Ik weet dat hier veel onderwerpen over zijn maar was toch benieuwd hoe andere mensen over mijn situatie denken. Ik heb begin oktober de morning afterpil geslikt nadat ik niet zeker wist of het 100% safe was. Ik gebruik niet de pil. Ik had toen geen bijwerkingen en werd gewoon op de normale dag ongesteld, iets heftiger dan normaal, maar gewoon normale cyclus. Ik heb helaas deze maand weer de morning afterpil moeten slikken na onveilige seks. Ik zat toen nét voor mijn vruchtbare periode en 36 uur na de onveilige seks heb ik de morning afterpil genomen. Dag nadat ik de morning afterpil had genomen scheurde de condoom. Omdat het niet goed kan zijn om zo kort op elkaar weer een morning afterpil te nemen heb ik besloten het aan te kijken. 6 dagen na de morning afterpil kreeg ik een bloeding, niet heel zwaar maar wel rood/roze bloed en 5 dagen achter elkaar. Ik had de 25e volgens mijn normale cyclus ongesteld moeten worden. Dit is dus nog niet gebeurd. Ik heb op de 24e een test gedaan maar die was negatief. even voor een beter beeld: ongesteld: 23/27 november De eerste onveilige seks: 5 december De morning afterpil: 7 december Gescheurde condoom: 8 december 13/17 december bloeding zou 25 december ongesteld moeten worden volgens mijn cyclus. Nou heb ik gehoord dat je cyclus kan veranderen door de morning afterpil maar vind het dan raar dat dit de vorige keer niet gebeurd was. Mensen met ervaringen?
Zoals ik heb aangegeven heb ik die ook gedaan enkele dagen geleden en was deze negatief. Ik heb nog een zwangerschaptest hier liggen maar denk dat het dan beter is om dit te doen over een week ofzo? Mocht ik dan alsnog niet ongesteld geworden zijn...
Ja je kunt ook nog even wachten, maar gezien je nu voorbij NOD bent, zou je nu waarschijnlijk positief moeten testen als het zo is. De morning afterpil schijnt de eisprong te blokkeren, dus het zou heel goed kunnen dat je daarom daarna ongesteld werd en dat je nu in een nieuwe cyclus zit.
Joh.. is anticonceptie geen goed idee, aangezien je met enige regelmaat vrijt en het schijnbaar nu al twee keer achter elkaar mis is gegaan met het veilig doen?
in de 10 jaar dat ik seksueel actief ben, heb ik "maar" 3 x de morning afterpil geslikt waarvan 2 in de afgelopen maanden en de eerste was 10 jaar geleden. ik ben geen 16 meer gelukkig ik heb jaren aan de pil gezeten maar ik ondervond na een aantal jaar gebruik allemaal bijwerkingen (depressief, geen libido,heel veel aankomen, baarmoederkrampen die je kon vergelijken met weeen) dus ik ben nu 2 jaar gestopt met de pil en voel me eindelijk een heel stuk beter. wel ga ik als ik niet zwanger ben, een poging wagen met een lichtere pil. mocht dit toch bijwerkingen geven blijft er weinig over (al een gesprek met de huisarts hierover gehad)
Dat weet ik. Nogmaals, ik ben al bij de huisarts hierover geweest en we hebben alles doorgenomen. De lichtere mycrogynon 20 is op dit moment de enige optie. Een spiraal wil ik niet, prikpil heeft te veel risico's, minipil is met mijn leefstijl geen optie, nuvaring hetzelfde als een spiraal etc.
Inmiddels 8 dagen over tijd. Ik ga denk ik maandag voor een afspraak bellen met de huisarts als ik dan nog steeds niet ben.
Ik heb vorige week nog wel een test gedaan maar dat was niet met ochtendurine. Deze was negatief. Ik ga zo even kijken of ik een test kan halen voor morgenochtend. Anders word het de dag erna. Ik voel me verder alsof ik tegen een ongesteldheid aan zit, zere enkels, doodmoe etc.
Als je de 25e ongesteld had moeten worden dan kun je de test inmiddels met elke urine doen, dan hoef je niet te wachten tot de ochtend.
Mijn huisarts zei dat de kans groot is dat die bloedingen toch gewoon ongesteld was, en dat ik nu dus een nieuwe cyclus heb. Testen van vorige week waren ook negatief. Ik zal nu gewoon moeten wachten tot ik weer ongesteld word gok ik.
Mijn beste vriendin is vorig jaar bevallen van een zoontje.. Ze was gewoon zwanger ondanks het innemen van de map.
Misschien wat minder snel oordelen aub. Ik ben een 26 jarige vrouw, niet een 16 jarige puber Eerste x was onveilig, vandaar de MAP. Dáárna was de condoom gescheurd. Aan de andere, ik vind het zelf ook vreemd dat mijn cyclus opeens 2 weken eerder zou beginnen door de MAP, zeker omdat ik de vorige x geen enkele bijwerking had en mijn cyclus gewoon op de juiste dag begon. De ongesteldheid duurde alleen 1 of 2 dagen langer dan gewoonlijk. Nu ben ik, volgens mijn normale cyclus als ik die bloeding niet zou meetellen als ongesteldheid, 17 dagen over tijd. Ik ga morgen nog een zwangerschapstest doen voor de zekerheid. Een collega van mij is toevallig nu ook zwanger door de MAP. Die had ze binnen 12 uur ingenomen, dus ik weet dat het inderdaad kan