ik heb met 12 weken positiebroeken aangetrokken en draag deze nu met 26 weken nog steeds allemaal. Vooral een broek met veel stretch van de h&m ofzo kan je echt nog wel lang aan. ik kocht gewoon mijn normale maat 38. nou ben ik niet zoveel aangekomen en weinig bij mijn benen tot nu toe. ik denk wanneer je heel veel aankomt en vooral bij je benen dat je dan niet zolang ermee kan doen.ik weet natuurlijk niet hoehet dalijk met 32 weken ofzo zit. en een nadeel is dat de zomer eraan komt en dan je dan weer van lange en warme positiekleding naar koudere kleding moet gaan, kost helaas wat geld als je er leuk uit wilt zien. of natuurijk leggings en tuniekjes.
ik heb 2 positioebroeken gehaald, 1 van miss etam en 1 van Love2Wait. Ik heb ze goed kunnen dragen tot een week of 35. Het zijn beide skinny jeans met strech maar door het groeien van mijn billen en benen en het vasthouden van vocht zaten ze op een gegeven moment niet meer lekker. Nu draag ik thuis positie trainingsbroeken en als ik de deur uitga een legging met een rokje en of jurkje. De spijkerbroeken beklemmen nu teveel en kan ik niet langer dan een uur aan. De volgende keer zou ik meer voor jurkjes enzo gaan.
Het ligt inderdaad ook een beetje aan hoeveel je aankomt in de zwangerschap. Zelf kan ik nu tot het einde positiebroeken aan in mijn 'eigen' maat. Daarnaast vind ik jurken, tuniekjes etc met een legging erg comfortabel. Wat betreft zwangerschapsbroeken, persoonlijk vind ik de broeken en een band onder de buik hebben het prettigst en die zitten nu aan het einde van de zwangerschap ook het lekkerst. De broeken die ik heb met een band over de buik zakken nu wel wat af. De broek zelf niet zozeer, maar meer die band die nu niet echt over mijn buik heen wil blijven zitten....
Mijn ervaring is dat het aantal kilo's niet alleen uitmaakt, maar dat het model van de broek ook meespeelt. Mn spijkerbroeken hebben een lage band met vervolgens elastiek tot halverwege je buik (in de laatste fase van je zwangerschap). Sommige van de banden (gewone spijkerstof dus) vind ik alsnog te hoog, zeker als het kindje ingedaald is.
Die banden boven de buik vind ik ook irritant, ik haal ze er soms ook af, doe dan een riempje om werkt hier beter..
ik draag zelf geen spijkerbroeken meer, maar inderdaad positieleggings van c&a, niet duur, goede kwaliteit en zit lekker! 15 euro per stuk, leuk met rokje of een jurkje! en savonds lekker makkelijk zittende joggingbroek
In het begin kan je het bovenstuk misschien wat dubbelvouwen of een strak shirtje eronder. Ik zelf kon nog maar 2 broeken aan van de week, positie spijkerbroek en een positielegging. Ik ben 12 kg aangekomen ongeveer.
Ik heb van de week ook mijn eerste positiekleding gekocht. Ik kon al weken alleen nog maar ik mijn sportbroek. Wat een opluchting zeg! Nou heb ik voor 13 weken echt al wel een grote buik, maar het zit echt fijn . Gewoon wat broeken gaan passen, bij mij zat de loose fit spijkerbroek van de prenatal heerlijk .
Ik heb de hele zwangerschap dezelfde broeken aangehad (ik wissel 3 positiejeans tegen elkaar af). Op het allerlaatste stukje zat ik lekker thuis en had ik een positieyogabroek aan. Iets van tricot iig, lekker stretch, lekker als die buikband nog om een ingedaalde baby moet Ik zou gewoon eigen maat kopen, de broeken rekken mee en zijn verstelbaar. En anders merk je vanzelf wel of je toch een maatje extra nodig hebt, en verkoop je de boel later ooit nog wel op MP. Na de bevalling heb ik ook nog best een tijdje positiekleding aangehad, niet omdat ik dik was, maar gewoon omdat het om de buikstreek nog wat gevoelig was en het lekkerder zat. Dus je doet er toch lang mee, als je bv. 2 of 3 zwangerschappen dezelfde kleding draagt, is dat toch meer dan 2 jaar in totaal als je ze al vanaf 8 a 10 weken draagt.