Hallo dames, Morgen ben ik uitgerekend maar helaas nog geen voortekenen van een bevalling. Zoals jullie begrijpen zijn we natuurlijk super nieuwschierig en mag het van ons zo snel mogelijk komen! Waar ik benieuwd naar was hoe het nu verder gaat. Bij hoeveel weken worden jullie gestript? Wanneer werden jullie doorverwezen naar het ziekenhuis enz?? Zijn hier standaard richtlijnen voor of verschilt dit per verloskundige?? Bedankt alvast voor jullie reacties
Vriendin van mij is niet gestript omdat het niet kon. Met 41+5 een ctg gemaakt en met 42 zouden ze er nog een maken en over dragen aan de gyn om in te leiden. Madam besloot gelukkig toch zef maar te komen met 42 weken.
Bij de vk-controle rond 40 weken heeft ze met mij het 'overtijd-beleid' besproken. De laatste keer was dat als volgt: - bij 41 weken mocht ik zelf kiezen om ingeleid te worden in het zkh - als ik dat niet zou willen, zou ze me bij 41+3 proberen te strippen en bij 41+6 om de vliezen te breken, bij 42 zou ik dan worden overgedragen aan het zkh (wegens overtijd lopen, en 24 uur met gebroken vliezen). Inleiding met 41 weken had ik echt niet gewild; poging tot strippen en vliezen breken wel. Beide keren is het niet zo ver gekomen, maar is de bevalling vanzelf op gang gekomen en is kindje op eigen kracht geboren; de eerste keer met 40+6 en de tweede met 40+2.
Na 40 weken gewoon nog naar de VK, zelfs slechts pas met 41 weken (dus niet om de 4 dagen ofzo) Met 41 weken gestript. Met 41 + 5 pas naar de gyneacoloog voor een echo om te zien hoe alles ervoor stond en of ik inleidbaar was. Dat was zo, dus ze stelde me voor de keuze: of morgen inleiden of toch nog langer wachten. Nou, dat wachten was ik heeeelemaal zat...dus ik ben ingeleid met 41+6. Ik vond toen wel dat er erg weinig controle was hoor...en dus pas met 41 +5 naar het zkh. Ik hoop nu echt dat deze eerder (en dus uit zichzelf!!!) komt!!
Hai ik wordt ( als het niet vanzelf komt) maandag gestript bij 41.2 weken en als dat niet helpt ga ik in dezelfde week naar de gynaecoloog (geloof ik)
Ik zou de eerst volgende keer gewoon aangeven dat je wilt dat ze gaan kijken of er gestript kan worden en zo ja dat het ook doen. Ik zou ook op inleiding met 41 weken staan. Want de risico's nemen steeds meer toe na de 41 weken, evenals een te vroeg geboren kindje. Succes!
Strippen en inleiden kan ook niet altijd. Ze wilden bij mij vandaag voor de eerste keer strippen en dat kon nog niet. Vanaf week 41 moet ik om de dag naar het ziekenhuis voor controle. Strippen en inleiden kan pas bij 2 cm ontsluiting, voor die tijd heeft het geen zin.
Ik had met 39.6 ook geen teken gezien / gevoeld van Zoë, maar met 40.1 ben ik bevallen zonder gestript te worden. Je kunt het altijd overleggen bij je volgende afspraak.
Hier bij de eerste ook geen actie. Bij de 41 weken controle bood ze aan te strippen, maar dat heb ik geweigerd (langdragen is familietrek) en bij lichamelijk onderzoek bleek dat de kleine nog niet eens ingedaald was. Dus strippen hadden ze ook niet gedaan.. Procedure was ander met 41-3 en 41-5 langskomen en dan 42 verwijzen naar gyn. Dat was 4 jaar terug. Nu ga je met 41 weken naar de gyn. Je mag dan kiezen of je daar blijft en ingeleid wordt, of nog tot 42 weken bij de vk blijft en dan terug voor inleiding. Maar de tweede had haast met 39-4
Bedankt voor al jullie reacties! Ik heb vanmiddag een afspraak bij de verloskundige dus zal even vragen wat het beleid is. Volgens mij op zijn vroegst bij 41 weken strippen en met 42 doorverwijzen, maar weet niet zeker. Volgens mij gewoon wekelijks controle, niet vaker. Dames die ook bijna uitgerekend zijn: nog even volhouden!
