Hallo allemaal, Ik ben nu zo´n 5 maanden geleden gestopt met de pil en probeer mijn eisprong te vinden. Hiervoor gebruik ik ovulatietesten, maar daarmee heb ik nog niets gevonden. Soms denk ik ook wel eens dat ik te laat ben begonnen (ondanks dat ik die verpakking strikt opvolg). Een goede indicator schijnt cervixslijm te zijn. Dat zou glasachtig en draderig moeten zijn. Nou, dat heb ik soms gedurende 1 dag (vaak daags voordat ik met de ovulatietesten moet beginnen). Maar als ik dan dus ga testen, dan vind ik geen eisprong. Weet iemand hoe dit zit? Op het moment dat je cervixslijm ziet, ben je dan al te laat en heb je je ovulatie gemist, of moet het dan juist nog komen? ....
ik weet niet presies hoe dat zit met het slijm maar ik tempretuurde een paar maanden heb ovu testen gebruikt en niks nu merkte ik dat ik een week in de maand ontiegelijke zin had in sex en anders niet nou vertelde mijn gyn dat dat een dierlijk instinkt eigenlijk is en dat je dat hebt omdat je dan vruchtbaar bent de natuur zijn wil miss moet je daar is op letten ik weet wel wat dat slijm betreft dat het na mn eisprong altijd wat dikker werd en ik had rond mn eisprong wat steekjes in mn lies zeg maar wanneer ik me iets anders voelde gewoon lekker gaan genietten met je partner probeer anders is om de dag te vrijen zit je de hele maand goed ik dacht in het begin ga echt niet om de dag vrijen maar ik begon het nog leuk te vinden ook sex met een doel hahah heel veel sucses liefs ancie p.s elk lichaam is anders en reageerd overal anders op dus luister naar je lichaam
Hoi Dovaca, Volgens mij heb je vaak eerst slijm en dan je ei. Want voordat je ei springt maakt de baarmoeder zich klaar voor de innesteling en dit gebeurt dus doordat het slijm heel dik wordt en daarom kan het er wel eens uitlopen. Als je je ei niet kan vinden dmv ovulatie testen, zou je temperaturen kunnen proberen. Als je een paar maanden achter elkaar elke ochtend je temperatuur bijhoudt en je merkt ongeveer dat in het midden van je cyclus (of iets later) een temperatuur verhoging plaats vindt je wel degelijk een eisprong hebt. Je temperatuur stijgt namelijk een dag of 1à2 omdat dan je ei springt. Dit is ong. 0.4 of 0.5 graden hoger. Maar ja bij iedereen is dit heel verschillend natuurlijk. Maar het is meer als voorbeeld bedoeld. Bij de topic 'Temperatuurkaartjes' vind je hier veel meer informatie over! Succes. Grt Vanilia
Ik denk dat ik inderdaad eens vaker moet ´oefenen´, misschien dat dat scheelt. Maar jij kon dus ook geen ovulatie vinden? Bizar is dat toch... Geen LH piek, maar jij bent nu wel zwanger begrijp ik?
Hoi Vanilia, Bedankt voor je tip. Ik kan het eens proberen. Ik vind het zo bizar dat ik namelijk met ovulatietesten geen LH piek vind! Begin me wel een beetje zorgen te maken, omdat ik ook amper ongesteld ben. Voordat ik ooit met die pil begon was ik een week ongesteld, nu slechts 3 dagen minimaal. Af en toe zie ik wel cervixslijm, maar ja, dan slaat die ovu test weer negatief uit.. weird.. groetjes, Dovaca
Hoi, Op zich kon ik mijn eitje wel vinden met ovulatie testen. Hier ben ik dan ook snel mee opgehouden omdat ik er gewoon vanuit ging dat ik gewoon wel een eisprong had. Wij hebben heel lang moeten wachten op onze eerste zwangerschap. Dit komt waarschijnlijk omdat mijn man zwak zaad heeft. Maar ik heb dus onlangs een miskraam gehad. Als je het niet vertrouwt zou je langs je huisarts kunnen gaan. Je kunt vertellen dat je al een tijd bezig bent en dat je je zorgen maakt over je menstruatie en dat je misschien geen eisprong hebt. Ik wil je niks aanpraten hoor, maar misschien dat dit je iets meer rust geeft. Succes heh. Groetjes Vanilia
ik denk dat je wel een ei hebt aangezien je cyclussen relatief kort zijn, maar zou ook even de ha vragen voor de zekerheid. en misschien test je toch te laat en heb een vroeg ei. dat kan wel!
Hoi hoi, Ik heb last van een onregelmatige cyclus en ik ben dus eerst maar gaan temperaturen, daar word ik niet zo heel veel wijzer van eigenlijk. Dan maar aan de slag met ovulatietsten! Vorige maand waren mijn ovu testen op en op de 20e dag van m'n cyclus had ik ineens last van heel veel cervixslijm. 14 dagen later werd ik ongesteld, dus ik heb net na die 20e dag m'n eisprong gehad. Deze maand weer wel ovutesten gebruikt en op de 18e dag begon het cervixslijm weer op te komen (beetje plakkerig en rauw eiwit-achtig) en drie keer raden wat ik gisteravond testte: een positieve ovulatietest! Dus in mijn geval is cervixslijm toch een teken dat m'n eisprong er (snel) aan komt! Succes Dovaca!
