hoe zit dat nu eigenlijk...misselijkheid.

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door maartje25, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij iedereen en elke zwangerschap anders. bij de 1e begon het met weeeig gevoel als ik niet gegeten had. onpasselijk worden bij bepaalde luchtjes. dit werd erger en erger. totdat ik alleen nog maar stil op de bank kon zitten. in innige omhelzing met mn emmertje...
    kon amper wat binnen houden. alleen maar overgeven. en de gedachten dat ik zo nog ruim 25 weken door zou moeten maakten me helemaal gek. ik kon niet werken. ik werk in de zorg en daar komen regelmatig ranzige dingen voorbij. daarbij was ik bang om over mn nek te gaan bij de clienten. dit zorgde ervoor dat ik NOG misselijker was. ik heb medicatie gekregen waardoor de misselijkheid zo goed als weg ging. wat een verademing. na een paar weken was het helemaal weg. alleen af en toe weeeig gevoel. maar als ik wat at, dan ging dit weg.

bij de 2e begon het ook weer. ik had nog medicatie van de 1e zwangerschap en ben dit gaan nemen. na een paar weken was de misselijkheid weg.

2. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    hoi Damay
    wat fijn. welke medicatie is dit?
    groetjes C

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bij de eerste nergens last van, alleen als ik vlees rook kreeg ik een vlaagje misselijkheid. Maar goed, vriend ging koken en dat was opgelost. Bij de tweede werd ik rond de 6 weken wat misselijk maar toen was het wel 'grappig' omdat het voor mij een extra bevestiging was dat ik zwanger was. Het was wel te doen, niet overgegeven en het ging na de 8e week weer weg.
    Nu net zwanger van de derde en ik heb al dagen last van misselijkheid. Vooral 's ochtend en s' avonds. Soms zit ik echt tegen overgeven aan. Gelukkig kan ik nog wel gewoon functioneren maar ik ben soms wel bang om ergens anders dan thuis te moeten spugen. Ik ben nu ook trillerig en zou gewoon het liefst de hele dag op de bank hangen.
    Ondanks dat ik mezelf heel zielig vind :):p als ik moet spugen van ziek zijn voelt het nu heel anders.

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik was de eerste 12 weken misselijk, maar niet dat ik elke dag moest spugen. Zo'n 2x per week ongeveer. Steeds kleine beetjes eten hielp bij mij goed.
    Maar op mijn werk wisten ze met 5 weken al dat ik zwanger was. Ik werk in de zorg en kon absoluut niet meer tegen "bepaalde" luchtjes, haha.

Hopelijk valt het bij jou mee als je zwanger bent.

Deel Deze Pagina