkt ze alles opdrinkt en uit een gewone beker niet of minder...

Zijn er bekers voor kleintjes vanaf 1 jaar die hierop inspelen?

Wat doen/ gebruiken jullie?

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hallo Mini,

Britt is nog wel geen jaar maar ik ben wel aan het oefenen met haar...
    Ik gebruik geen antilekbeker maar heb ooit eens in het babypaket van de babydump een setje bekers gekregen met dekseltjes er op er zit een tuit op normaal zitten er 3 gaatjes in maar in maar deze tuit is helemaal open aan de boven kant zodat ze niet echt hoeven tezuigen maar meer een soort slok beweging moet maken om er wat uit tekrijgen en het gaat heel simpel..ze zijn niet schud proof!
    maar als ze de keer in een keer achter over kiept zit ze niet onder..

Groetjes Jantina

3. mini

mini Lid

11 mei 2006
    33
    0
    0
    Ja! Die bekers heb ik ook! En gebruik ze af en toe. Ik zal er eens meer mee gaan oefenen en kijken of ik 's ochtends de pap er ook uit kan geven...

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ik heb eerst zo een beker van avent gekocht met een zachte speen in de vorm van een drinkbeker. Nou datmoet je dan filmen want ze proberen dan heel die beker in hun mondje te duwen haha. En toen een rietje. Zo een plastic beker met een harde plastic rietje. En toen hebben we m een drink beker gegeven. een anti lek beker nou we vroegen ons af of er uberhaubt wel iets uitkwam. Nou hij heeft er mee zitten rommelen en gooien en uiteindelijk was ie wel leeg. en nu wil die niets anders meer. Hij gaat er het liefst mee slapen.

Je kind is er meestal eerder aan toe dan je zelf denkt. Zo heb ik het gehad. Ik had e fles vergeten en die kleine moest toch drinken. Dus ik een blikje fristi gekocht en een rietje erbij. Dus ik zoog dan fristie in dat rietje en dan blies ik het in zn mond. Nou hij blij en ik kliederen op een druk winkel plein. Kwam er de volgende dag achter dat ie dus gewoon zelfuit een rietje drinkt hahah. Al dat geklooi voor niets.

Wat ik adviseer is dat je gewoon een beker geeft om te expirimenteren en wel in de gaten houdt dat ze genoeg vocht binnen krijgt. En ieder kind is anders. Mijn zoon heeft geen spen geen duim en geen fles mee.r Nou dat hoor je neit vaak. Ben er trouwens wel heel blij mee

succes

Deel Deze Pagina