Ik probeer mijn zoon zindelijk te krijgen, en dat ging een tijdje goed (geregeld op het potje, daarna een stickertje plakken etc.) maar hij gooit op dit moment vreselijk zijn kont tegen de krib. Hij heeft een keer per ongeluk naast de pot geplast in plaats van erin, en daar is hij zo van geschrokken dat hij het nu helemaal vertikt. Als we thuis zijn, laat ik hem het grootste deel van de dag zonder luier rondlopen. Hij krijgt hem alleen aan als we weggaan of als hij naar bed gaat. Met als gevolg dat hij gewoon de hele dag niet plast en poept! Ik weet zeker dat hij moet, maar hij zegt dat hij niet wil. Ik leg hem steeds uit dat mama niet boos wordt als hij een ongelukje heeft, en dat mama het ook moest leren toen ze klein was. Ik laat hem zien dat ik zelf ook plas, enz. enz. Ik zou het liefst willen dat hij direct op de wc gaat plassen (ik heb ook een brilverkleiner gekocht), maar dat weigert hij helemáál. Wat moet ik nou... toch maar weer die luier een tijdje aantrekken en hopen op betere tijden? Ik wil nu eigenlijk gewoon doorzetten, maar als dat juist averechts werkt heeft het weinig zin. Of moet ik hem gewoon net zo lang zonder luier laten lopen tot hij op een gegeven moment wel moet, en het in zijn broek doet?
Yosyp heeft 'n keer op het kdv over de bril geplast en daarna wilde hij ook niet meer. Na 'n week of 2 ging hij vanzelf weer om het potje vragen. Ik zou dus gewoon een luier aangeven en het even op z'n beloop laten.
ja hier precies hetzelfde. Onze zoon vertikt het om op de wc of potje te plassen. Ik ga hem dus ook niet dwingen en hij krijgt gewoon een luier om. Bij ons is het dus een xtje fout gegaan met poepen en heeft in zijn broek gepoept. Toen was het allemaal niet meer goed. Dus ik ga er niet moeilijk over doen en als hij een luier aan wil, vind ik het geen probleem. Het komt vanzelf wel weer, gewoon even geen aandacht aan geven.