Het verschilt per praktijk weer wat ze doen. Ik ben met bijna 40 weken gestript. Dat hielp niks. Met 41+1 gewoon weer voor de wekelijkse controle. En toen een afspraak gemaakt voor de volgende dag om in te leiden.
Ik ben inmiddels ook 1 dag over tijd. Zegt nog niks natuurlijk, voor hetzelfde dient de kleine zich gewoon spontaan aan. maar vind het ook wel moeilijk om te wachten hoor. Morgen ook naar de VK. Vorige week zei ze dat als ze me morgen weer zou zien we het beleid gingen doornemen. Ik ben wel benieuwd maar verwacht nog geen actie. Als ze er met 41 weken nog zit lijkt me het een ander verhaal worden. Maar goed, ben geen expert en wacht dus nog maar even af.
Ik had met 41 weken een afspraak bij de VK maar dat was op een vrijdag, dus vroeg toen of de afspraak naar woensdag kon (voor het geval ik doorverwezen zou worden was ik bang dat het pas de week erna zou zijn) Dus met 40+5 heeft ze geprobeerd te strippen, dat lukte niet echt. Die dag werd er meteen een afspraak bij de gyn gemaakt voor controle op vrijdag. Dus met 41 weken. Daar aangekomen bleken mijn vliezen gebroken te zijn Dus hoefde allemaal niet meer, mocht naar huis, afwachten en anders de volgende dag terugkomen. Maar snachts begonnen de weeen. Succes! De laatste dagen duren zooo lang!
ik schreef dinsdag dat ik maandag gestript zou worden maar dat is vandaag al gebeurt. ben benieuwt of het helpt want ze kon er niet zo heel goed bij. wel al wat ontsluiting en me baarmoeder (mond?) is al wat verweekt. en ook kon ze het hoofdje voelen. maar het zegt nog niks zei de verloskundige. als de baby zich nog niet aanmeldt maandag strippen en woensdag naar de gynaecoloog die gaat kijken of ze me kunnen inleiden nog die week. dus ben benieuwd. denk wel dat het bij iedereen anders gaat! zal ook wel per verloskundige verschillen succes
Dit klopt niet helemaal wat je zegt, strippen kan inderdaad niet, maar inleiden wel. Ik ben ingeleid bij 41+3 weken. Alles zat nog potdicht, niks geen ontsluiting. Ze konden zelfs maar moeizaam bij de baarmoedermond komen. Toch vanwege de dreigende serotiniteit en mogelijk klein babytje ben ik ingeleid, heeft wel anderhalve dag geduurd. on topic: ben bij 40+4 bij de verloskundige geweest en daar aangegeven dat ik erg bang was om tot 42 weken te moeten lopen. Zij heeft toen een afspraak geregeld bij de gyn voor 41+2. Dacht die kijkt even en stuurt me weer naar huis om af te wachten. Dat liep anders, moest de volgende dag terug komen om te starten met het inleiden. Ik wilde dit zelf ook erg graag, was het namelijk helemaal beu. Ze zeiden tegen mij dat zij tegenwoordig met 41 weken al inleiden, maar dit is nog lang niet overal zo.
Ja dat wel, maar dat zie ik als inleiden. Ik dacht al later ze zal misschien het voorwerk er niet bij beschouwen
Toen ik precies 40 weken zwanger was, had ik 's ochtends een vk-controle. Er waren toen nog geen tekenen van een naderende zwangerschap. Dat was op een maandag. We hebben toen afgesproken dat ik die vrijdag weer terug zou komen, gewoon voor controle weer en zolang alles goed bleef gaan zou ik ook niet worden gestript (of worden ingeleid). Het was dus gewoon afwachten. Gelukkig begon diezelfde middag nog de bevalling spontaan en is ze ook die middag nog geboren.
ben nu ook 40+6 de beeb wilt er niet uit.. dinsdag word ik ingeleid.. of hij moet eerder komen daar hoop ik nog op..:x