Hallo allemaal, Heeft er iemand tips om de kans om zwanger te worden groter te maken? Ik sta open voor alle baker-praatjes dan heb je tenminste het idee dat je er iets aan 'doet'.. ! Thanx!
Ik vrees dat er niet echt een tip zal zijn, anders zou je bij wijze van op commando al zwanger kunnen worden. Denk dat de enigste tip : geduld hebben is, hoe moeilijk dat ook zal zijn. Veel succes
Tsja, daarw as ik al bang voor... Geduld is geloof ik niet mijn sterkste kant... Geen standjes, voeding oid?
Daar krijg ik dan ook geen klachten over! hihi We kijken samen erg uit naar een eerste kindje, maar nu blijkt dat dit gepaard gaat met vaak 'klussen' worden we er iig geval allebei erg vrolijk van!
Weet niet of je een regelmatige cyclus hebt? Anders zou je ovulatie testen kunnen proberen, dan weet je precies wanneer je eisprong nadert, en kan je wat gerichter klussen.
hahhaha sorry dat we geen echte tips voor je hebben! anders was ik al 10 keer zwanger geweest! helaas al in ronde 22
De belangrijkste tip die ik je kan geven (en ja, ik weet....veel makkelijker gezegd dan gedaan) is LOSLATEN! Een wijze vrouw vertelde mij eens deze metafoor, die ik zelf heel helder vind om te begrijpen: Voor de deur van je huisje (jijzelf) ligt een parkeerplaats waarop 1 auto parkeren kan. Dat is de parkeerplaats van de manifestatie. Wanneer je jouw wens op een kindje/zwangerschap het universum in stuurt en dan vervolgens LOSLAAT, geef je het universum de kans deze wens in vervulling te doen gaan, haar autootje op die plek neer te zetten. Belangrijk is dus dat je jouw parkeerplaatsje VRIJ HOUDT. Wanneer je nu echter zelf deze parkeerplaats bezet houdt met jouw auto (het vastblijven houden aan je wens en hier voortdurend mee bezig zijn), kan er nooit iets anders op die parkeerplaats manifesteren dan jouw eigen auto (jouw wens/verlangen) En ze drukte mij ook het volgende op het hart: Aan zwanger worden of moeder worden valt helemaal NIETS af te dwingen, hoe moeilijk ook voor al die vrouwen die al zoooo lang moeder willen worden. Het is maar afwachten wanneer het zieltje van jouw kindje er rijp/klaar voor is geboren te willen worden en af te willen dalen in jouw lichaam. Niet wij beslissen, ons kindje beslist wanneer en hoe het bij ons komt. Het enige wat je wel kunt doen is zorgen dat je zo gezond mogelijk eet en dat je het vooral erg fijn hebt met je partner (ook in bed ). Niet op commando vrijen, maar vooral gewoon wanneer je er beiden zin in hebt.
Misschien kan ik zo beter even gaan informeren op het forum van de dames die al zwanger zijn ! Ben begin jan gestopt met de pil. Daarna cycli van 27, 32, 30 en 29. Trouwens pas 1 maand echt begonnen met proberen. Zijn de ovulatietests echt betrouwbaar? Ik voel nl mn eisprong zelf niet, dus misschien toch wel handig...? poeh Natasje 22 mnd..; dan ben jij nu eerst aan de beurt! X
Ingo, je hebt helemaal gelijk; weet ik ook eigenlijk wel. Maar dat loslaten is sowieso niet mn sterkste kant.. en we zijn natuurlijk ook nog maar net begonnen en vind t allemaal erg spannend. Heb al veel langer een kinderwens, maar mijn vriend was er nog niet helemaal aan toe. Nu dat wel zo is, is het moeilijk om nog langer geduldig te zijn.. Mooie metafoor trouwens (zeker als je in A'dam woont en ik 6 jaar op een parkeervegunning moet wachten.. hihi!. Nee hoor, flauw grapje). Ik ga mn parkeerplekje proberen vrij te houden! Thanx voor de support!
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt hoor MaryWoods! Ik kan er over meepraten, ik heb ook jarenlang moeten wachten tot vriendlief er klaar voor was (vrat zowat de gordijnen op, hihi). Maar als ik naar mezelf kijk is het wel echt waar dat juist op het moment dat ik er het minst mee bezig was, en het ook wel best vond als het nog wat langer zou duren (had er ineens vrede mee) en het andere vrouwen echt met heel mijn hart kon gunnen zwanger te zijn terwijl ik dat nog niet was, ik toen ineens zwanger raakte. Ik weet....achteraf is het altijd makkelijk lullen Maar probeer toch te blijven vertrouwen. Die droom-auto staat vast wel een keertje op die felbegeerde plek in A'dam Succes meid, met het oefenen van geduld ! (pffff, niet makkelijk....geduld is ook een van de deugden waar ik het minst over beschik)
Dat van die parkeerplaats van de manifestatie is wel mooi, maar toch. Veel dertigers die al jaren een relatie hebben, 'klussen' nu eenmaal spontaan minder vaak dan mensen die net een relatie hebben en nog helemaal verliefd zijn. Ik vind daarom dat het geen kwaad kan je cyclus een beetje in de gaten te houden. Dan kun je op de juiste tijd een beetje zin maken en open staan voor de avances van je partner. Maar het is wat anders als dat gepaard gaat met een enorme spanning of stress.
Ik was begin december gestopt met de pil, voelde mijn ei ook niet. In januari met ovulatie testen begonnen, en in februari een positieve test in handen. Ik zelf vind het handige dingen, en ze zijn betrouwbaar genoeg lijkt mij.
wauw, zit hier met tranen in de ogen nu, zo ontroerd heb je mij met deze tekst. Vooral dat stukje over het zieltje van het kindje, en dat het kindje beslist, echt heel mooi. Veel liefs, een zeer ontroerde (en tranende) Booey xx