Ik zit er toch een beetje over te dubben. Mijn vriend en ik eten hooguit 1 keer per week samen en verder eten we alleen met de kleine. Omdat ik het niet altijd voor elkaar krijg om te koken en de kleine in de stoel bij te hebben (hij wil niet alleen in de box zitten in de huiskamer) en omdat mijn vriend niet echt voor hem kan koken en we een mini-vriesvakje hebben is het hier vaak potjes voor onze zoon. We wonen in Stockholm en het aanbod van verse groente is nu bedroevend klein plus harstikke duur nu de winter eraan komt. Dus als ik 'vers' kook is het vaak toch bevroren groente. (Ik mis de Nederlandse groenteboer aardig hier!) Anyway, onze zoon eet dus heel vaak potjes. Hij eet alles goed, potjes of wat ik kook maar nu zat ik me af te vragen hoe goed/slecht die potjes zijn. Krijgt hij wel alles binnen? Hoeveel verschil zit er tussen een prakje met diepvriesboontjes en aardappelen wat ik kook of een potje? Ik moet wel zeggen dat ik de potjes warme hap hier best goed vind, ze zijn niet overdreven duur, zijn zoutloos en hebben geen toegevoegde conserveringsmiddelen of vitamines. In een potje worteltjes zit b.v. 90% worteltjes, water en wat lijnzaadolie (gooi ik zelf ook altijd door zijn hapje vanwege de plantaardige vetten die ze nodig hebben) en niets meer. Een ander potje: water, aardappelen, erwtjes, kip, maisverdikkingsmiddel, plantaardige olie, ui en witte peper. Bovendien heb je ook nog biologische/ecologische potjes met alleen maar ecologische produkten... Laat ik me nu voor de gek houden of krijgt hij echt wel genoeg binnen met eten uit potjes? Zijn de potjes hier erg anders?
als ik het zo lees zijn de potjes daar hetzelfde als hier hoor. ik geef zo'n 3 keer per week een potje en in zo'n potje zit echt wel voedingswaarde hoor. liever geef ik vers maar dat is alleen maar omdat ik dan weet hoe het is klaargemaakt. en ik let er altijd op dat er geen zout/suiker in zit of andere vage dingen. en bij voorkeur ga ik voor de biologische potjes. maar je kan ook gerust diepvriesgroente geven hoor. verse groente bevatten vaak minder vitamines dan diepvries groente omdat het vaak een dag of 2 duurt voordat het in de winkel ligt en daardoor gaan er vitamines verloren, diepvriesgroente worden meteen verwerkt dus daar blijft alles mooi in zitten