Hoe zit dat nou met een papfles?

Discussie in 'Voeding' gestart door Chantal79, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Hey,
    Ik was pas geleden met Nick bij het consultatiebureau en daar bleek dat zijn gewicht tov. zijn lengte wat terug liep. Niks schokkends, maar ik kreeg als advies in de ochtend mogelijk pap te gaan geven. Hij kreeg gewoon een volle fles opvolgmelk.

Hoe zit dit nou precies? Ik heb nu bambix in huis en daar staat op dat ik 130cc water moet gebruiken en 7 scheppen bambix. Op zich ging dit er lekker in bij Nick. Maar 130cc leek mij zo weinig vocht. Ik heb hem ook wel eens een pyamapapje gegeven en dat is 250cc en ook dat gaat er makkelijk in.

En hoe kan ik het beste een papfles maken, dat kan toch ook met bambix en opvolgmelk samen?

Alvast weer bedankt voor tips en adviezen!

2. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.303
    265
    83
    Ik geef 200 CC water met 6 scheppen groeimelk dan omdat Leander al van de opvolgmelk af is.
    En ik deed bambix in de fles scheppen. ( nu brinta )
    Even zoeken naar de juiste verhouding zodat het goed drinkbaar is mbt jouw spenen...
    Ik gebruik zelf speciale papflessen met grote gaten in de spenen.
    deze knip ik zelf wat groter , gewone goedkope kersflesspenen van de kruitvat.
    vind de gewone papspenen vrij kleine gaten hebben.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat een typisch advies van het CB, met 8 maanden kan je je kind gewoon brood geven. Pap is gewoon graan, en een boterham is voor de darmen ook veel beter, plus dat er jodiumzout in zit, goed voor de schildklier.

4. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Frederique is ongeveer even oud en ik geef haar het volgende:

Ik maak een gewone fles van 180/6- nutrilon2 en daar doe ik dan 7 schepen Bambix graanontbijt vanaf 8 maanden in . Die geef ik dan in een fles met een pap-speen. Gaat prima!

's Middags eet ze dan haar brood...

Ik heb hier zo voor gekozen omdat ik 's ochtends het lekker vind om haar in bed de fles te geven en niet al om half 6 beneden te zitten met een broodje.

Ik heb het advies van de bambix van het CB gekregen en dit dus gewoon door de fles of als pap op een bord. Kids van deze leeftijd hebben namelijk nog 600cc melk producten nodig op een dag. In de bamnix pap zitten veel granen, die goed zijn voor een goede start van de dag....

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.480
    113
    Ik zou persoonlijk ook gewoon brood gaan geven en dan daarna evt nog de opvolgmelk. Waarom nu nog met pap gaan beginnen? Beetje een vreemd advies.

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Ik vind het helemaal geen vreemd advies eigenlijk, het ligt er alleen aan of hij de (pap)fles op zijn kamertje krijg en dan weer gaat slapen of dat je op staat met hem.

Mijn dochtertje van 10 mnd krijgt namelijk een papfles rond 08:00 uur en slaapt dan nog even door tot 09:30 uur, dit heeft ze echt nodig. Wanneer ik om 08:00 uur naar beneden zou gaan voor een boterham dan is ze erg huilerig omdat ze gewoon nog te moe is om op te staan maar wel honger heeft.

Wanneer ze straks niet meer wil slapen na de papfles dan ben ik van plan om op te gaan staan en dan beneden melk met een boterhammetje te eten, maar voor nu is dit helemaal super.

Dus gewoon lekker doen wat jou het beste uit komt hoor!

En trouwens, nu ik terug lees... je vraagt ook helemaal niet om advies of je wel of niet een papfles moet geven hihi... oops :oops:

Ik doe 180 cc water met 6 schepjes opvolgmelk en 6 schepjes pap (Bambix 8 mnd) met een Avent 123 speen, dat is hier de ideale verhouding... gewoon een beetje uitproberen wat jouw zoontje lekker vindt... succes!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Welke bambix heb je gehaald? Er zijn meerdere varianten. Diegene waar al melkpoeder inzit, en dus alleen nog water bij hoeft. En degene met alleen granen, waar dus nog melk bij moet.
    Wij gebruikten altijd de laatste, dan pak je de gewone fles, en voegt daar de granen aan toe.

Ik denk dat die dosering van 130cc water+7 scheppen ook is voor een bord pap, niet voor een fles. Als ik 7 scheppen granen in de fles stop, komt er echt niks meer uit. En bij pap uit een bord eten ze vaak iets minder.

8. Chantal79

Chantal79 Actief lid

20 aug 2007
    344
    0
    0
    Ik heb inderdaad bambix gekocht waar al melkpoeder in zit.
    Maar zal morgen op zoek gaan naar bambix met alleen granen. Deze heb ik volgens mij wel eens gehad, vond hij toen niet zo lekker. Maar probeer het gewoon weer.

Ik varieer zijn ontbijt nu eigenlijk. Als ik vrij ben krijgt hij een boterham en een fles opvolgmelk en anders wil ik hem toch een papfles blijven geven. Ik moet om 7 uur s'ochtends de deur uit en als hij dan een half uur over 1 boterham doet moeten we straks al om half 6 uit bed!

Bedankt voor jullie antwoorden, het is me eindelijk helemaal duidelijk!

9. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Bambix groeiontbijt licht volkoren is vanaf 8 maanden en moet je door een nutrilonfles heen doen.
    7 scheppen met een 123-avent speen en alles komt er prima uit.
    Heb je echter een gewone speen nr.3 dan komt er niks uit.
    De 123-speen is namelijk een speciale papspeen.

Deel Deze Pagina