Beker melk bij brood

Discussie in 'Voeding' gestart door debke83, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Vandaag bij het CB geweest en Damien mag gaan beginnen met brood.
    Ze zei dat ik dan een beker melk erbij mag geven.
    Maar wat voor melk dan?
    Gewone melk mogen ze nog niet he?
    Moet ik dan opvolgmelk geven ofzo?Koud?

Groetjes Debbie

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Opvolgmelk, koud of warm.

'Gewone' melk pas vanaf 1 jaar!

Succes!

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ok dank je en welke verhouding kan ik dan het beste nemen?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Op het KDV werd deze week aangegeven dat ze al vanaf ongeveer 10 maanden "gewone" melk mogen hebben. In ieder geval krijgen de kinderen op het KDV dus geen opvolgmelk meer vanaf 10 maanden.
    Ja tenzij de ouders het anders willen en dan dus zelf dat "anders" meegeven.

Gezien de leeftijd van je kindje zou ik inderdaad kiezen voor opvolgmelk en dan bijvoorbeeld een beetje lauw, dus niet meer steenkoud ofzo.

5. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bekertje melk...ja dat is een leuk idee van het cb, alleen werkt het meestal nog niet zo vroeg uit een bekertje drinken. Maar altijd het proberen waard. Je neemt dan dezelfde verhouding als bij een fles ... 90/3, 120/4 enz. net hoeveel je denkt dat ze wil drinken. Mijn jongste is een weekje jonger dan de jouwe, maar hier beginnen we nog niet met brood. Heb het al wel eens geprobeerd, maar ze wil niet. Ook geen broodkorst ofzo, stopt ze niet in haar mond.

Veel succes ermee...

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben met 6,5 maand begonnen met brood te geven, toen werd de fles van rond 14 uur vanzelf kleiner en die ben ik bij het brood gaan geven. Vanaf 6 maanden heb ik dat aangeboden in een tuitbeker met zachte tuit, nu met harde. We oefenen nog met een open beker. Inderdaad gewoon opvolgmelk in de verhouding zoals je bent gewend!

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier is het drinken uit een bekertje ook nog geen succes. Hij drinkt zijn opvolgmelk nog gewoon uit de fles puur omdat wij het belangrijk vinden dat hij genoeg melk binnen krijgt. Overige drinken geven wij met tuitbeker harde tuit. En af en toe geven we wat lauwe thee/water/diksap uit bekertje meer om te oefenen.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Melk krijgt liesje nog 'gewoon' uit haar flesje. Op het laatst giet ik een beetje in zo'n oefenbeker van difrax. Ander drinken ook nog uit een tuitbeker, komt vanzelf wel hoor. Gewoon rustig aan gaan oefenen.

9. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Op ons kdv gaan ze pas over op gewone melk (koud of warm wat ze wille) wanneer ouders dit aangeven..
    We geven net als cb met 1 jaar het advies. Maar als kinderen nog niet willen, geven we gewoon nog opvolg melk hoor.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Een beker melk, daar hoefde ik bij mijn zoontje niet mee aan te komen op die leeftijd :D...

Ik gaf na het brood gewoon een flesje opvolgmelk van 120+4, warm.

Deel Deze Pagina