hey dames zit hier lekker op de bank en na 3 glazen cola dacht ik ff googelen of cola wel mag (wist ff niks anders te doen haha) zie ik tot mijn grote schrik dat cola heel slecht is voor de baby het schijnt dat de baby dan niet genoeg calcium aanmaakt ofzoiets is dit een bakerpraatje of hebben jullie dit wel vaker gehoord ? groetjes
Als je er té veel van neemt, is het inderdaad niet verstandig nee. Maar het is niet per definitie slecht hoor. Ik drink ook gerust nog cola, alleen niet zoveel. Dus ja, bakerpraatje.
Ik drink het wel en mijn kindje doet het perfect! Maar dat wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is natuurlijk... Ik denk dat je je gevoel moet volgen... Als jij er geen goed gevoel bij hebt dat je het drinkt, moet je het niet meer drinken of minder...
dan moet je bijna alles laten staan Maar er zit idd caffeine in, maar dat kan geen kwaad als je er maar niet teveel van neemt. Koffie en thee mag ook, zit ook caffeine in, maar ook daarvoor geld: niet teveel
nou er zijn best wel heel veel dingen waar minder suiker in zit dan in cola... maar dat was mijn punt niet... in cola is het juist het feit dat de suiker en caffeine elkaar versterken dat het probleem is.... dus ja, cola zit vol CAFFEINE EN SUIKER... waardoor het extra niet goed is, zeg maar. nou gebruik ik zowiezo geen spullen waar caffeine in zit, geen koffie, cola of zwarte thee, vanwege mijn migraine... maar goed, je moet het inderdaad zelf weten...
Precies, gewoon rustig aan doen met de caffeïne. Ik drink momenteel geen koffie (daar moest ik van overgeven) en geen zwarte thee, maar ik had vanavond ineens zo ontzettend veel zin in cola. Dus heb ik bij de snackbar lekker een half litertje gehaald. Het smaakte me prima. Ik drink normaal gesproken ook maar zelden cola, dus ik zal er nu ook geen gewoonte van maken. Maar voor een keertje... Heerlijk!
Kijk het gemiddelde snoepje na, wil je ook niet weten hoeveel suiker daarin zit, maar ik snap je punt wel hoor. Lijkt me lastig als je daarvan migraine krijgt trouwens.
ach het drijft vocht af en versterkt dan je hoofdpijn of vergroot de kans dat je het krijgt. sinds ik niet meer aan de pil ben en uitkijk met caffeine heb ik steeds minder vaak last van migraine.... dus dat is gewoon heel fijn!
Ik geloof dat de richtlijn is 4 glazen caffeine per dag. Dus 4 glazen cola, 4 glazen zwarte/groene thee, 4 koppen koffie en alle variaties daar op. Ik beperkt het tot eentje per dag. Paar maanden geleden hoorde ik ook iets over een relatie tussen caffeine gebruik door de moeder en psychische afwijkingen van het kind (later meer kans op depressiviteit of zo). Maar dat was ook bij te veel gebruik, dus boven die 4 glazen/koppen.
Het is inderdaad een trigger voor hoofdpijn, mijn moeder krijgt daar hoofdpijn van. En van andere dingen dan, kaas en chocola enzo, ben je daar ook gevoelig voor?
chocolade soms wel, kaas gelukkig minder... das dan mijn verslaving. in groene thee zit GEEN theine of caffeine... dus daar mag je meer van, gelukkig...
ik ben sinds ik zwanger ben verslaafd aan cola! heb ook de cafeinevrije geprobeerd maar die is ook light en light vind ik zo vies! weet dat het niet heel goed is, maar ik drink soms wel 3 glazen op een avond. drink ook elke morgen een koffie verkeerd, gewone koffie lust ik niet meer. ik probeer die 4 glazengrens wel aan te houden.
Light mag je dan alweer niet drinken. Ik drink toch cola hoor, max 2 blikjes op een dag en tegelijk drink ik elke dag zeker bijna een liter melk en eet vaak yoghurt, dus de calcium komt er ook wel bij. En aan de schoppen die ik van mijn meisje krijg merk ik dat ze zeker calcium genoeg heeft hoor!
hoe zit het dan met andere frisdranken? 7up sinas cassis etc..Niet vanwege de cafeine, maar meer de prik die er op zit..
ik ook! maar ben wel eens benieuwd, want kan er verder weinig over vinden..spa blauw ben je soms wel is zat!