Dit is dus niet zo. Ik ben net twee weken terug uit Frankrijk en heb dus het een en ander opgezocht voor ik op vakantie ging.Via de anwb site kwam ik op een schema wat je bij je moet hebben, maar voor ieder land geld wat anders. In Frankrijk moet je idd voor alle passagiers zo'n vest hebben>Als nederlander alleen voor de bestuurder. http://www.anwb.nl/bestanden/content/assets/anwb/pdf/rechtshulp%5B2%5D/rechtshulpwijzers/op-vakantie/rhw_andere_landen_andere_regels_juni_2012.pdf Weet niet of de link het doet maar als je naar beneden scrolt kom je het schema tegen
We wonen in Frankrijk en ze willen het verplichten maar ik heb nog niet eerder iemand gehoord die aangehouden is daarvoor. Overigens is de kans groot dat het hele plan weer afgeschaft wordt ... als ze een paar euro zijn zou ik het wel aanschaffen ... hier doen we dat niet want ze kosten ik geloof 10 euro pst. De bekeuring is zoals aangegeven 18 euro ...
Nic, kijk even op de site van de gouv.fr. is al verplicht Kaatje85: ik woon in Fr en dit is wat de politie mij verteld heeft. Iedereen moet een vestje aan.
Ja als je in Frankrijk woont. maar op de site van anwb staat dat je als nederlander ( ook met nederlands kenteken dan ) alleen voor de bestuurder een vestje nodig hebt. Vind trouwens dat er erg weinig politie in Frankrijk is (vergeleken met Nederland ). Zijn er van zaterdag tot woensdag geweest.Iedere dag de weg op geweest en geen ene politie gezien. Alleen in Parijs dan,daar wordt je er mee plat gegooid.
Op de site van ANWB staat inderdaad dat het NIET hoeft. Wij hebben het speciaal uitgezocht en nemen het dan ook niet mee!
Het is verplicht maar als je wordt gecontroleerd en je hebt er geen één in je auto krijg je geen boete (hopelijk is je Frans goed genoeg om onderstaande link enigzins te begrijpen...) Fin de la loi sur les éthylotests Met andere woorden; zou niet de moeite nemen er eentje aan te schaffen...
Wij hebben vorig jaar geen blaastesten gekocht, ik vond het onnodig. We zijn wel aangehouden maar we hebben geen boete gekregen. Wat als we 2 keer aangehouden zijn, dan hebben we niks meer. Krjjgen we dan een boete? Of wat als we daarna nog een keer aangehouden worden, dan hebben we er nog maar 1. Ik koop ze dit jaar ook niet.