Hoe zit dat met pil vergeten en zwanger?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Pantoefje, Apr 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pantoefje

Pantoefje Niet meer actief

Vraag het me wel af...sommigen worden zelfs zwanger terwijl ze de pil netjes slikken en niet vergeten, dan zijn dus die ene procent..

Maar over het vergeten van de pil..ik dacht altijd dat als je al een paar pillen had geslikt je al gen eisprong meer had ofzo..maar dat is dus denk ik niet zo??
    Ik heb zonder de pil te gebruiken een cyclus waarin ik rond dag 19 een eisprong heb. Als ik de pil zou gebruiken is dat allemaal anders dus,want dan heb je altijd op de zelfde dag een menstruatie, in de stopweek dus.
    Er moet dan toch een bepaalde dag zijn dat je de pil vergeet of een paar keer vergeet waardoor je dan toch een eisprong hebt??
    Of hoe zit dat precies dan?? (ook met diarree/overgeven) ben er gewoon erg nieuwsgierig naar omdat vriendin van me pas dacht dat ze zwanger was wat uiteindelijk dus niet zo was.

ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen, bedankt alvast!

2. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het is wel mogelijk om zwanger te raken als je de pil eens vergeet.. vooral in de eerste en de derde week meen ik... de eerste week wordt alles zeg maar plat gelegd door die 7 pilletjes... als je er daar 1 van vergeet kan je dus wel een eisprong krijgen en dus bevrucht worden... de tweede week een pil vergeten heb je de minste kans.... maar hoe het precies zit???

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    staat dat niet in de bijsluiter? en anders ff googlen

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ik vraag het me ook af, want heb ook netjes de pil geslikt, maar ben zwanger geworden doordat ik buikgriep had met diarree..

5. Pantoefje

Natalie,gefeliciteerd met je zwangerschap. In welke week had je die buikgriep gehad, of op welke dag?
    Want ik daht dat als je eenmaal begon met de pil er al geen eisprong meer werd gemaakt..maar ook als je later de pil vergeet kan het dus wel....
    Ben er gewoon benieuwd naar omat je toch vaak hoort dat vrouwen door de pil heen zwanger worden (zelf gebruik ik nu niet de pil hoor)

6. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi allemaal,

nou ik ben ook hartstikke door de pil heen zwanger geraakt bij ons eerste kindje. Nu een prachtige dochter Elin van bijna 3 en de tweede, geplande(voor zover dat mogelijk is) is op komst). Ik had geen pil vergeten, maar wel steeds doorbraakbloedingen. Al vaak met de ha gebeld toen, maar volgens hem kon het geen kwaad. En tja, toen was k dus toch zwanger!!! Voor ij dus geen pil meer, maar heb een hormoonstaafje in mijn arm laten zetten en dat werkt prima.

Lieve groet,
    Selma

7. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

Dec 17, 2009
    2,534
    0
    36
    Ik kreeg griep in de laatste week dat ik ongesteld ben geworden, dus voordat ik aan m'n nieuwe strip ben begonnen.

8. Sahi

Sahi VIP lid

Apr 4, 2010
    5,186
    0
    0
    Dordrecht
    de pil breekt je ei af, maar als je m dus vergeet, wordt je ei niet altijd helemaal afgebroken. En als die hormonen jou dus weinig doen, wordt je ei niet afgebroken en dan ben je die ene procent die wel zwanger wordt.
    Maar als die hormonen prima doen wat ze moeten doen, dan kan je bijna niet zwanger worden van 1 keer vergeten. Maar het kan dus wel, maar de kans is gewoon heel erg klein, omdat je lichaam al gewend is aan eitjes afbreken.

9. Pantoefje

Bedankt Sahi voor de duidelijke uitleg, dat wilde ik weten!:D Vooral voor vriendin van me, die vroeg me laatst over hoe dat zit als je meerdere pillen zou vergeten, dus bijvoorbeeld 3 of 4 pillen rond dag 9..ze is wel eens zo stom geweest,haha :D
    Maar als je dus net weer begint met de pil, bna bijv zwangerschap, en het is de eerste strip sinds lange tijd, dan heb je wel meer kans ofzo?
    Het is wel erg lullig vind ik voor mensen die dan toch erdoorheen zwanger worden , ook al zijn ze daarna wel heel gelukkig met het wondertje op komst :D
    Want ja, zwanger mogen zijn blijft eigenlijk toch een wonder vind ik!

10. 4days

4days Niet meer actief

Los van wat er op de bijsluiter staat, moet je toch rekening ermee houden dat het met elke pil wat je vergeet en stuk onveiliger wordt. Want ik was 1 pil vergeten in een week waarvan op de bijsluiter stond dat het geen kwaad kon, en toen werd ik niet ongesteld... ja hoor, hartstikke zwanger.

11. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi!

