garnalen

Discussion in 'Gezondheid' started by wennepen, Dec 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Morgenavond gaan we bij mijn schoonmoeder gourmetten. Als voorafje wil ze een garnalencocktail maken. Dit gebeurd dus met voorverpakte garnalen die verder niet verhit worden.
    Nu was ik op internet aan het kijken of je deze nou mag eten of niet. De ene site zegt van wel, de andere weer van niet. Nogmaals, ze worden niet gekookt of gebakken, maar zijn voorverpakt uit de supermarkt. Ik vind het niet zo erg om het over te slaan dus misschien beter om ze niet te eten?

2. Trees

Trees Niet meer actief

Voorverpakt uit de supermarkt is bijna altijd vacuumverpakt en dat mag je niet hebben. Helaas de garnalencocktail dit jaar moet je overslaan.

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Nee, zou ik absoluut overslaan ... helaas !

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Voorverpakte garnalen zijn bijna NOOIT vacuümverpakt. Het blijkt maar weer eens dat mensen niet weten wat vacuüm is. Dit betekent dat er GEEN lucht in de verpakking zit. Garnalen zijn onder speciale omstandigheden verpakt maar niet vacuüm en dat betekent dat je dus gewoon kan eten! Zorg er wel voor dat de garnalen tot gebruik dicht in de verpakking zitten en absoluut niet over de houdbaarheidsdatum worden gegeten. Rauwe vis of schaaldieren mogen gewoon gegeten worden maar zorg er wel voor dat ze 'vers' zijn (of vers uit ver NIET vaccuümverpakking!)

Je kunt het voorafje van je schoonmoeder dus gewoon eten (echt waar!)

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    wilde hetzelfde als Cygnet zeggen...ze zijn niet vaccuum verpakt...dus niet te moeilijk denken en gewoon lekker eten!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Nou nou ;)... excuse me!

Wat ik me overigens wel afvraag. Het is rauw en hoe vers is dat als het uit de supermarkt komt?

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

garnalen uit de supermarkt zijn niet rauw zijn gewoon gekookt anders zijn ze niet roze ;)
    Je kan ze gewoon eten eet smakelijk!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hi, het was niet mijn bedoeling om jou aan te vallen maar over vacuümverpakt zijn erg veel misverstanden en daardoor worden er veel adviezen gegeven die niet correct zijn. En dat is toch jammer, nietwaar?

Vers is discutabel als het uit de supermarkt komt (zie bericht hierboven over de garnalen). Ik eet bijvoorbeeld geen sushi uit de supermarkt maar wel degelijk beleg e.d.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ah dank!

10. samkids

samkids Niet meer actief

Overigens, los van vacuum of niet: garnalen kun je beter tot een minimum beperken. Je mag ze wel, maar ze bevatten veel zware metalen omdat ze op de bodem van de zee leven. Daarom niet te veel.

Zelfde geldt bijvoorbeeld ook voor tonijn. Dat is een roofdier die dus dieren zoals garnalen eet. Daardoor bevat ook tonijn meer zware metalen dan andere vissen.

11. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Misschien een stomme vraag maar van die grote garnalen/gamba's die je wokt mogen dus ook??

Vind ik zoo lekker.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja!

13. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

Sep 11, 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Hallo,

Ik ben momenteel 33 weken zwanger, en heb al aantal malen voorverpakte garnalen van de AH gegeten * echt te lekker * z'n garnalen cocktail en verder is er niks mis met de baby en mij..
    Ik kon er ook niet uit komen of het nou wel of niet mocht.
    Maar zo te zien kan het niet veel kwaad.. Je mag trouwens zoveel dingen niet.. 1xtje moet gewoon kunnen

Share This Page