hey iedereen, ik heb een vraagje. ik deed op 28 oktober een ovu test en die was zeeeer licht positief. op 29 oktober deed ik terug 1 die was ietske duidelijker. op 30 oktober heb ik geen gedaan. en vandaag deed ik terug 1 en die was negatief. het kan toch niet zijn dat ik van 29 oktober heel licht naar 30 oktober duidelijk positief ben gegaan? en dan direct de dag erna helemaal niets meer ???
Het kan op zich wel. Een LH-piek kan heel kort duren, waardoor je hem kunt missen. Als je een dag overslaat met testen, dan kan de piek daar tussenin geweest zijn. Voor de zekerheid zou ik doorgaan met testen, de eisprong kan natuurlijk ook nog komen.
ok ik ga dus gewoon door met klussen en dan zien we wel he wanneer de ongi doorkomt :d dank u dames voor de reacties.
Ik denk ook dat je hem gemist kan hebben. Hier was het zo: Dag 17 Licht positief Dag 18 Donkerder (niet zo donker als controle streep) Dag 19 Licht positief (weer afgenomen dus) Dus misschien was de jouwe ook al op zijn donkerst en daardoor kort daarna weer negatief.
Maar het hoeft helemaal niet hoor. Ik heb met ovu testen al twee weken voor de eisprong verandering in de testen. De ene dag een licht streepje, dan wat donkerder, en de dag erna weer geen streepje... Zo gaat het door tot aan de eisprong. Daarna blijven ze netjes wit. Je LH gehalte kan heel erg schommelen, dus het wil niet altijd wat zeggen. (dus niet dat je nu denkt ik hoef niet meer te klussen... )
Allereerst is een ovulatietest pas positief af te lezen als de teststreep net zo donker of donkerder is dan de controlestreep... Dan zeiden ze bij ons in het ziekenhuis altijd dat je het best rond de middag kon testen omdat dan de kans het grootst is dat je je aankomende eisprong oppakt.. Want dat is het... Je aanstaande eisprong.. niet de eisprong. Je test je LH-piek en op het moment dat deze hoog is komt er een eisprong. Het LH gaat meteen weer naar beneden.... Nadat je test positief is kan je tussen de 24 en 36 uur later je eisprong verwachten.