Tijdens controle van de vroedvrouw is mijn bloeddruk telkens 14/8 of 14/9. Ik heb geen eiwitten in mijn urine en er is niets te zien uit het bloedonderzoek. Nu moet ik dinsdag naar het ziekenhuis aan de monitor. Welke gevolgen heeft een hoge bloeddruk voor je ongeboren kind of kan dit geen kwaad? Bedankt!
Hoi Riana, je bedoelt denk ik 140/80 en 140/90 toch? Op het laatst stijgt de bloeddruk van zwangere vrouwen wel vaker. Dit mag tot een bepaalde hoogte en tot een bepaald klinisch ziektebeeld. De vaten in je lichaam vernauwen en als dit te erg wordt kunnen verschillende organen van jezelf eronder lijden. En als dat gebeurd kan het voor het kindje ook gevaarlijk worden. Als je buiten deze bloeddruk geen klachten hebt als hoofdpijn, een heel strak bandgevoel onder je borsten dat helemaal naar je rug doorloopt, geen eiwitten in je urine hebt en je je verder op zich wel oke voelt en niet heel erg grieperig of misselijk, dan kan het nog geen kwaad. We controleren alleen altijd liever 10 keer teveel, dan één keer te weinig, omdat dit ziektebeeld ineens om kan slaan. Dus let goed op deze symptomen en probeer verder wel gewoon rustig te blijven. Dit is nog normaal en wie weet blijft het lekker zo of wordt het nog weer beter. Groetjes Brigitte