Hoe zit dat met je borsten?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mirna, 12 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Stel (want ik ben alle voor-en nadelen van borstvoeding op een rijtje aan het zetten) ik ga de eerste paar maanden borstvoeding geven, wat kan er dan met mijn borsten gebeuren? Kan het zijn, dat ze meer gaan hangen, of slapper worden? :oops:
    Ik zou graag een heel eerlijk antwoord willen, ik kan me natuurlijk best voorstellen dat als je borstvoeding het einde vindt, je niet zo op die nadelen let, maar ik heb vrij zware borsten en ik vind het wel belangrijk om dit van te voren te weten.
    Wij heeft een antwoord? :confused:
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    heb een maand bv gegeven en eigelijk is er bij mij maar 1diong veranderd van 80b naar 80 c gegaan en gebleven
     
  3. Hextha

    Hextha Lid

    30 jul 2005
    28
    0
    0
    Rijswijk
    Ik heb allemaal striemen over mijn borsten lopen, maar verder is er niks veranderd.
     
  4. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    het schijnt fabeltjes te zijn dat ze meer gaan hangen groter of kleiner worden door borstvoeding dan he ;) je borsten kunnen wel groter of kleiner worden doordat ze veranderen met de zwangerschap maar heeft niets te maken met borstvoeding.Ik heb namelijk 80d groot zat vind ik zelf zou wel een c cup willen maar ja we zullen zien.bv is goedkoper,antistoffen,heb je altijd bij je.Ik kijk of ik eerst kan bv heb en dan pas de fles ik hoop dat je voldoende geholpen bent,vraag ook ff na aan de verloskundige weet je het zeker ;) ;)
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Bij mij zijn ze groter en steviger gebleven dan voor de zwangerschap.
    alleen heb ik er ook striemen op zitten aan de onderkant.
    Maar die waren al ontstaan tijdens de zwangerschap.
    Dus wat ik er aan over heb gehouden is dat ik eerst een a cup had en nu een b cup.
    Maar of dit nou door borst voeding komt of door de zwangerschap dat weet ik niet.

    Maar een vriendin van mij had voor de bevallingen van haar drie kinderen
    een b cub en nu heeft ze letterlijk niets meer helemaal plat is ze
    Ze maakt er altijd grapjes over op zo'n manier van mijn kinderen hebben alles op gedronken.
    tja het zou misschien kunnen?

    groetjes Jolanda
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Je hoort verschillende verhalen he,

    Ikzelf heb ook een behoorlijke boezem, normaal cupD maar tijdens en na de voedingsperiode was het zelfs F!!! Daarna begon voor mij het afvallen ook en is mijn borstomvang geslonken tot DD, nog steeds behoorlijk, maar ik kan niet zeggen of ze nu slapper zijn geworden. En hangen deden ze voor die tijd ook al ;)

    Groetjes van Kiki.
     
  7. hallo mirna,
    ik geef nu 14 maanden borstvoeding en mijn borsten zijn nog best mooi. De verandering in borsten zoals slapte/hangen komen niet door de bv,maar door de zwangerschapshormonen.
    Ik hoop van harte dat je lijstje met voordelen veeeel langer is geworden dan de nadelen. Ik help wel even:
    het is altijd klaar om gegeven te worden
    altijd op temperatuur
    je hebt het altijd bij je
    het is helemaal aangepast aan de behoeften van je kindje
    het is licht verteerbaar
    bv geven is heeeel knus
    bv geven is als je het eenmaal onder de knie hebt zoooo makkelijk.
    geen flesjes schoon te maken
    veel antistoffen voor je kindje
    het is lekker!!! (voor de baby)
    baby bepaald zelf hoeveel hiij/zij eet.
    etc

    groetjes Tamara mama van nando
     
  8. ps ....nadelen ben ik na 14 maanden nog niet tegengekomen.....euh misschien 1...ik hou niet van kolven.

    groetjes Tamara
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nog een voordeeltje, in mijn geval dan: ik ben gedurende de borstvoedingsperiode niet ongesteld geweest!

