Hallo dames, Ons zoontje van 7 weken oud krijgt sinds 3 weken volledige flesvoeding (Nutrilon standaard). Ik ben begonnen met borstvoeding (maar door meerdere redenen af gaan bouwen), daarna helft bv en helft fv en nu dus volledige fv. Sinds hij volledig fv krijgt kan hij bijna niet meer poepen. Hij is de hele dag door aan het persen en kreunen en veel scheetjes aan het laten. Hij poept nu maar 1 of 2 keer per week en dit is de laatste 2 keer alleen gelukt doordat ik zijn temperatuur op ging meten. Nu was ik een beetje op internet aan het speuren en zag ik de extra care h.a. 1 voeding vd kruidvat. Op de verpakking staat: tegen darmkrampjes en moeilijke ontlasting. Ik heb gisteren een pak gekocht en ben nu langzaam de voeding aan het mengen. Wie heeft ervaring met deze voeding? Daarnaast heeft hij ook last van lichte reflux en is een hongerige baby. Hij krijgt nu 5x 150/5. Twijfel twijfel twijfel of dit nu de juiste voeding voor hem is.
Al jaren ervaring. Positief sowieso. 7,5 jaar geleden bij de oudste, 5 jaar geleden bij de middelste ook en nu bij de jongste ook weer. Dus een erg tevreden gebruiker. Nog wel wat last van scheetjes, maar geen krampjes meer.
Hier de hero maar ook tegen krampjes en spugen maar dat hielp ook erg goed hier. Je kunt wel bij elke fles 10cc extra water geven. Dat kan ook helpen om beter de ontlasting kwijt te raken. Maar borstvoeding is zoiezo licht laxerend en als je dan overstapt op flesvoeding moeten de darmpjed daar even aan wennen. Maar 10cc water bij elke fles extra dus. De tijd nemen bij het verschonen en even een tijdje rond/onder de navel in cirkels masseren met de klok mee. Dan kreeg ik er ook nog vaak wat uit Levi ging dan meepersen terwijl ik masseerde
Hier niet goef. Mijn dochter is al bijna 1, 5 a 2 maanden krampvrij. Deze voeding geprobeerd en weer veel krampjes , scheetjes etc
Hier goede ervaringen, na de borstvoeding ook gestart met standaard voeding. Ook onze dochter kreeg moeite met haar ontlasting. Toen overgestapt naar extra care en binnen twee weken resultaat. We gebruiken het nu bijna 2 maanden en geen last meer gehad van krampjes en moeizame ontlasting.
Mijn zoontje had ook last bij de standaard voeding van verstopping en scheetjes. Dus ook overgestapt op h.a. 1 van kruidvat. Dit ging beter dan ervoor.... dus een positieve ervaring Wij gaan bij nr 2 gelijk binnen met de h.a. 1 i.p.v. standaard
Een paar dagen kv Extra Care geprobeerd gemengd met Nutrilon standaard maar dat was geen succes. Zoontje dronk zijn fles niet meer leeg, trok vieze gezichten en zelfs kokhalzen. Ook na de fles steeds onrustig en een borrelende buik met heel veel scheetjes. Zelfs met maar 1 schepje kv bij zijn voeding in vond hij het niet lekker. Nu geef ik maar gewoon weer Nutrilon en de flesjes gaan helemaal op en zoontje is weer rustig (op het persen na). Helaas lukt het poepen nog steeds niet goed. Die 10cc extra water heb ik al een poosje geprobeerd maar helaas geen resultaat. Maandag naar cb, misschien hebben zij tips.