Baby 7 maanden in het ziekenhuis met RS- virus

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Romy1980, Dec 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Hallo meiden,

Gister is 1 van mijn lieve kleine popjes opgenomen in het ziekenhuis omdat ze rs- virus heeft.
    Ze krijgt nu zuurstof en om de 4 uur een spray om haar te helpen weer beter te worden.

Zijn er misschien meer meiden met ervaring?

2. helma85

helma85 Bekend lid

Dec 3, 2013
    683
    43
    28
    Aller eerst beterschap!

Mn nichtje van 6 weken is 2 weken terug opgenomen ook met RS virus, ze is nu weer helemaal de oude bijna! Moet alleen opnieuw leren drinken.
    Ze heeft wel 3 dagen aan beademing gelegen ivm vermoeidheid en heel veel hoesten. Het was meer als hulpmiddel bedoeld.

3. Sammy27

Sammy27 Actief lid

Nov 4, 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn lieve baby van 9 weken heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen..
    We zijn net thuis gekomen.
    Heeft ook aan het zuurstof gezeten en 4 x per dag gestoomd met zoutoplossing en medicijnen.
    Hij hoest nog steeds maar heeft het gelukkig niet meer benauwd.
    Hoe gaat het met jou kindje? Zielig he....
    Niet goed voor een moederhart
    Succes

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Mijn dochter lag vorig jaar op 2 maand in het ziekenhuis met RSV. Beter zo dan thuis, want daar kunnen ze de zuurstofwaarden tenminste goed opvolgen. Veel beterschap!

5. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Hey meiden,

het gaat gelukkig al een stuk beter met m'n dochter. Ze is net van de zuurstof afgehaald en als dat goed blijft gaan dan mag ze morgen naar huis. Ze heeft dan bijna 4 dagen gelegen.

Mijn duimen draaien inderdaad want dit is zeker niet goed voor een moedershart!!!

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    1,623
    0
    0
    Mijn zoon had op zijn verjdaardag het rs virus en heeft toen een dag in het ziekenhuis gelegen, zo zielig op zijn eerste verjaardag. Hij is er wel 2 weken ziek van geweest, niet de hele tijd heel heftig maar wel nog nazieken zeg maar. Mijn dochter heeft 2 weken geleden het RS virus gehad maar een lichte variant gelukkig. Is nu nog wel snot verkouden

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Kennis haar kindje lag vorige week vier nachten in zh. Aan sonde en ab kuur. Deze week niets meer van te merken. Vrolijk n eet en drinkt weer goed!
    Sterkte!

8. rijkie28

rijkie28 Actief lid

Oct 19, 2012
    130
    0
    0
    friesland
    #8 rijkie28, Dec 14, 2013
    Last edited: Dec 14, 2013
    ons zoontje heeft vorige jaar gehad hij was net 10 dagen oud en daar bij had die ook nog long onsteking er bij. hij heeft hier in ziekenhuis twee dagen voor zijn leventje gevochten maar hij werd met spoed over geplaatst naar umcg in groningen.
    daar heeft die andere halfe week gelegen. Hij doet het erg goed allen heeft er astma aan over gehouden en krijgt pufjes.
    strekte er mee, weet hoe het is.

9. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Hier ook precies een jaar geleden dat mijn zoon 4 dagen opgenomen is geweest, hij was toen 8 mnd. Moest er toevallig vandaag aan denken. Hij kwam op Kerstavond thuis. Nu is hij eigenlijk nooit meer benauwd gelukkig maar de naweeën van het virus duurden wel lang. Sterkte met je dochter!

10. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Twee weken geleden heeft ons zoontje ook vanwege RS twee dagen en nachten in het ziekenhuis gelegen (en ik dus ook). Hij lag aan de monitor, maar hoefde geen zuurstof. Wel inhaleren met een mondkapje, tot zijn grote verdriet. Hij vond het vreselijk! We kregen een ventolinpuf mee naar huis (stuk minder erg, want het duurt veel minder lang en maakt geen eng geluid) en het gaat nu weer goed. Hij moet nog wel wat hoesten, maar dat schijnt lang te kunnen duren.

Beterschap voor alle kindjes die nog last hebben!

11. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    Hallo meiden,

Thanks voor jullie verhalen.
    Gisteren mocht ze gelukkig weer naar huis. Inderdaad wel met zo`n pompje en zout water spoelen maar voor de rest gaat het redelijk goed.
    Ze slaapt nog best veel voor haar doen.....eenmaal thuis kunnen ze weer lekker herstellen.

Nu maar hopen dat ze haar zusje niet aangestoken heeft.

Veel liefs

12. nora25

nora25 Actief lid

Oct 18, 2013
    347
    94
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Romy: fijn dat ze weer thuis is! Beterschap verder!

Ik heb zometeen een afspraak bij de huisarts voor mijn zoontje (16 weken). Hij is al een week lusteloos, moe. Hoest sinds zaterdag wat steeds erger wordt. Had gisteren koorst, nu niet meer. Hij drinkt veel slechter dan anders, hoewel het nog wel lukt om hem steeds te laten drinken. Vannacht veel gehoest en vanmorgen nog meer. En is sinds gisteren heel stilletjes. heb nu maar de huisarts gebeld en ze willen hem toch zien. Gelukkig nam ze het heel serieus! Hopelijk valt het mee en is het 'alleen maar' een griepje.

13. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,005
    128
    63
    en Nora25, hoe is het met jouw zoontje?
    Ik hoop niet iets geks....hij is nog zo klein.

Laat je nog wat weten?

Veel liefs

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah, heel veel sterkte!
    Kregen jouw kids geen vaccin?