    En ja, kolven is niet leuk...

    Groetjes van Kiki.
     
  10. ik dacht toch nog even het vermelden waard!!
    ik ben 20 kilo afgevallen door de borstvoeding. ik zat na 6 weken al op mijn oude gewicht en ben uiteindelijk van 72 naar 52 kilo gegaan.
    ik geef nu nog maar 1 a 2 keer per dag bv dus er is intussen al weer 5 kilo bij.
    toch nog het vermelden waard he dit voordeeltje.
    (geldt niet voor iedereen)

    groetjes Tamara mama van nando
     
  11. Delinah

    Delinah Lid

    10 nov 2005
    5
    0
    0
    Das een goeie..
    Hier ook niet zo'n fan van kolven..
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    potverdikkie had ik nou maar borstvoeding gegeven want die grote borsten whoewieeeeeeeeeee die wilde ik wel houden hahaha van nature stond ik nl achteraan ;)
    nah we zien het wel weer hoor ik zeg maar zo wie het kleine niet eert is het grote niet weert en daar is robert het gelukkig eens over eens met me

    gr debbie
     
  13. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ben zelf ook van plan om borstvoeding te geven, dus heb er een heel onderzoek naar uitgevoerd ook uit angst dat ze gingen hangen. hab dus gelezen dat het hele verhaal rond hangborsten en borstvoeding niet helemaal klopt, maar dat de oorzaak van hangborsten meestal ligt in de zwangerschap doordat je borsten dan snel groeien en zich vullen met melk en je dit na de zwangerschap (wanneer je geen borstvoeding geeft) snel verliest en daardoor je borsten geneigt zijn te gaan hangen. goede bh's dragen en borstvoeding geven zodat de melk gelijdelijk aan kan verdwijnen was de aanrader weet niet of het klopt ik vertel maar wat ik gelezen heb hopen dat ik wat heb kunnen helpen.
     
  14. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    jullie maken me haast bang! ik zit nu al op een e cup en als dat dan nog zoveel groter gaat worden zie ik straks mijn eigen buik misschien niet eens als ik zwanger ben!
     
  15. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hahahaha muts :)
    ik denk dat het bij iedereen verschillend is
    bij mij zijn ze slapper geworden maar goe je kan niet alles hebben he ;)

    gr debbie
     
  16. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Voor mijn eerste zwangerschappen had ik beschaafd een C cup. En na deze beide zwangerschappen is dat veranderd naar DD/E.

    Ben benieuwd wat daar nu van word :)

    Ach zolang ik er geen last van heb maakt het me niet uit hoor hoe groot ze zijn :)
     
  17. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    haha dank je wel hoor nee weet ik ook wel geintje moet kunnen toch?!

    Liefs Beauty
     
  18. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ik heb wel mijn cub gehouden maar voor mijn gevoel zijn ze meer gaan hangen lijkt wel slapper ik zou wel een c cup willen heb ik meer keus uit lingerie ;)
     
  19. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe mijn borsten zich gaan ontwikkelen de komende maanden, maar ook daarna. Heb vandaag 2 goede stevigheids/meegroeibh's gekocht. Was ook wel nodig, want de beugels in mijn normale bh's gingen striemen. Nu heb ik 75 F (tis wat) en ze kunnen dus nu alleen maar gaan uitdijen ;)
     
  20. rottink

    rottink Nieuw lid

    5 feb 2006
    1
    0
    0
    Ik ben van plan om na bijna 6 maanden borstvoeding te stoppen, want ik heb het helemaal gehad met het kind aan mijn borst.

    Voor de zwangerschap had ik een volle C cup, maar inmiddels heb ik een volle E cup.

    Zullen mijn borsten nu slapper en kleiner gaan worden?

    Ik hoop het eigenlijk wel dat ze wat kleiner worden, want bij mijn slanke lichaam zijn mijn E cup borsten wel heel erg aanwezig.

    Iemand ervaring mee?

    groetjes, rietta
     

Deel Deze Pagina