Ik ben met de eerste strip begonnen met de pil, heb al heel lang geen pil gslikt hiervoor.
    Nu ben ik wat stom geweest, pas op 2 dag menstruatie begonnen met pil (nouja, toen was het pas heftig zeg maar)en ben op dag 8,9 en 10 pil vergeten...erg stom...ook niet daarna meer ingenomen want was al veel te laat...
    rond die tijd van vergeten wel sex gehad en daarna veel vruchtbaar slijm gehad (dag na sex, en nee, was zeker weten geen sperma, toen ik zwnager wilde worden lette ik altijd op mn vruchtbare slijm , was altijd heel duidelijk aanwezig bij mij) ...sex is ongeveer zondag geweest, en gisteren en vandaag licht bruikverlies gehad, erg weinig. Wel veel last van ongi krampen...maar kan natuurlijk door vergeten pil komen...ook is mijn temp zoals die is na mn ei toen ik niet de pil slikte (was vorige maand nog, was zoals ik zei: dit is mn eerste strip pas van pilgebruik) ik weet dus niet hoe je temp is als je de pil slikt??
    geen idee dus hoe dit komt..
    wat waren jullie klachten (van degenen die pil gebruikten en toch zwanger waren??)??
    ik ben nu bezig met de laatste week..nog 6 dagen..
    ik lees nl dat veel toch gewoon zwanger waren ook al waren ze in stopweek ongi..

Liefs
    (p.s we willen straks wel graag een derde kindje hoor, dus absoluut welkom, ben zo niet gewend aan de pil, daarom vergetn)

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

Jul 30, 2008
    4,713
    2
    38
    Hoi Selma,

Ik heb toevallig vandaag een onderwerp geplaatst over bloedingen tussendoor. Hoe ging dit bij jou? Ik ben nu ruim 8 maanden weer aan de pil en de laatste 2 maanden pas regelmatig en heb ik ook ineens de laatste 2 maanden het probleem zoals ik nu heb. Vorige week woensdag tot zaterdag ongesteld geweest. Maandag weer begonnen aan een nieuwe strip en afgelopen woensdag weer helder bloed en buikpijn en donderdag, vrijdag en vandaag ook nog een beetje bruinverlies. Herken jij dit? En mijn vraag was dus of mijn pil nu wel betrouwbaar is (ik gebruik Marvelon).

Groetjes,
    Wendy

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    In week 2 als je de pil gebruik heb je een eisprong dit zou vaak ongeveer rond dag 14 zijn. In deze week is het dus ook belangrijk geen pil te vergeten!
    Daarnaast lees ik dat de eisprong word onderdrukt? Er is echter wel een eisprong alleen is het eitje niet geschikt om bevrucht te worden.

14. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    3,243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    ik wil je niet bang maken, maar je kan wel degelijk zwanger raken als je de pil vergeet! mijn zus is daar het bewijs van. ze was pas 16 jaar en was 1 keer de pil vergeten en hup zwanger! nou moet ik wel bekennen dat mijn zus heeel erg vruchtbaar is. als zij stopt met de pil is ze gelijk zwanger. zelf ben ik ook niet een held met het slikken van de pil. ben een aantal keer vergeten om na de stopweek weer te beginnen dus begon weleens een paar dagen en 1 keer zelfs een week:$te laat. nooit zwanger geworden en dat terwijl ik de eerste week dus miste. het hoeft dus niet, maar kan wel, maar zoals iedereen wel weet is ieder mens anders. ik ben nu sinds deze maand gestopt met de pil, maar weet wel dat als ik een kindje mag krijgen ik daarna mooi een spiraal neem, want de pil ben ik niet voor weggelegd:)

15. liebrando

liebrando Niet meer actief

me huisarts vertelde dat 3 op de 100 vrouwen gewoon dwars door de pil zwanger raakt. Dat is dan berekend zonder vrouwen die diaree, overgeven of antibiotica hebben he, dus dat zal nog wel wat hoger liggen. Ik vind 3 op de 100 best veel en vraag me dan ook echt af waar we die rotpil voor slikken maar goed wie ben ik!

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik ben altijd wat sceptisch over vrouwen die zwanger zijn geraakt ondanks de pil.
    Want de meiden die ik ken die hebben opzettelijk de pil niet goed geslikt, maar dan wel overal roepen: 'Ja joh, ben zwanger geraakt ondanks dat ik gewoon netjes aan de pil zat!'

Ik slikte vroeger de Microgynon30. Nooit problemen mee gehad!

Nu slik ik de minipil Cerazette. Maar ik weet niet wat ik van deze pil moet denken. Ik voel me er niet echt 'veilig' door.... Zo lees ik dat dit de minst betrouwbare pil is. En er staat: 'meestal wordt er een eisprong onderdrukt'. Ook staat er niet overtuigend dat het slijm zeker ondoordringbaar wordt gemaakt voor de zaadjes.
    Op internet lees ik op verschillende professionele sites dat deze pil elke dag op hetzelfde tijdstip geslikt moet worden. Maar in de bijsluiter staat dat niet.
    Mijn apotheek is zelfs zover gegaan dat ze een sticker op mijn pildoosjes hebben geplakt met daarop: '3 weken slikken, 1 week stoppen'.
    Gelukkig heb ik dat niet gedaan, zeg! Ik ben namelijk heel erg vruchtbaar!!!!
    en ondanks volledige BV menstrueerde ik al heel snel weer netjes om de 28/29 dagen!

Dus of de Cerazette is voor mij is?!
    Ik slik hem nu een maand en heb sinds een paar dagen pijn in mijn liezen en soort van menstruatiekrampen die komen en gaan.
    Ik ga overmorgen terug naar de apotheek om dit even voor te leggen want het zint me niet...

Share This Page