Direct na mijn vorige zwangerschapsverlof heb ik voor 8 uur in de week ouderschapsverlof opgenomen. (vanaf 30 juli 2012). Ik heb een contract voor 32 uur en werk nu derhalve 24 uur per week. Komende week ga ik weer met zwangerschapsverlof. Wordt mijn zwangerschapsuitkering dan berekend op basis van 24 uur of op basis van 32 uur? Ik dacht zelf op basis van 32 uur omdat wordt gekeken naar het salaris voor verlof. Maar ik heb nu een brief van het UWV ontvangen met het dagloon erin, wat is gebaseerd op 24 uur. Zij hebben mijn loongegevens bij de Belastingdienst opgevraagd van de laatste 12 maanden en gaan daarvan uit. Klopt dit?
Beste Viev, Je wilt weten of voor de beslissing die je over je zwangerschapsuitkering (WAZO) ontving wel de juiste loonperiode is gebruikt om de hoogte berekenen. Heb je korter dan 78 weken ouderschapsverlof gehad? Dan gebruikt UWV inderdaad de inkomensgegevens van de periode voor het ouderschapsverlof. Ik adviseer je contact op te nemen met UWV telefoon (0900-9294) en om uitleg over de beslissing te vragen. Een dergelijke beslissing is natuurlijk altijd gemaakt op basis van je persoonlijke dossier. Als blijkt uit je persoonlijke dossier dat er een andere periode gebruikt had moeten worden zal er een herberekening gemaakt worden. Actuele informatie over de algemene berekening van het dagloon WAZO vind je hier. Ik wens je een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Hoi Ella, Vriendelijk bedankt voor je snelle reactie. Mijn college heeft ondertussen contact opgenomen met het UWV en er moet inderdaad rekening gehouden worden met 32 uur. Dit zal aangepast worden.