Ik heb ook nog een vraagje over cervixslijm. Ik heb er ook altijd één dag last van en toen net ontdekte ik dus dat vandaag die dag is. Heeft het dan zin om vanavond te klussen of zijn we dan al te laat? Uit het antwoord van vanilia begrijp ik dat je eerst slijm hebt en dan je ei maar hoeveel tijd zit daar dan ongeveer tussen?
Het heeft zeker nog zin om te gaan klussen. Dat verdikte cervixslijm is een vooraankondiging van je eisprong. Voor mij is het ook één van de dingen waaraan ik kan zien dat mijn eisprong eraankomt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een prop slijm had, ook rekbaar e.d en achteraf was toch wel op mijn temp-kaartje te zien dat dat van mijn eisprong af was gekomen. Deze maand ga ik dus goed opletten of dit weer is, dan heb ik een teken dat het wel eens mijn ei kan zijn.
Tania, Het heeft zeker zin om dan te klussen! Als het klopt dat eerst het slijm komt en dan het ei, dan is het zeker goed om dit te doen. Je bent dan nog vlak voor je eisprong. Dan zijn je kansen het grootst.. succes!
Hoi Marjolein, Dank voor je reactie. Ik lees dat jij dus ´s avonds die ovulatietest doet. Ik ga dat deze maand ook eens proberen. Ik deed dit voorheen altijd ´s ochtends. Geen idee of dat iets uitmaakt : Vorige maand zag ik op dag 12 dat cervixslijm en ik moest volgens de bijsluiter pas op dag 13 gaan testen. Toen vond ik geen ovulatie. Achteraf bleek nu dat mijn cyclus deze maand veel korter was dan anders, slechts 26 dagen. Volgens mij heb ik dan dus gewoon net mijn ovulatie gemist. Volgende keer als ik dat slijm zie dus gelijk even testen en klussen
Vlak voor je eisprong heb je vruchtbaarslijm, dit is de goede periode om te klussen, dit slijm laat namelijk zaadcellen door. Dit vruchtbare slijm is ook rekbaar tussen je vingers kun je er draden van trekken zeg maar. Sommige vrouwen hebben een paar dagen dit vruchtbare slijm andere soms maar een aantal uur. De methode is uit gevonden door Billings, er is ook een boek over de billingsmethode, misschien dat je dit wel in de bieb kunt vinden. Heel veel succes in ieder geval!
Hoi Dovaca! Ik test inderdaad 's avonds, rond een uur of 19. Eergisteren had ik dus 's morgens de eeste keer dat slijm, dus ben ik tussen de middag snel naar huis gereden om een ovutest te doen. Wilde gewoon weten of ik niet gek was! Ik woon gelukkig vlakbij m'n werk! Maar die test van 12.30u was dus negatief en 's avonds om 19.00u wassie ineens positief! Dus kun je nagaan hoe weinig tijd er tussen een negatieve en positieve test kunnen zitten. Héél weinig dus! Succes meid! Ik heb vandaag m'n eisprong als het goed is, dus ik kan weer 2 weken in de wachtstand tot testen... Groetjes, Marjolein
Hier ook nog een vraagje over cervixslijm. Gisteren had ik draderig helder slijm waaruit ik opmaakte dat mij ei er aan zou komen. Weliswaar een beetje vroeg, want volgens de calculator zou ik vrijdag pas mijn ei hebben (Bij een cyclus van 23 dagen). Nu heb ik vandaag ineens geen draderig slijm meer, maar melkachtig wit waar je geen draden van kunt trekken. De afgelopen 2 dagen heb ik ook ovutesten gebruikt en deze gaf steeds een licht roze streep aan. Betekent dit dat ik nu mijn ei al heb gehad of zou het iets anders betekenen? Heeft iemand een idee?
Omdat je eitje drie dagen leeft voor het afsterft kan je na je eisprong ook nog zwanger raken ook al is het slijm dan niet meer draderig. Volgens mij is dat omdat de zaadjes niet meer langer hoeven te overleven in het slijm op afwachting van de eisprong maar in een keer door kunnen zwemmen naar 't eitje. (al is de kans wel hoger als je voor de eisprong vrijt) Dit is misschien ook een schema waar je iets aan hebt: http://www.billings-ovulation-method.or ... ex_nl.html Ik zit nu in fase 'C' !
Bedankt! Waar ik nu zit ben ik nog niet helemaal uit, denk D. Maar dat zou betekenen dat ik deze maand wel een erg korte cyclus heb. Gelukkig maar dat we dit weekend en gisteren nog geklust hebben . Zou dat kwaad kunnen als je maar 1 dag dat draderige hebt, of zou dat niet veel uitmaken?